“Flott sjømat restaurant”
Anmeldelse av Solsiden

Solsiden
Kjøkken: Sjømat
God for: Forretningsmøter, Store grupper, Romantisk, Spesielle anledninger, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Solsiden Restaurant er en sjømatrestaurant hvor vi kun benytter de beste råvarene havet har å by på. Foruten de fleste fiskesorter har vi alltid «Plateau des Fruits de Mer» på menyen. Dette er vår spesialitet bestående av østers, kamskjell, krabbe, blåskjell, reker, sjøkreps (når vi får tak i levende), hummer og kongekrabbe. Rettene kan akkompagneres av en av de over 250 vinene fra vår vinmeny. Solsiden Restaurant ligger på Akershusstranda rett under Akershus festning. Utsikt mot solnedgangen over Oslofjorden får du i rause porsjoner rett inn gjennom vinduer og åpne skyvedører. Herfra blir Oslo havn som et marinemaleri som endrer karakter fra minutt til minutt. Velkommen og Bon Appétit!
Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

God sjømat langs med Akershuskaien. Restauranten har fått verdige utfordrere etterhvert og oppfattes ikke så spesiell lenger. Men absolutt, Solsiden leverer den.

Takk, Oivind_oivind

Anmeldt 6. september 2018 via mobile enheter

Vi gikk for dagens. Det ble en fornyelse med nydelig mat. Grillet breiflabb og grillet kveite...
Vi var godt fornøyd, anbefales.
Eneste vi savnet var en god øl, noe som de dessverre mangler.

1  Takk, erikbang
Anmeldt 30. august 2018

Bestilte dagens 3 retters. Maten var nydelig, men betjeningen hadde tydeligvis veldig dårlig tid. Vi fikk nesten ikke pause mellom måltidene. Neste rett stod på bordet før vi nesten fikk pustet ut etter forrige rett. Når hovedretten var over forsvant den sammen med brødet jeg hadde igjen. Ikke OK å fjerne mat man ikke har spist opp. Man skal ikke kaste mat. Kvelden ble ikke slik vi hadde forespeilet oss.

Dato for besøk: august 2018
1  Takk, sverremh
Anmeldt 4. august 2018 via mobile enheter

Jeg ønsket å gå på Solsiden på min bursdag den 15. juni. Vi var åtte personer, og fikk bekreftet bord. Vi fikk samtidig beskjed om at siden vi var åtte, måtte alle bestille samme meny. Vi ga uttrykk for at dette var vanskelig, fordi vi på forhånd visste at ikke alle ønsket det samme. Fem personer ønsket skalldyrplatå. De andre ønsket å velge à la carte. Vi var åpne for at de som ville bestille à la carte kunne samle seg om samme meny. Alle våre forslag ble avvist. Vi valgte da å si fra oss bordet, og gikk i stedet et annet sted (Brasserie France). Som vanlig stilte Brasserie France opp for våre ønsker. Jeg mener Solsidens policy er svært lite kundevennlig, og vil ikke anbefale stedet for litt større grupper. Vi henvendte oss to ganger, og var vennlige og løsningsorienterte, uten at det ga noen uttelling. NB! En god venninne sto for bestillingen.

Dato for besøk: juni 2018
2  Takk, bj_rnmagnusj
Anmeldt 28. juli 2018 via mobile enheter

Etter hvert tradisjon å besøke restauranten kjent for god sjømat og de skuffet ikke denne gangen heller. Valget falt på kokkens anbefalte tre-tetter med vår servitørs anbefalte hvitvin til. En symfoni av smaker sammen med behagelige og påpasselig betjening gjorde besøket til en opplevelse! Ekstra pluss for uproblematisk tilpasset mat for glutenallergikere! Vi kommer igjen.

Dato for besøk: juli 2018
1  Takk, VidarS_13

Reisende som så på Solsiden, så også på

Har du vært i Solsiden? Del dine erfaringer!