Anmeldt 14. april 2018 via mobile enheter

Her kan man bo godt, om man ikke må bo mer sentralt. Inngangen til hotellet var under ombygging, så det var langt å dra med seg bagasjen til selve hotellet. Og litt vanskelig å finne den midlertidige inngangen.
Vennlig personale og god frokost. Romslig rom og bad.

Dato for oppholdet: februar 2018
Takk, 942bente
Anmeldt 26. januar 2018 via mobile enheter

Et rolig sykehushotell som ligger ved sykehuset. Har fine og store rom, og rommene er tilpasset at det er et sykehushotell, med alarmer og god planløsninger. God frokost følger med, anbafales å prøve skogsbæryougurt, hjemmelaget?

Dato for oppholdet: januar 2018
Reisetype: Reiste alene
Takk, Børre L
Anmeldt 30. desember 2017

Rent hotell, men der stopper det. Svært dyrt, rom rensket for komfort, få fasiliteter og ingenting i nærheten. Å være dagpasient på UNN og overnatte her anbefales ikke, selv om en har en alarmknapp over senga.

Dato for oppholdet: januar 2017
  • Reisetype: Reiste alene
1  Takk, Bjartmar J
Anmeldt 27. november 2017

Jeg har overnattet på Pingvinhotellet 4 døgn i løpet av november 2017, i forbindelse med 2 operasjoner i øynene. Min mann var med som ledsager.

Første gang leide vi rom i 14. og andre gang i 12. etasje. I 14. etasje var vinduet vendt mot tromsdalssiden, og utsikten fra vinduet var svært god. Andre gang leide vi rom i 12. etasje med utsikt mot UNNs inngangsparti og andre bygninger.

Begge Rommene var møblert med to enkeltsenger m/tilhørende nattbord, et flatskjerm-tv med hovedsakelig norske kanaler, under tv-en (som var montert på veggen) en benk med tilhørende pinnestol. Dessuten et lite bord med tilhørende lav stol. Der var også et åpent klesskap til å henge klær i, et lite kjøleskap og en liten benk som man kunne sette kabinkofferten på.

Madrassene var gode, skjønt litt for myke etter min vurdering. Likevel, sovekvaliteten var god. Det kan jeg dessverre ikke si om sittekvaliteten til de to stolene. Pinnestolen var uten pute og steinhard å sitte på. Den lave stolen var litt mykere, men likevel vond å sitte på. Der var en alarmknapp ved siden av den ene sengen – ingenting ellers syntes å være tilrettelagt for gamle og/eller syke. Litt underlig, siden denne gruppen oftest har behov for rom på Pingvinhotellet.

Badet var relativt stort og praktisk innredet, med WC, dusj, servant med tilhørende lang og praktisk benk, til å sette toalettsaker på. Håndklærne var hvite og gode. Badet var i det hele tatt innredet, også for handicappede – der var f.eks. solide håndtak å gripe fatt i for dem som har behov for det.

Frokost var inkludert i hotellprisen, og på hotellets restaurant/kafeteria Adele, servertes også kveldsmat og middag mot betaling.

Romtips: Rom i de høyeste etasjene har best utsikt
Dato for oppholdet: november 2017
Takk, sny1944
Anmeldt 22. oktober 2017 via mobile enheter

Rent og stilfullt. Heis til restaurant, underholdning enkelte dager. Meget hyggelig betjening. Overnattet 2 dager, og rommet ble rengjort hver dag. Serverer I resepsjonsområdet vin og øl om det er ønskelig. God frokost, men savner bacon for seg selv. Kunne ikke spise det pga eggallergi.

Dato for oppholdet: oktober 2017
Reisetype: Reiste alene