“Varierende mat og mye venting”

Kafe Oslo Litteraturhuset
Kjøkken: Norsk, Kafé, Vinbar
God for: Familier med barn
Middagsalternativer: Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: På Litteraturhusets Kafé Oslo får man ujålete og ordentlig mat, fra et lite mellommåltid til en full treretters. Kafeen tilbyr dessuten catering over hele huset og har en mobil bar på lur når det er arrangementer oppover i etasjene. Innerst i kafeen finner du LesBar, med en fyldig tidsskriftshylle, dagens aviser, egen barmeny og ingen spiseplikt.  Kjøkkenet er åpent mandag-lørdag til kl. 22.00 (stengt 15.30-16.00) og søndag til kl. 18.00 (kun lunsjmeny). Kafé Oslo er en litteraturkafé med egen scene og tilbyr blant annet disse faste arrangementene: Kok en bokorm Utvalgte lørdager kommer kjente bokormer og forfattere på besøk for å kokkelere i Kafé Oslo. Tirsdagsbarn Hver tredje tirsdag i måneden tilbys en sunn og god barnemeny mens en forfatter underholder og leser. Litteraturhuset åpnet i 2007 og er landets første litteraturhus.
Anmeldt 4. desember 2018 via mobile enheter

Et selskap på seks personer, i en ganske full restaurant en tirsdag i desember. Ventet i 20 minutter på noe i glasset, og en time på mat. Ingen beklagelser i vente tiden. Var kun tre dagen kjøtt igjen, så jeg byttet til pinnekjøtt. Så salt at jeg kun klarte å spise halvparten. Med mange glass vann til. Tilbehøret falt bedre i smak. And og reinsdyr viste seg og være bedre valg. Men når de som hadde valgt villand etterlyste potetpuréen og fikk til svar at nei kokken sier det står feil på tavla/menyen så sank stemningen. Den unge servitøren fikk beskjed om at det måte ordnes, og kom raskt tilbake med en skål med pure. Pluss for det. Stemningen var god og vi fikk straks vi var ferdig med maten forespørsel om dessert. Etter at vi takket nei til dessert ønsket en i selskapet å gå, noe servitøren overhørte og skulle hente regningen. Vi bad om regningen minst 2 ganger til og ventet over en halvtime på å få betalt. Frister ikke til gjentagelse.

3  Takk, ChristinaChristinaC

Anmeldt 19. mars 2018

Lokalet er hyggelig, med en masse bøker, men det trekker fra inngangsdøra. Vindfang mangler og man sitter bare noen meter fra vinterkvelden. Maten er uinspirert, vi valgte å sende det tilbake til kjøkkenet. Vi fikk noe annet i stedet, men heller ikke det var noe særlig. Servicen er hyggelig. Kan ikke anbefales.

Dato for besøk: mars 2018
1  Takk, phidas34
Anmeldt 11. mars 2018

Jeg syns servicen her har tapt seg. De siste gangene jeg har vært her har jeg aldri helt skjønt om betjeningen vil at man skal sette seg og vente på betjening eller bestille i baren. Samme hva jeg har forsøkt på de siste gangene jeg har vært der, er det motsatte de har ønsket. I dag måtte jeg stå ganske lenge og vente i baren -- den ene servitøren ba den andre om å betjene meg, men av en eller annen grunn valgte den andre å gjøre noe annet. Så kom det innom en som jobbet der men som hadde fri, så da skulle det slås av en prat.

Ellers god mat, men ikke helt heldig -- samboeren min spiste et rekesalatsmørbrød, men det grillede brødet var så hardt at hun først måtte be om en skarpere kniv, og deretter rett og slett bytte det ut med "bord-brødet".

Dato for besøk: mars 2018
Takk, amarcord83
Anmeldt 15. november 2017

Herlig uformell atmosfære og god service samt god og rimelig mat! Dette er kafeen og spisestedet i tillegg til en liten kulturperle av foredrag og debatter om kunst og kultur.
Et sted som byr på alt en kan tenke seg av interessante møter og foredrag!

Dato for besøk: november 2017
1  Takk, Trygve Hermod B... T
Anmeldt 15. august 2017

God mat, hyggelig betjening, men to av tre fikk mat, mens siste mann ikke fikk maten før de andre var ferdig å spise.

Dato for besøk: august 2017
Takk, Hege G

Reisende som så på Kafe Oslo Litteraturhuset, så også på

Har du vært i Kafe Oslo Litteraturhuset? Del dine erfaringer!