“Dette er ikke overbevisende”
Anmeldelse av Nikay

Nikay
Vurdert som nr. 1 199 av 1 571 Restauranter i Oslo
Beskrivelse: Nikays meny kombinerer de rene og delikate smakene fra japanske mattradisjoner med peruansk friskhet og «punch». Her får du spennende småretter som kan deles og nytes sammen med kule cocktailer eller japansk øl på fat.
Anmeldt 8. februar 2019 via mobile enheter

Drop-in på en snørik februarkveld. Tar en kjapp titt på menyen, mat fra Peru, det har vi aldri smakt. Får oss et bord inne Pia mye støy i Operapassasjen. Bittesmåbord, høye barstoler å sitte på. Vi bestiller en sharing-meny til 435 per pers. Og en flaske vin.
Veldig god vin fra Argentina. Vi får først frityrstekt jucca rot med en slags dressing til. Minner om frityrstekte poteter. Dette var varmt. Deretter en slags sushiaktig salat med urter og bananchips. Kald, selvsagt. Det var nok her spisepinner kommer inn. En slags avlang salat med mye frø fetaost fulgt av japanske bunns med et stykke svinestykke i. Stor skuffelse, buns var elendige, kjøttet knapt lunkent og veldig lite smak. En scampi-rett i en slags saus, gamle scampi (du aner fryseboks smaken) som til alt overmål også var knapt lunkent. Konklusjon: dette er for dårlig, knapt et forsøk på godt håndverk. Ikke verdt prisen. Bruk pengene et annet sted. En flaske vin + to sharing meny kommer på i underkant av 1500 kroner. Her blir vi ikke å bruke penger og tid i fremtiden.

Dato for besøk: februar 2019
Takk, KnutM118

Anmeldt 28. januar 2019 via mobile enheter

En hyggelig plass i vinterkulda. Vi ble henvist til bord langs veggen fordi vi kun ønsket noe å drikke. Vi følte oss litt glemt og oversett før vi fikk servering. Imidlertid virker stedet litt spendende hvis du vil ha noe å spise. Må nok prøve det en gang.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, steinolavr
Anmeldt 27. januar 2019

Etter en lengre spasertur med kolleger stanser vi i Operapassagen for mat. Bra mat og trivelig å sitte ute i passasjen.

Dato for besøk: juni 2018
Takk, petter eilert s
Anmeldt 25. oktober 2018 via mobile enheter

Vi ble møtt av to veldig blide og hjelpsomme servitører som raskt og effektiv var der gjennom besøket. Maten var variert og det var spennede smaker. Vi bestilte en meny hvor vi fikk smake litt av alt. Det var rikelig med mat og den ble servert i riktig rekkefølge til riktig tid. Eneste minuset er bordplasseringen i operapasjasjen. Men det er smak og behag.

1  Takk, daghenningk
Anmeldt 8. oktober 2018 via mobile enheter

Spennende og Ok mat . Litt dyrt . Litt lite mat for pengene . Grei atmosfære . Servicen så som så . Litt for mange misforståelser . Uoppmerksom berjenig . Feil på regningen .

Takk, Torbjørn B

Reisende som så på Nikay, så også på

Har du vært i Nikay? Del dine erfaringer!