“Vår 31ste julemiddag!”
Anmeldelse av Engebret Café

Engebret Café
Kjøkken: Delikatesseforretning, Sjømat, Norsk, Skandinavisk
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Store grupper, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Frokost, Lunsj, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Vi ønsker velkommen til et hyggelig måltid i sjarmerende lokaler som oser av tradisjon og historie. 1800-tallets frodige teaterliv på Bankplassen skapte behov for en trivelig kafé for skuespillere og andre. Engebret ble en viktig møteplass for skuespillere, politikere og kunstnere, noe som den også er i dag. Både Ibsen, Grieg, Bjørnstjerne Bjørnson, Hamsun, Edvard Munch og mange fler hadde sine faste bord hos oss. 157 år etter er Engebret Cafés popularitet like stor.
Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Dette ble nok en julemiddag på Engebret og alltid ved Bjørnstjerne Bjørnsons bord.
Raskt kom vi på plass og nok en gang hyggelig svensk servitør som gjorde en udmerket jobb gjennom hele måltidet.
Det ble 3x lutefisk og 1xjuletallerken (som vanlig), utmerket fisk og topp mat på juletallerken.
Detetter 4x karamellpudding
Det ble øl og Gammel Oppland til hovedrettene og et glass portvin med kaffe til puddingen.
Bord for neste år (vår 32dre) er bestilt, og vi gleder oss.

Takk, SveBra

Anmeldt 14. desember 2018 via mobile enheter

servicen var veldig rask og bra service! Det var inkludert ‘spis så mye du vil’ noe som var veldig bra for oss som spiser ekstra.
Restauranten var helt full og vi måtte bestille bord på forhånd.
Vi fikk maten etter 20 min venting noe som var overraskende raskt da restauranten var fullbooket.

Takk, kamillaesme
Anmeldt 13. desember 2018 via mobile enheter

Nok en gang fantastisk julemat på Engebret. Alt et som det skal være, effektivt, hyggelig og god stemning. Maten smaker akkurat som den skal. Varm, god, raskt og med riktig tilbehør. Du vet hva du får og det smaker akkurat slik det skal. Hyggelig og effektiv betjening. Flotte og klassiske lokaler. Går t.o.m ann å prate med selskapet. Blir ikke jul uten et førjulsbesøk på Engebret. Klassisk og ekte.

2  Takk, tork461
Anmeldt 13. desember 2018

Hyggelig mottakelse i sjarmerende lokaler, denne gang fikk vi et mindre lokale, hvor det lot seg gjøre å snakke uten for mye støy. En oppegående kelner som gav oss bra service.
Bra mat, men lutefisken ,som de er kjent for , var ikke av særlig god kvalitet. Nakke er ikke bra nok. Noen andre spiste svineribbe, og den var bra. Forretter som rakørret og røkt villaks var av bra kvalitet.Villkveiten var og bra.

1  Takk, KjellS407
Anmeldt 12. desember 2018

Gledet meg til lutefisk på Engebret, ble imidlertid veldig skuffet over dårlige lutefiskstykker og lite spennende tilbehør, det hjelper heller ikke heller at alt var lunkent.
Super service trekker opp!

Takk, Sissel E

Reisende som så på Engebret Café, så også på

Har du vært i Engebret Café? Del dine erfaringer!