“Flott beliggenhet - små porsjoner”
Anmeldelse av Handwerk Botaniske

Handwerk Botaniske
Vurdert som nr. 1 236 av 1 592 Restauranter i Oslo
Beskrivelse: Vi holder til i Gamle Tøyen Hovedgård, i nydelige omgivelser i Botanisk hage på Tøyen. Gamle Tøyen hovedgård er Oslos eldste og mest kjente bevarte tømmerbygning. Samlingene i Botanisk hage omfatter over 5,500 planteslag fra hele verden, som en grønn lunge i storbyen er Botanisk hage også et viktig rekreasjonsområde for Oslos befolkning. Vi har fokus på gode, kortreiste og økologiske råvarer. Her får du god kaffe, deilig bakst og kaker. Hver dag lager vår kokk nye retter og påsmurte brødskiver. Vi har alltid et godt utvalg av vegetariske og grønnsaksbaserte retter, samt at vi hver torsdag serverer dagens middagsrett. Kjøkkenet baker også dagsferske kaker, steker sveler og masse annet godt til kaffen. Vi samarbeider med ulike bakerier i Oslo som leverer ferske bakevarer hver morgen, som ferske brød og søt bakst som kan tas med hjem, nytes på stedet eller ved flere av parkens piknikplasser. Velkommen til oss for å nyte frokost, lunsj eller et glass vin eller øl.
Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Bestilte Caprese salat.
God, men veldig liten porsjon som ikke forsvarer prisen. Uten brød til.
Har vært her hundrevis av ganger de siste 40 årene og de som driver nå driver bra, men for lite mat til prisen.

Dato for besøk: august 2020
2  Takk, PerKristianHansen

Anmeldt 1. august 2020 via mobile enheter

Vi bestilte en caprese salat
Den kostet 120 kr, og bestod av fire skiver tomat og tre- fire skiver mozzarella. Ikke brød ved siden av. Helt horribel pris, og lite vennlig personale når jeg spurte om å få brød ved siden av.

Dato for besøk: august 2020
Takk, cathrines375
Anmeldt 2. mai 2019 via mobile enheter

Etter en fantastisk rundtur i en blomstrende botanisk hage må kafé besøket karakteriseres som en skikkelig nedtur. Stod først over en halvtime i kø. Valgte ikke gjærbakst denne gang, da erfaringen fra forrige gang var at den var veldig tørr og for lite søt. Kjøpte svele og to kaker. Kakene var gode, men svelen var veldig tørr og uten smak. Klarte ikke å spise den, den kan umulig ha vært fersk. Skuffende..

Dato for besøk: mai 2019
1  Takk, tonevest
Anmeldt 20. april 2019 via mobile enheter

Avsluttet rusleturen med et besøk på Handwerk. Et meget fint uteområde. Egnet for en rast i sola. Kafeen er basert på økologiske alternativer. Det er bra. Vi gikk for gjærbakst da lunchalternativene ikke fristet. Spennende økologiske drikker.
Noe kø må påregnes på soldager. Betjeningen kunne dog vært mer effektive. Litt mer vennlig kundehåndtering hadde også hjulpet...
Men beliggenheten og det flotte uteserveringen skal de ha for.
De har ikke is. Og kun filterkaffe på kanne. Litt mer utvalg hadde ikke skadet.

Dato for besøk: april 2019
Takk, Gullord
Anmeldt 16. november 2018 via mobile enheter

Vi stakk innom etter besøk på zoologisk museum. Ble veldig skuffet, lunken kakao, tørr sandwich og svele som var kald og smakløs. På forespørsel fikk vi vite at maten ikke var dagsfersk. Ingen beklagelse, uengasjert betjening.Altfor dyrt i forhold til kvalitet. Gå heller et annet sted.

1  Takk, Sherpa56912970869

Reisende som så på Handwerk Botaniske, så også på

Har du vært i Handwerk Botaniske? Del dine erfaringer!