“Fantastisk mat og ypperlig service!”
Anmeldelse av Feinschmecker

Feinschmecker
Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Spisestedet Feinschmecker har i mange år vært en av Oslos beste restauranter, og har 1 stjerne i den prestisjetunge Michelinguiden. I koselige, intime lokaler på Frogner får du servert mat av ypperste klasse og vinlisten er imponerende. I tillegg til à la carte-menyen, komponeres det hver dag en 5-retters meny av dagens/sesongens råvarer. Nye gjester overraskes av åpenheten som møter dem. Restauranten har en lav terskel det er lett å komme innenfor dørene. Folk i strøket skal kunne komme innom for et glass vin. Chambre séparée til 20 personer. Sommerstengt primo juli - primo august.
Anmeldt 5. mars 2017 via mobile enheter

Vi har feiret bursdag på Feinschmecker to ganger, og det blir definitivt flere besøk hit. Maten er helt fantastisk. For å konkretisere, jeg liker normalt ikke sjømat, på denne restauranten smelter sjømaten på tungen. Vi bestilte Chefs menu, og ravioli med reker og kreps var helt amazing!

På Feinschmecker får du et skoleeksempel på god service og god timing. Vinmenyen var også meget god.

God mat og service her er ikke billig, men hopp over et par turer på middelmådige restauranter, og bruk pengene på en helaftens opplevelse her.

Dato for besøk: mars 2017
Takk, Hanne R

Anmeldt 5. mars 2017

Dette er andre gangen min her og det var like kanonbra som første gangen.
Her er alt på stell. Perfekt timing på mat og vinskjenking, maten er utrolig god.
Til og med samboeren min som ikke liker sjømat liker sjømaten her.

Vi bestilte Chef Meny og ville bytte ut fjellørret med piggvar som var listet i Ala Carte menyen. Dette var ikke noe problem og vi angret ikke for den var fantastisk god.

Dra hit om du vil ha veldig god tradisjonell mat. Mose-skum og ramen har de andre steder.

Dato for besøk: mars 2017
Takk, ms51427
Anmeldt 17. februar 2017

Umiddelbart ble vi grepet av den lune intime atmosfæren. Vi følte oss sett og ivaretatt fra vi kom til vi gikk. Menyvalget gir kombinasjonsmulighter for en hver. Himmelske smakskombinasjoner uansett valg. Nydelig tilpasset vin-meny.
Vi fikk det vi betalte for; utsøkte smaker og en god opplevelse. Det er slik det skal gjøres, når kun det beste er godt nok. Anbefales!

Dato for besøk: februar 2017
Takk, Elihaf
Anmeldt 6. februar 2017 via mobile enheter

En av de bedre restauranter vi har besøkt i Oslo... Mat er en opplevelse i seg selv og vinene tar oss med på en herlig reise! Anbefales...

Dato for besøk: februar 2017
Takk, Tor-André N
Anmeldt 25. januar 2017 via mobile enheter

Spiste her med en gruppe kollegaer, bordet valgte Chefs meny og En smak av Feinschmecker. Jeg valgte sistnevnte, og som ventet var alt utsøkt, men jeg må fremheve:
-Kremet blåskjellsuppe er den beste suppen jeg har smakt. (punktum)
-Gratinerte bringebær er supergodt
-Hjortetataren var helt fantastisk, perfekt krydret og god kontrast i tyttebær noen sprø greier jeg ikke vet hva var (marg)?

Eneste nedtur var at tartaren var ufullstendig kvernet slik at det lå en ukvernet rå kjøttslintre inne i tartaren, men hey - sånt skjer.

Anbefales altså.

Dato for besøk: januar 2017
Takk, gounderground

Reisende som så på Feinschmecker, så også på

Har du vært i Feinschmecker? Del dine erfaringer!