“En bisarr opplevelse!”
Anmeldelse av Vineria Ventidue

Vineria Ventidue
Beskrivelse: Rustikk italiensk vinbar med autentisk italiensk kjøkken. Vi serverer mat du kun finner på gode trattoriaer i Italia, også pizza. Vår vinmeny tilbyr et herlig spekter av viner fra alle de beste vinregionene i Italia, og det fine er at du kan bestille alt vi har på glass. Signaturrettene vår er Linguine alle vongole og Tagliatelle al cinghiale (villsvinragu). Vi ønsker at du skal føle at du kommer til et uformelt og hyggelig sted med god mat og vin. Et vennested med fornuftige priser der du ikke blir ruinert om du stikker innom et par ganger i uken. Velkommen/ benvenuto!
Anmeldt 3. september 2021

Restaurantklubben, som består av 4 stk, besøkte restauranten en mandag kveld.. Vi hadde reservert bord., men når vi kom, så fant de ikke reservasjonen
Kelneren lurte på om vi var sikre på om vi hadde bestilt og i riktig navn. Heldigvis så hadde vi bekreftelse på reservasjonen på mail. Vi fikk bord ute. To av oss, bestilte Bruschetta Tartufata, som smakte godt. De 2 andre bestilte Tomino con Prosciutto. . Der var osten hard, kald, og uspiselig, når den skulle vært myk og flytende. Parmaskinken var skåret opp i tykke skiver, noe som gjorde den seig, og vanskelig å tygge. Rettene ble sendt tilbake til kjøkkenet, og vi fikk ostene varmet opp, mens skinken fremdeles var like tykk.Vi bestilte rødvin på glass, til 195 kr glasset. Når jeg fikk min vin, så fløt det masse kork i vinglasset. Jeg sa ikke noe til kelneren, for vinen smakte som den skulle. vi merket at kelnerne var nye og uerfarne. Samtidig, så var de blide og service innstilte. Når hovedrettene kom, så oppdaget jeg fort at min entrecote var seig, og at potetene som skulle være med rosmarin, ikke hadde sett et fnugg av rosmarin. Jeg sa i fra til kelneren, som deretter kom tilbake fra kjøkkenet med en skål med rosmarin! Når vi fikk spørsmål om vi likte maten, så sa vi som ærlig var, at det hadde vært en nedtur. Da hadde vi allerede bedt om regningen. Vi fikk da et tilbud om gratis kaffe og dessert. Noe vi avsto, da vi ikke orket flere nedturer. Det vi derimot hadde satt pris på, hadde vært et prisavslag. Noe vi ikke fikk. Dette besøket var en skuffelse.

2  Takk, Maria_angeles71

Anmeldt 18. august 2021 via mobile enheter

Var her sist uke. Fantastisk god mat og vin, samme gjelder service presentasjon av mat og vin fra kelner. Garantert en restaurant jeg vil besøke igjen neste gang jeg er i Oslo

Takk, Torgeir R
Anmeldt 15. august 2021

Dette var en stor skuffelse. Maten var god, men servicen var svært dårlig. Servitør var totalt uinteressert i sine gjester og var til tider frekk. Fikk først maten etter over 1 times venting og etter alle andre på mitt bord hadde spist opp maten sin. Måtte si i fra to ganger og fikk ikke så mye som en liten beklagelse en gang. Kjøkkenet får toppkarakter, men servicen bunnkarakter. Hadde gledet meg til dette restaurantbesøket, men dro dessverre med en dårlig opplevelse.

Takk, 36henrietteh
Anmeldt 16. juli 2021

Byens beste italienske. Deilig trøffelpasta og herlig vongole. Pizzaene er et eget kapittel Var med venner igjen og vi koser oss like mye hver gang. Blide servitører og herlig stemning!

Takk, eseosad
Anmeldt 9. juli 2021

Kraftig forbedret sevice og vennelighet fra personalet. Hyggelige og imøtekommende. Tilpasset Blåskjell etter ønske. Nydelig. Kyllingsalt bestilt av min venn som ofte besøker stedet, falt nok en gang i smak. Akkurat passe mengde dessert, friskt og godt. Kraftfull og god espresso.

Takk, Bjørn C

Reisende som så på Vineria Ventidue, så også på

Oslo, Østlandet

Har du vært i Vineria Ventidue? Del dine erfaringer!