“Dette stedet kan jeg virkelig anbefale”
Anmeldelse av Solsiden

Solsiden
Kjøkken: Sjømat
God for: Forretningsmøter, Store grupper, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Solsiden Restaurant er en sjømatrestaurant hvor vi kun benytter de beste råvarene havet har å by på. Foruten de fleste fiskesorter har vi alltid «Plateau des Fruits de Mer» på menyen. Dette er vår spesialitet bestående av østers, kamskjell, krabbe, blåskjell, reker, sjøkreps (når vi får tak i levende), hummer og kongekrabbe. Rettene kan akkompagneres av en av de over 250 vinene fra vår vinmeny. Solsiden Restaurant ligger på Akershusstranda rett under Akershus festning. Utsikt mot solnedgangen over Oslofjorden får du i rause porsjoner rett inn gjennom vinduer og åpne skyvedører. Herfra blir Oslo havn som et marinemaleri som endrer karakter fra minutt til minutt. Velkommen og Bon Appétit!
Anmeldt 27. juni 2023 via mobile enheter

Dette er noe av den beste skalldyren jeg har smakt. Alt var perfekt også lekkert dandert. Kan også anbefale Solsiden din egen Chablis. Vi opplevde topp service og de var på hele tiden. En av mine beste opplevelser

Takk, Lis197

Anmeldt 21. juni 2023 via mobile enheter

Var her på sommerfest med jobben, vi hadde bestilt sjømattallerken.

Mesteparten av maten kom i rause delikate mengder, og smakte riktig så godt!

Blåskjellene derimot var dampet alt for hardt og var helt uspiselige. Dette var en nedtur i matopplevelsen.

Ellers var kelnere flinke til å servere og skjenke drikke.

Takk, Fexplode
Anmeldt 14. juni 2023 via mobile enheter

God fisk.
Skalldyr: Reker, sjøkreps og hummer har vært frosset- og alt bar preg av det. Tørre blåskjell. Kan ikke anbefales.

1  Takk, Coastal68304975134
Anmeldt 12. mai 2023 via mobile enheter

Flott sted med masse herlige gjester . Fantastisk beliggenhet . En del år side sist vi var her. Maten er lagt unna noe som oppleves rom bra. Helt upersonlig og smakløst . Ingen finesse eller noe spennende på tallerken vi fikk server i vårt selskap. Det beste med måltidet var sorbeten på desserten , og det er kjøpesorbet. Og til en slik pris så får du veldig lite for pengene. Det som reddet kvelden litt var god vin og veldig hyggelig servitører. Blir nok lenge til neste gang

Dato for besøk: mai 2023
Takk, Eirik N
Anmeldt 26. september 2022 via mobile enheter

Bestilte bord for to i god tid for å feire bursdag. Vi spiste en nydelig sjømattallerken, så maten var det lite å si på. Servicen var derimot fullstendig fraværende. Ingen smil, ingen oppfølging under måltidet, og vi drakk vann under det meste av tiden, da vår servitør aldri kom tilbake til vår vinbestilling slik han lovte. Slikt er irriterende når maten tross alt var veldig god, og vi var innstilt på å komplettere den med en god vin.
Tok kontakt på epost i ettertid, men fikk bare en litt halvhjertet unnskyldning. Synd at lite engasjerte servitører skal ødelegge et godt måltid og en ellers hyggelig aften.

Dato for besøk: september 2022
2  Takk, Tom Y

Reisende som så på Solsiden, så også på

Har du vært i Solsiden? Del dine erfaringer!