“Tradisjon....”
Anmeldelse av Engebret Café

Engebret Café
Kjøkken: Delikatesseforretning, Sjømat, Norsk, Skandinavisk
God for: Spesielle anledninger, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Store grupper, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Lunsj, Middag, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Vi ønsker velkommen til et hyggelig måltid i sjarmerende lokaler som oser av tradisjon og historie. 1800-tallets frodige teaterliv på Bankplassen skapte behov for en trivelig kafé for skuespillere og andre. Engebret ble en viktig møteplass for skuespillere, politikere og kunstnere, noe som den også er i dag. Både Ibsen, Grieg, Bjørnstjerne Bjørnson, Hamsun, Edvard Munch og mange fler hadde sine faste bord hos oss. 157 år etter er Engebret Cafés popularitet like stor.
Anmeldt 8. desember 2018 via mobile enheter

Tradisjonen tro.... Mange år har vi vært her og spist både gode og mer skuffende måltider. I år smakte pinnekjøttet og juletallerken helt fortreffelig. Godt trent lam...... , med mer pinner enn kjøtt trekker ned. Dog meget bra smak på det kjøttet som fantes, men til den prisen..... tja. Blir litt «samlebånd» med to bordsettinger på denne måten, men alt i alt en hyggelig kveld med gode venner i flotte lokaler. Meget god service fra servitør trekker opp.

Takk, OdBjB

Anmeldt 5. desember 2018

Mer pinner enn kjøtt. For kr 575 forventer man noe mer enn noen inntørka pinner med minimalt med kjøtt. Bånn i bøtta

Dato for besøk: januar 2018
1  Takk, Tore B
Anmeldt 2. desember 2018 via mobile enheter

Et flott sted med god service og god mat. Lutefisken var perfekt tilbredt. Prisen er litt høy men alt i alt et bra sted. Kan anbefales.

Takk, 890erikm
Anmeldt 30. november 2018 via mobile enheter

I mange år har vi hatt lutefisk aften som tradisjon. Dette var første gang på Engebret. Vi vet at dette stedet har lang tradisjon men ikke var vi klar over at dette var det perfekte sted for lutefisk. Her kommer vi tilbake, det er helt sikkert.
Nydelig fisk, god atmosfære og dyktig og flinke kokker og servering personale! Vi er en gjeng som spiser lutefisk hvert år og har vært sammen i over 65 år! Vi vet hva vi snakker om. Dette var veldig bra!

Takk, BAARDSETH
Anmeldt 28. november 2018 via mobile enheter

Etter dårlig måt. Smakløs og seig mat. Lutefisk og tilbehør smakløst. Pinnekjøtt
som viskelær. Aldri brukt tannpirkere før. Smakløst. Men brukte ca 20 stk

1  Takk, Villsvin

Reisende som så på Engebret Café, så også på

Har du vært i Engebret Café? Del dine erfaringer!