“Suverent”

Miss Sophie Restaurant
Omgivelser: Sentrum
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 14. januar 2019

Før et besøk på Nationaltheateret ønsket vi middag og valgte Miss Sophia, selvsagt i Henrik Ibsens gate! Til forrett spiste vi jordskokksuppe og Langos. Suppa var suveren med fritert jordskokkflarn og sopp. Langos med skagenrøre og løyrom var rett og slett en gedigen positiv overraskelse. Vi har spist ulike varianter av skagenrøre på våre sommerlige turer nedover Bohuslenkysten i nærmere 30 år, men denne var blant topp tre. En rett vi knapt har sett noe annet sted i Oslo. Hovedrettene ble and, entrecôte og stedets egen burger. De to siste rettene med trøffelolje, timian og parmesan. Entrecôte stekt perfekt. Det samme var anda. Den ble fulgt av pak choi og en nydelig gulrotpuré samt en meget smakfull sjy med preg av pepper.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, Arne N

Anmeldt 28. desember 2018 via mobile enheter

Vi dro innom missSophie for et tidlig middagsbesøk, og forventningene etter å ha lest anmeldelsene og menyen var relativt høye. Dessverre fulgte ikke maten opp med de helt store høydepunktene. Jordskokksuppen var en ganske god forrett, mens kyllingen var noe tam. Både biffen og anden til hovedretter hadde blitt litt vel stekte.. men drinkene var gode! Atmosfæren var også god, og servitørene likeså.

Takk, JEDutta
Anmeldt 19. desember 2018

Miss Sophie har tatt over lokalene etter Havsmak. En vellykket ominnredning er gjennomført og lokalene er både moderne og samtidig hyggelige.
Betjeningen er hyggelig og veldig oppmerksomme og ga tydelg beskjed om en rett som var utsolgt og hva som var dagens fangst.
Maten var i all hovedsak veldig god, men med noen få små merknader. Carpaccio til forrett var godt, men smaken av kalv ble litt overkjørt av de andre smakene. Dagens fangst var torsk, og en av oss fikk en torskebit som var litt i overkant stekt og dermed litt tørr. Jordskokk-suppen overgikk de store forventningene, hamburgerne fikk svært god omtale av de som spiste det. Spennende desserter for to av oss. Gjennomført flotte presentasjoner!

2  Takk, Geir M
Anmeldt 11. desember 2018 via mobile enheter

Nydelig biff og chips igjen. God service og koselig sted sentralt i sentrum. Har besøkt restauranten flere ganger og vært veldig fornøyd alle gangene jeg har vært der.

Takk, humla51
Anmeldt 9. desember 2018 via mobile enheter

Veldig god mat. Vi spiste torsk, and og kylling og dessert. Hyggelig og oppmerksom service. Perfekt Moscow Mule! Fint lokale. Perfekt for par eller vennetreff.

2  Takk, IBH66

Reisende som så på Miss Sophie Restaurant, så også på

Har du vært i Miss Sophie Restaurant? Del dine erfaringer!