“Hyggelig kelner men dårlig kjøkken”
Anmeldelse av Skirri

Skirri
Vurdert som nr. 36 av 137 Restauranter i Tromsø
Anmeldt 6. august 2021 via mobile enheter

Vi opplevde en hyggelig ung kelner som plasserte oss ved et fint bord ved vinduet.
Vi bestilte 2 hovedretter.
Dampede Blåskjell med Kremet hvitvin saus med chilli, ingefær og hvitløk. Blåskjellene ble servert i en flott bolle men viste seg å være helt smakløse. Det virket som om kokken hadde glemt å krydre retten. Derfor gir vi 2 poeng på denne retten.

Skirri Biff som besto av
ENTRECÔTE AV OKSE, KRYDDERSMØR, MAISPURÈ, BBQ SAUS FRITERTE BAKTE POTETER. Biffen ble bestilt medium. Biffen ble imidlertid servert helt gjennomstekt.

Vi kontaktet kelneren som så på maten og bekreftet at kjøttet var stekt for mye. Kelneren tok med seg retten tilbake til kjøkkenet. Kokken var ikke enig og ba kelneren servere maten på nytt og informere om at dette var medium stekt biff i Tromsø.
Vi ba da om at kokken skulle komme til bordet vårt. Etter litt diskusjon ble kokken enig med oss i at en medium stekt biff bør være lys rosa i kjernen og at den biffen vi hadde fått server ikke var medium stekt. Vi fikk da beskjed om at vi ville få ny mat. Etter litt tid fikk vi servert ny biff. Denne gangen fikk vi servert en transjert biff ( biff skåret opp i små skiver). Vi ba kokken komme og fortelle hvorfor vi ikke fikk servert en vanlig hel entrecôte når det var det som sto i menyen. Denne gangen mente kokken at det var denne måten all biff ble servert i Tromsø. Vi informerte om at vi hadde spist biff i Tromsø tidligere og at dette var første gang vi fikk den servert på denne måten. Kokkens oppførsel inviterte ikke til videre diskusjon. De øvrige ingrediensene som ble servert sammen med biffen ble ikke skiftet og var de samme som ble servert første gangen bare varmet opp. Biffen var god på smak. Samlet sett gir vi derfor 2 poeng på denne retten.

Gitt måten kokken taklet tilbakemelding på biffen droppet vi å diskutere blåskjellene med kjøkkenet.

Takk, Flyer47461463787

Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Det ble ikke opplyst ved bestilling at det er ulik meny etter kl 17. Så vi som kom kl 16 fikk en redusert middagsmeny.
Men blåskjell med pommes frites var svært god. Litt få potetbåter og Aioli, men fikk litt ekstra når vi ba om det.
De som får vindusbord har det aller best i resturanten.
Kam trygt anbefales

Takk, Morol
Anmeldt 20. juli 2021 via mobile enheter

Var innom til lunsj. Bestilte fiskesuppe, og fikk rask servering. Suppen var god, og vi fikk rask god oppfølging av kelner. Anbefalt hvitvin var veldig god til suppen.

Takk, ErikWH58
Anmeldt 7. juli 2021 via mobile enheter

Veldig god mat. Hyggelig uteservering. Vi spiste blåskjell, og dagens smørbrød til lunsj. Testet ikke ut kveldsmenyen, men kommer gjerne tilbake for lunsj. Lott trekk for at de ikke tar bestilling ved bordet.

1  Takk, ask_luj
Anmeldt 6. juli 2021 via mobile enheter

Bestilte blåskjell til lunsj, blåskjellene var gode, men merket at de ikke var tilstrekkelig renset da jeg kjente sandbiter i kraften, også «skjegget» på blåskjellene var ikke fjernet på alle skjellene, dette mener jeg bør forventes bli gjort på en restaurant.

Kraften var likevel veldig god på smak, bortsett fra sandrestene som fulgte med. Alt i alt en fin opplevelse, med små justeringer ville det vært en klar 4er.

Hyggelig lokaler og hyggelig betjening.

Takk, joeranoeks

Reisende som så på Skirri, så også på

Har du vært i Skirri? Del dine erfaringer!