“Oslos fjongeste sted? ”
Anmeldelse av Feinschmecker

Feinschmecker
Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Spisestedet Feinschmecker har i mange år vært en av Oslos beste restauranter, og har 1 stjerne i den prestisjetunge Michelinguiden. I koselige, intime lokaler på Frogner får du servert mat av ypperste klasse og vinlisten er imponerende. I tillegg til à la carte-menyen, komponeres det hver dag en 5-retters meny av dagens/sesongens råvarer. Nye gjester overraskes av åpenheten som møter dem. Restauranten har en lav terskel det er lett å komme innenfor dørene. Folk i strøket skal kunne komme innom for et glass vin. Chambre séparée til 20 personer. Sommerstengt primo juli - primo august.
Anmeldt 19. desember 2016 via mobile enheter

En institusjon i Oslos restaurantverden. God gamle Feinschmecker er fortsatt en av byens absolutt beste steder, og leverer hver gang.

Takk, Sjefen

Anmeldt 17. desember 2016 via mobile enheter

Nydelig mat. Eksklusive råvarer tilberedt til perfeksjon, blant annet norsk hummer, foie gras og den møreste reinsdyrfileten jeg noen gang har smakt. Utrolig bra service. Hyggelige og vennlige servitører. Ikke noe snobberi som man kanskje kunne frykte på et slikt sted. Gode vinanbefalinger uten at du føler deg presset til å gå for de dyrere vinene på vinkartet. Det er selvfølgelig blant de dyreste stedene du kan gå i Oslo, men for de store anledningene er det verdt det.

Takk, Thorvalds
Anmeldt 11. desember 2016 via mobile enheter

Ishavsrøye, torsk, andebryst, Stilton ost med pepperkake og "fikenpaste", kirsebærsorbet med sjokolademouse var i beste kategori, med et lite minus for den porsjerte ishavsrøyen som kunne vært litt mer smakfull. Støyen i lokalet var litt sjenerende.

Takk, christia200145
Anmeldt 26. november 2016 via mobile enheter

Maten er som alltid - strålende. Her er det kokkekunst på høyt internasjonalt nivå. Utsøkt mat, lun og varm atmosfære, strålende service og et meget godt vinutvalg. Kan anbefales til absolutt alle som ønsker et utsøkt måltid

Dato for besøk: mai 2016
1  Takk, finn-olav
Anmeldt 17. november 2016

Restauranten ligger sentralt plassert på Frogner i Oslo. Den har en diskret inngang som for noen kan være litt vanskelig å finne da Balchens gate ikke er den mest kjente gatestubben på Frogner.

Man blir tatt vel i mot og føler seg velkommen. Eieren har for vane å hilse på alle sine gjester, noe vi satte pris på.

Maten er svært bra, og presenteres med stil. Generelt gode og balanserte smaker. Denne gangen spiste vi en smaksmeny med tilhørende vin. Enkelte av vinene i vinpakken var svært bra, mens minst en skuffet ganske stort. Synd da at det var vinen som skulle passe best til kjøttretten.

Servitørene og betjeningen er stort sett meget profesjonelle og oppmerksomme. Vi hadde tidvis gjennom måltidet ikke en slik servitør, og man kan enkelte ganger lure på om det er om å gjøre å få vannet fortest mulig ut av flasken og ned i glasset. Ved denne type skjenking blir det en del splash og søl, noe som ikke hører hjemme på dette nivået.

Alt-i-alt en god opplevelse som kunne gitt "terningkast seks", og vi kommer nok sikkert tilbake.

Dato for besøk: oktober 2016
Takk, Stig K

Reisende som så på Feinschmecker, så også på

Har du vært i Feinschmecker? Del dine erfaringer!