“Arbeids lunch”
Anmeldelse av Engebret Café

Engebret Café
Kjøkken: Delikatesseforretning, Sjømat, Norsk, Skandinavisk
God for: Lokalt kjøkken, Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Store grupper, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Middag, Lunsj, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Vi ønsker velkommen til et hyggelig måltid i sjarmerende lokaler som oser av tradisjon og historie. 1800-tallets frodige teaterliv på Bankplassen skapte behov for en trivelig kafé for skuespillere og andre. Engebret ble en viktig møteplass for skuespillere, politikere og kunstnere, noe som den også er i dag. Både Ibsen, Grieg, Bjørnstjerne Bjørnson, Hamsun, Edvard Munch og mange fler hadde sine faste bord hos oss. 157 år etter er Engebret Cafés popularitet like stor.
Anmeldt 11. september 2021

Vi møtte et hyggelig vertskap med en gang vi kom og fikk henvist bord ute denne dagen med sommervær. En flott ramme for en hyggelig lunch. Servitøren kom med menyen raskt og vi bestilte hver vår biff tartar, Det tok ikke lang tid før den var på bordet. Nydelig dandert på tallerkenen, men ville det smake like godt som det så ut. Faktisk var det flott kjøtt og nydelig tilbehør som smake utmerket. Sånn skal det gjøres.
Til dessert ble det bestilt Napoleons kake og når den kom på bordet var det et stykke som ga et godt inntrykk av kjærlighet. Det smale likte godt som det så ut, sprø bunn og nydelig smakfull butterdeig med et nydelig lokk av melis glasur. Ikke for mye glasur, som en ofte får servert. Dette kan anbefales!

Dato for besøk: september 2021
Takk, Ullern22

Anmeldt 2. august 2021 via mobile enheter

Mat, vin og dessert var fantastisk godt, så all honnør til kokken. Servicen helt i toppklasse. Blide, hyggelige og hjelpsomme kelnere gjorde besøket ekstra trivelig , samt den koselige lokaliteten og atmosfæren.
Vi var alle enige om at Engebret cafe er en restaurant som vi definitivt vil besøke igjen.

Takk, 522karis
Anmeldt 9. juli 2021

Skjult perle som iår har sommeråpent !!! Serverer de nydligste rettene. Falt for biffsmørbrød av hjort - fantastisk god. Serverings personal på sitt beste. Dette overgår alt på Akerbrygge for bankplassen er en fino ase.

Takk, Anders O
Anmeldt 13. november 2020 via mobile enheter

En klassisk oase med en fantastisk forhold tol tradisjon og kvalitet. Det er rett og slett den beste juletallerkenen jeg har spist. Lokalene er orginale og hyggelige. Service er så hyggelig og profesjonell at det er bortimot rørende.
Når man i tillegg får anledning til å avslutte med en hjemmebakt Napoleonskake fra himmelen er det bare å gi seg over. Dette er så mye bedre enn jeg i min villeste fantasi hadde forventet...

Tusen takk til vertskapet og kjøkkenet

Dato for besøk: november 2020
1  Takk, Rmp97
Anmeldt 14. september 2020

Tartaren deres er den beste i Oslo, hvertfall av de jeg har prøvd. Jeg er ikke noe kakemenneske, så jeg spurte om de kunne lage et ostefat, selv om det ikke er på menyen på denne tiden. Det fikset de.

Irish også var perfekt, laget fra scratch. Rett og slett strålende fornøyd med alt.

Dato for besøk: september 2020
1  Takk, malacay66

Reisende som så på Engebret Café, så også på

Har du vært i Engebret Café? Del dine erfaringer!