“Beste sushien i Oslo, med god margin”
Anmeldelse av Omakase

Omakase
Prisklasse: USD 0 - USD 2 150
Omgivelser: Sentrum
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 3. september 2021

Det er nesten umulig å få booket bord på Omakase. Det skyldes to ting: Lokalet er knøttlite, med kun ti plasser rundt disken der maten tilberedes og serveres. Den viktigste grunnen er at maten er så eksepsjonelt god!

Kveite med et lite drypp sitron, rå reker med yuzu-marmelade, den mest himmelske tuna belly man kan tenke seg; råvarene er spektakulære, og Vladimir Pak tilfører akkurat nok kreativitet i tilbehøret sitt til at smakene løftes helt ut av skalaen.

Vi droppet vinpakken. Den er ganske pricey, men vi la merke til at restauranten hiver innpå et glass Krug i miksen. Det er en sånn type sjenerøsitet som gjør at man vil prøve vinpakken neste gang.

På Omakase får man en intim helkveld som bare Maaemo kan matche i Oslo.

Det eneste det er mulig å trekke for, er at Omakase anbefaler at man tar en drink på søsterrestauranten Sabi i forkant. Ikke gjør det. Services er ekstremt forvirret og veldig treg. Det var langt under halvfullt, men vi måtte likevel vente en god halvtime på at drikken vår ankom. Selv om hylleblomst-yusu-sake-drinken var god, var den både bitte liten og dyr. Still heller tørst og sulten på direkte utenfor hos Omakase når dørene går opp presis 19.15.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, Johan B

Anmeldt 29. oktober 2020

Fantastisk matopplevelse. Men når hovedingrediensen er ris og tilberedningen enkel, blir prisen skyhøy. Kr 3200 for mat og vinpakke mener jeg ikke er verdt prisen.

En varmepumpe står og durer og virker forstyrrende. Jeg var blitt tipset om dette, og ba om å bli plassert vekk fra varmepumpen. Ønsket ble ikke imøtekommet.

Dato for besøk: oktober 2020
1  Takk, maritlarsen02
Anmeldt 22. mai 2020

Om det er verd prisen er veldig subjektivt og jeg kan bare si at etter mitt syn er den verd det. Det som for meg trakk noe ned gikk mer på lokalene, noen løse sprosser i taket og toaletter som ikke var helt på stell når det kom til renhold. Balansen mellom mat og vinservering fungerte fint også for oss som kjører bil og foretrekker vann. Veldig ofte på slike restauranter overskygger vinkelnerens informasjon informasjonen om maten. Under mitt besøk fungerte informasjonen om vinene slik at den ikke ble unødig støy i forhold til mat eller ovenfor oss som ikke hadde kjøpt en vinpakke.

Det var stort sett nigiri som ble servert og det ble benyttet to ulike risblandinger, først en lys ris til de lyse fiskesortene og skalldyrene og så en mørkere blanding til kjøtt og de mørke fiskene. Kokken er opptatt av de rene smakene og ikke for mye som tar oppmerksomheten fra råvarene. Personlig er jeg også glad i maki så jeg skulle ønske at det også var noen slike biter å få.

Om man blir mett av et måltid har jeg ikke fått testet da jeg endte opp med halvannen meny til meg selv og det ble jeg god og mett av.

Atter en gang et stort pluss at man ikke blir uglesett av å holde seg til helt utmerket vann for kranen til drikke. Skal man holde seg til de rene smakene som serveres kan man jo ikke overdøve dem med kraftig drikke, eller!

Dato for besøk: mai 2020
Takk, Lars R
Anmeldt 15. november 2019 via mobile enheter

Enestående eksklusiv og helhetlig matopplevelse, med strålende smaker både på mat og drikke, unik presentasjon av maten og fantastisk hyggelig service.

Dato for besøk: november 2019
Takk, 865hanneg
Anmeldt 13. oktober 2019 via mobile enheter

Den suverent beste sushien vi noen gang har smakt. Det blir aldri det samme å spise «vanlig» sushi igjen etter dette. Kokkekunst og råvarer i verdensklasse. En opplevelse for livet.

Dato for besøk: oktober 2019
Takk, topptur

Reisende som så på Omakase, så også på

Har du vært i Omakase? Del dine erfaringer!