“Bruk pengene et annet sted”
Anmeldelse av Miss Sophie Restaurant

Miss Sophie Restaurant
Omgivelser: Sentrum
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 8. februar 2019 via mobile enheter

Min datter på 19 hadde lyst å feire sin 19-årsdag på Miss Sophie. Vi hadde vært der rett etter åpningen og falt for interiøret og den lune atmosfæren.
Snittalderen i lokalet er under 30, så for henne var det et naturlig valg. Vi ble overrasket over at menyen stort sett besto av trøffel nok en gang. Lite kreativitet hos kokkene med andre ord. «Trøffelheaven» hadde vært et mer passende navn- og vi elsker trøffel så vi er ikke negative til det i utgangspunktet. Men med 5-6 retter og 3 av de er med trøffel, så sier det seg selv..
Vi booket bord noen dager i forveien og sa at vi skulle feire bursdag.
Ved ankomst nevnte ingen noe om bursdag. Ingen gratulerte. Servitøren var uproff. Vinglassene ble ulikt fylte og ikke engang fyllt opp til akseptabel mengde ved bestillling. Servitøren var upersonlig, kald og uinteressert. Ingen lurte på hvordan maten smakte. Ingen spurte om vi ville ha mer å drikke. Ikke et smil å få. Vi hadde hele Oslos mangfold av spisesteder å velge i (min datter fikk velge) og det er trist at Miss Sophie var hennes førstevalg.
Når det er sagt var min manns hovedrett særdeles god, han bestilte and. Min entrecôte var et lite stykke kjøtt(med bearnaise-mind you) og en liten tomatsalat dandert på toppen med trøffel-pommes frites stekt på gammel frityrolje, alt altfor crunchy.
Vi måtte påminne servitøren om bursdagen og det betydde at desserten ble dandert med et kakefyrverkeri. Ingen gratulasjon i det hele tatt. Ikke noe smil. Av alle Oslos restauranter tror jeg aldri jeg har følt et større RAN i forhold til hva vi fikk og det vi betalte. At de fortsatt klarer å holde koken er uforståelig. Jeg velger å tro det skyldes interiøret og det lune lokalet.

Dato for besøk: februar 2019
2  Takk, Missjetlagged

Anmeldt 14. januar 2019

Før et besøk på Nationaltheateret ønsket vi middag og valgte Miss Sophia, selvsagt i Henrik Ibsens gate! Til forrett spiste vi jordskokksuppe og Langos. Suppa var suveren med fritert jordskokkflarn og sopp. Langos med skagenrøre og løyrom var rett og slett en gedigen positiv overraskelse. Vi har spist ulike varianter av skagenrøre på våre sommerlige turer nedover Bohuslenkysten i nærmere 30 år, men denne var blant topp tre. En rett vi knapt har sett noe annet sted i Oslo. Hovedrettene ble and, entrecôte og stedets egen burger. De to siste rettene med trøffelolje, timian og parmesan. Entrecôte stekt perfekt. Det samme var anda. Den ble fulgt av pak choi og en nydelig gulrotpuré samt en meget smakfull sjy med preg av pepper.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, Arne N
Anmeldt 28. desember 2018 via mobile enheter

Vi dro innom missSophie for et tidlig middagsbesøk, og forventningene etter å ha lest anmeldelsene og menyen var relativt høye. Dessverre fulgte ikke maten opp med de helt store høydepunktene. Jordskokksuppen var en ganske god forrett, mens kyllingen var noe tam. Både biffen og anden til hovedretter hadde blitt litt vel stekte.. men drinkene var gode! Atmosfæren var også god, og servitørene likeså.

Takk, JEDutta
Anmeldt 19. desember 2018

Miss Sophie har tatt over lokalene etter Havsmak. En vellykket ominnredning er gjennomført og lokalene er både moderne og samtidig hyggelige.
Betjeningen er hyggelig og veldig oppmerksomme og ga tydelg beskjed om en rett som var utsolgt og hva som var dagens fangst.
Maten var i all hovedsak veldig god, men med noen få små merknader. Carpaccio til forrett var godt, men smaken av kalv ble litt overkjørt av de andre smakene. Dagens fangst var torsk, og en av oss fikk en torskebit som var litt i overkant stekt og dermed litt tørr. Jordskokk-suppen overgikk de store forventningene, hamburgerne fikk svært god omtale av de som spiste det. Spennende desserter for to av oss. Gjennomført flotte presentasjoner!

2  Takk, Geir M
Anmeldt 11. desember 2018 via mobile enheter

Nydelig biff og chips igjen. God service og koselig sted sentralt i sentrum. Har besøkt restauranten flere ganger og vært veldig fornøyd alle gangene jeg har vært der.

Takk, humla51

Reisende som så på Miss Sophie Restaurant, så også på

Oslo, Østlandet
Oslo, Østlandet

Har du vært i Miss Sophie Restaurant? Del dine erfaringer!