“Deilig mat, dårlig opplevelse med servitør”
Anmeldelse av FYR Bistronomi & Bar

FYR Bistronomi & Bar
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Vi var et følge på 4 hvor 3 av oss ville gå for stor meny mens 1 kunne ville ha 1 rett. Da ble det ikke mulig å bestille menyen da alle rundt bordet måtte ta den eventuelt. Årsaken til dette var logistikken på kjøkkenet ble vi fortalt. Jeg vet ikke nok om restaurantdrift til å protestere på det men at servitøren anbefalte oss å bestille alke rettene separat til oss 3 som ville ha meny virker veldig ulogisk. Vi endte med 2 retter her og dessert og kaffe et annet sted. Servitøren vår var som beskrevet meget lite fleksibel, småsur selvfølgelig når vi stilte spørsmål med regelen, lite oppmerksom slik at tallerkner fra forretten fremdeles var på bordet da hovedretten kom etc.
Hun som tok i mot oss i porten derimot virket både sprudlende og serviceinnstilt så her kan man sikkert være mere heldig enn oss. Maten var upåklagelig. Små porsjoner så vi burde absolutt hatt menyen, men det vi fikk var godt. Beste blåskjellene vi har smakt på lenge og kveiten var røkt i smaken og perfekt tilbredt.

3  Takk, JeanetteB510

Anmeldt 26. juni 2020 via mobile enheter

Utrolig hvor stivbente og lite fleksible et sted av denne standarden kan oppvise.
Men hvis man holder ut det, så har de smaksrik mat av høy kvalitet. Gode råvarer servert på en delikat måte.
Litt dårlig utvalg av rødvin, særlig på glass.
Nydelig plassert i Bogstadveien.

Dato for besøk: juni 2020
3  Takk, 558annelisej
Anmeldt 19. juni 2020 via mobile enheter

Vi var en familie på 6 som hadde bestilt bord på Fyr. Dette var en torsdag, en veldig varm sommerdag og ganske så tettpakket med mennesker på restauranten. Vi satt ute i hagen. Vi ble anvist bord og deretter mer eller mindre forlatt. Vi opplevde følgende: Ekstrem dårlig oppfølging og service. Etter 15 min måtte jeg selv gå bort og be en servitør komme til vårt bord - for å ta drikkebestillling. Det tok 1,5 time før vi fikk hovedretten og da den kom hadde servitøren kun med 4 retter - vi var jo 6. Så 2 av oss måtte vente enda lenger. Rot med drikkebestilling var det også og den kom ekstrem sent. Maten var under middels. Og verst av alt - ingen tydelig beklagelse før jeg tok hovmesteren til side og fortalte om vår opplevelse. Vi fikk avslag i prisen som er et lite plaster på såret. Men det hjelper lite - vi hadde gledet oss til en hyggelig familiemiddag - og dette ble en nedtur og er noe av det dårligste innen service jeg har opplevd på lang tid.

Dato for besøk: juni 2020
5  Takk, 460anetth
Anmeldt 30. mai 2020 via mobile enheter

Vi gikk for «Full fyr» og liten drikkepakke. Flere av rettene hadde sjømat som smakte deilig. Kanskje litt for mye røksmak til krabbeklørene. Smart at vi fikk utdelt hansker til den retten. Kjøttretten med asparges var deilig og mør.
Mengde vin i glasset var minimal i forhold til det vi er vant til å få andre steder. Totalt var absolutt maten og drikkepakken en fin opplevelse. Det som var en meget irriterende faktor som trakk ned totalopplevelse var servitøren. Hun snakket gjennomført i «vi» form. Hvordan har vi det idag? Hva skalvi ha å drikke? Vi får servert osv. Vi prøvde å spøke det vekk da vi kom og prøvde å hinte om dette, nen den tok hun ikke. Dette var forferdelig irriterende og er en grunn til at opplevelsen ikke ble det vi ønsket. En slik måte å kommunisere på hører ikke hjemme noe sted.

Dato for besøk: mai 2020
5  Takk, Ronja2
Anmeldt 28. januar 2020

Gikk for fast meny, dvs. "Full fyr" som var fem retter, brød, smør etc. For enkelhets skyld ble det vinpakke, slipper å tenke all verden rundt drikke.

Østers, krabbe, vaffel på jordskokk, brød med pisket smør, oksekjake og skorsonnerot var sånn cirka innholdet i menyen. Smakte stort sett meget bra, et lite unntak for skorsonnerot til dessert, det traff ikke akkurat blink.

Vinpakke med en blanding av sider og vin. Fungerte bra til og bød på påfyll innimellom. Liten bom etter mitt skjønn med rødvin til dessert.

Servicen helt der oppe. Vi hadde blant annet en lærling som gjorde en meget bra jobb. Stilige lokaler trekker i riktig retning.

Pris 695,- for meny og det samme for vinpakke. Helt greit det for kvalitet og mengde mat vi fikk.

Skal snart tilbake, satser på at de små "uregelmessighetene" da er eliminert :-)

Dato for besøk: januar 2020
1  Takk, LasseS_11

Reisende som så på FYR Bistronomi & Bar, så også på

Har du vært i FYR Bistronomi & Bar? Del dine erfaringer!