“Veldig bra, til fornuftig pris”
Anmeldelse av Herregårdskroa

Herregårdskroa
Kjøkken: Norsk, Kafé
God for: Romantisk, Familier med barn
Middagsalternativer: Frokost, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Herregårdskroen åpnet i 1960, rett bak Frognerparken Café, i samme bygg som Oslo Bymuseum, Frogner Hovedgård. Midt i Frognerparken er den et pustehull fra byens kjerne, vakkert omkranset av parken, store trær og Frognerdammen, med fantastisk utsikt mot Holmenkollåsen. De fleste kommer for å nyte uteserveringen på Herregårdskroen, men i et lite, gult hus kan man sitte inne i ly for vær og innsyn. Store markiser skal kunne dekke de fleste når det regner eller solen steker. Her tilbys småretter, kjøtt og fisk. Om sommeren har Herregårdskroen åpent hver dag kl. 12.00-23.30 (med værforbehold). Kjøkkenet stenger kl. 22.00. Sesongen forlenges hvis været tillater det. Restauranten tilbyt catering hele året. Det er også mulig å leie Larsstua for julebord og andre lukkede seskaper utenom sesongen.
Anmeldt 5. august 2021 via mobile enheter

Hyggelig velkomst, fint bord i aftensolen, flinke servitører, god laks med potet og agurksalat - og Frognerpikene til dessert ble prikken over i’en. Topp

Takk, 789steinb

Anmeldt 20. juli 2021

Jeg hadde invitert min gamle mor til en hyggelig lunsj i Frognerparken, men valgte å finne et annet sted å spise etter en utrivelig mottakelse ved inngangen. Vi var de eneste gjestene ved inngangen, men gikk visstnok i feil «fil» når vi skulle gå inn. Et par serveringsdamer var mest opptatt av å snakke med hverandre enn å møte oss ved inngangen. En noe eldre mann kom springen opp til oss og skjelte oss ut etter noter siden vi forsøkte å gå inn i feil fil, dvs der man går ut og ikke 2 skritt til siden der vi åpenbart burde ha gått. Vi forsøkte å be om unnskyldning, men ble avfeid med svært uhøflige kommentarer. Anbefaler å finne et annet sted å spise i området for maken til dårlig service er sjelden vare.

Takk, 69trulst
Anmeldt 24. juni 2020

Hadde en veldig dårlig opplevelse da vi besøkte stedet i uke 25. Sur betjening og dårlig mat. Enkelte av betjeningen snakker veldig dårlig norsk.
Stedet reklamerer med at de har strenge korona tiltak, men tiltakene består i anti-bac ved inngangen og uhøflig opptreden mot gjestene. Inne sitter gjestene altfor tett.
Styr unna hvis du kan.

Dato for besøk: juni 2020
2  Takk, Evayxa
Anmeldt 23. mai 2020 via mobile enheter

Flott besøk i restauranten, god opplevelse med verten som fortalte om stedets historie og utsøkt hamburger!

Dato for besøk: mai 2020
1  Takk, torvilds
Anmeldt 8. mai 2020

Ubehagelig mottakelse er en underdrivelse, det er 6.mai ca kl 1645, stedet har akkurat åpnet etter disse vanskelige ukene og burde være sjeleglad for besøk. Jeg innrømmer å ha oversett plakatene for koronareglene, men ingen kunder skal overhøvles slik jeg ble av det jeg tror er hovmester, en eldre rødmusset mann. Han skjelte meg ut i fullt påhør av andre gjester. Det var ydmykende og faktisk skremmende så rasende var han. Noen burde slutte i jobben sin, det er sikkert.
Jeg sendte mail til Herregårdskroa for å gi dem info om servicenivået jeg opplevde den ettermiddagen. En lunken mail fikk jeg i retur hvor gjestene den dagen blir karakterisert som å ha forsøkt å lure seg inn på kreative måter. Ikke min oppfatning av situasjonen.
Dette bør andre gjester advares mot

Margrete Rian

Dato for besøk: mai 2020
3  Takk, marioslo

Reisende som så på Herregårdskroa, så også på

Har du vært i Herregårdskroa? Del dine erfaringer!