“Grei mat for 6 av 7 gjester. Uheldig service”
Anmeldelse av Olivia Østbanehallen

Olivia Østbanehallen
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: I hallen til Oslos første jernbanestasjon ligger Olivias nyeste restaurant flott plassert mellom hvelvingene fra 1854 og torget mot Operaen og fjorden. Olivias ambisjon er å by på de beste smakene fra Italia. Alle lokalene henter inspirasjon fra italienske favorittbyer. Ved åpningen av Olivia Østbanehallen henter vi inspirasjon fra storslagne Milano til matretter og interiør.
Anmeldt 11. november 2018 via mobile enheter

Ble dessverre for mye rot med bestillingen
Vi hadde reservert bord fra 1530 til 7 før forestilling i operaen. 3 av gjestene kom en halvtime før og fikk bord, vi andre var på plass 1530. Likevel fikk vi ikke bestilt noe før 1545 etter at vi selv fikk kontakt med servitør. Drikken lot heldigvis ikke vente på seg altfor lenge, men noe lenger tid enn vanlig.
Vi var tre som bestilte en kombinasjonsmeny fra menyen, likevel fikk kun to forrett. Det tok to minutter med litt diskusjon før servitøren forklarte at det angivelig var meningen at vi tre skulle dele på de to anretningene med tre små tallerkner ved siden av. Men etter kontakt med en ander servitør så beklaget han seg og kom med den tredje forretten 10minutter etter at vi hadde fått 6 av 7 forretter.

Så kom hovedretten med på nytt kluss. 6 av 7 skulle ha svinenakke. Kun 5 av 7 fikk i tillegg til en annen hovedrett. En servitør latet som ingenting og sa at han var på vei for å hente den siste hovedretten til selskapet.. Likevel var vi andre omtrent ferdigspist før siste mann fikk hovedretten sin. Den forsinka hovedretten bar preg av stress, svinenakken var hardt stekt med svart skorpe og potetene på tallerknen var mye mer stekt enn alle andre sin.
Heldigvis fikk alle desserten sin, 5 av 7. Men før desserten var heldigvis en tredje eller fjerde servitør og kontrollerte med selskapet at de hadde riktig bestilling på oss..

Eneste kompensasjon for den litt kaotiske servicen var en kopp kaffe til de tre som hadde kombinasjonsmeny. Litt synd.

Maten smakte godt for de som fikk riktig mat til rett tid. Heldigvis rakk vi forestilling klokken 18..

Takk, 378mikall
Ida Mietle F, Public Relations Manager på Olivia Østbanehallen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 12. november 2018

Hei Mikal. Dette var trist å lese og vi beklager så utrolig mye for denne dårlige opplevelsen. Slik skal det selvfølgelig ikke være hos oss, og vi setter stor pris på at du gir oss tilbakemelding.

120124 av 645 anmeldelser

Anmeldt 8. november 2018 via mobile enheter

Linguine carbonara var en skuffelse.
For salt og for mye fett! Reduser fett og salt, bruk litt mer fløte?

Takk, 248jang

Hei Jan! Dette var trist å lese og vi er lei oss for at retten ikke falt i smak. Vi tar helt klart tilbakemeldingen din videre til kjøkkenet.

Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

En gjeng på omtrent 20 pers skulle spise her etter en lang dag og hadde forhåndsbestilt mat. Veldig koselig sted og tok ikke lang tid før maten kom. Når tallerken kom forann nesen på meg så tenkte jeg bare "HVA ER DETTE?! Skal jeg spise det?" Altså...den lukten - rettere sagt den stanken :/ Men jeg tenkte at jeg må jo smake - jeg angret!
En del av gjengen er fra Nord og spiser kanskje mer fisk enn de fleste og til og med dem hadde problemer med å ha tallerken på bordet etter en stund. Forderva fisk?
Det er altså den verste retten jeg har fått servert i hele mitt liv. Klaget selvfølgelig til servitøren(skal veldig mye til før jeg gjør det) som tok tilbakemeldingen fint og tok beskjeden til kjøkken. Servitøren var utrolig hyggelig og serviceinnstilt - eneste grunnen til at restauranten kan få en liten tommel opp.
Dagen etter fikk jeg jo vite at ingen likte fisken og ingen var fornøyd med maten av de som fikk andre retter.
Fisken var tørr og kjøttet var tørrt - ingen ble mette å flere måtte videre å spise et annet sted.
Tror ikke det er noen av oss som kommer tilbake - det var ihvertfall mitt første og siste besøk.

Takk, IngridD665
Ida Mietle F, Public Relations Manager på Olivia Østbanehallen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. november 2018

Hei Ingrid. Dette var veldig trist å lese og vi beklager så utrolig mye for den dårlige opplevelsen dere hadde hos oss. Vi er glade for å høre at du fikk god service, men det holder selvfølgelig ikke når maten er dårlig tilberedt. Vi vil gjerne at du kontakter restaurantsjefen Vidar, på vidar@olivia.no slik at vi kan komme i direkte kontakt med deg.

Anmeldt 6. november 2018

Veldig bra restaurant, flinke servitører, spesielt vår egen! Har dessverre glemt navnet hennes. Kjempebra anbefaling av både mat og vin, ingen problem med å plukke fra sammensatt meny. Totalt sett en kjempe opplevelse!

Takk, annehW387IU

Tusen takk for fantastisk tilbakemelding! Velkommen tilbake til oss.

Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

Til å være en kjede synes jeg de kan veldig god mat. Kult interiør i Østbanehallfilialen. Pizzaen smakte fortreffelig for store og små. Stort pluss for stor barnepizza til hyggelig pris. Mye folk en lørdag ettermiddag, da lurt å bestille bord. Passer for alt fra familier og par til jobb middag.

Takk, tberg4

Tusen takk for besøket og for hyggelig tilbakemelding! Velkommen tilbake til oss.

Reisende som så på Olivia Østbanehallen, så også på

Har du vært i Olivia Østbanehallen? Del dine erfaringer!