“Meget god kvalitet på maten og hyggelig service”
Anmeldelse av Brasserie Ouest

Brasserie Ouest
Anmeldt 23. august 2021

Vi ble tatt godt imot og vist til bordet. Koselig lokale med atmosfære, men kanskje noe støyende.

Måltidet var meget bra. Til forrett hadde vi salat og tartare, som begge deler var smakfulle og nydelig presentert. Hovedretter var piggvar og indrefilet. Piggvaren var helt nydelig - jeg kan ikke huske å ha fått den bedre noe sted. Porsjonene er relativt små. Ostetallerken var god også, og det samme kan man si om dessertene.

Hyggelig og imøtekommende service gjennom hele måltider.

Greit prisnivå, selv om enkelte deler kanskje var noe overpriset.

Alt i alt meget bra, og vi kommer gjerne igjen.

Takk, Breiva

Anmeldt 10. august 2020

Besøkt stedet mange ganger som nærmeste nabo. Alltid godt tatt i mot. Hyggelig å sitte i baren å bli anbefalt vin. Maten er klassisk fransk!
Anbefales!!

Dato for besøk: august 2020
1  Takk, ChardonnayZinfandel
Anmeldt 7. juni 2020

Skal fremstå som Fransk Brasserie, men fikk aldri den frankofile feelingen - og synes den etterhvert heller fremstår som en restaurant som ønsker å fremstå som en eksklusiv, litt gourmetaktig restaurant. I min erfaringsbok er et Brasserie IKKE en restaurant der men "MÅ" bruke mye penger på eksklusiv mat. Savnet litt enkle retter og mundre kostbare viner, f eks en Husets vin.
Litt liten meny i oppstart etter Korona - forståelig nok, men menyen var ikke akkurat "fransk". Rimelig bra variert, og det var det vi (6 pers) spiste også (3 retter hver). Varierte oppfatninger fra bra til meget bra. Indrefileten var veldig bra. Den litt rare jordbærdesserten med basilikumsorbet og diverse - spennende og GOD! Noe utenom det vanlige!
Skuffende start dog: De hadde én liten flaske 1664 igjen, ellers kun engelsk IPA, meksikansk maisøl og slikt. Jeg savnet virkelig et kvalitetsøl, fra Frankrike eller Belgia. Det bør en slik restaurant absolutt ha! Leffe Blonde + Leffe Bruin og gjerne Grimbergen - da er jobben gjort! Og jada, legg gjerne til en IPA, det er for tiden svært populært.
Og jeg undres: Man har en restaurant som prøver å virke fransk, i Norge - og med meny kun på engelsk. Helbom!
Priser: Joda, ikke for gale priser på de fleste rettene, men et vinkart som tar bort noe av restaurantgleden så snart man åpner det. Håpløst vrient å navigere i så mange sider, uten sidenummerering (da hjelper ikke registeret foran). Overveldende mange viner, de fleste svært dyre. Vanskelig å finne "prisgunstig" vin. Vi landet på Brouilly til langt over kr 600 pr flaske. Nyyyyyydelig vin, men savner virkelig rimeligere alternativer.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, Erik M
Anmeldt 6. mars 2020 via mobile enheter

Et flott sted med god atmosfære.
De ansatte var imøtekommende og løsningsorienterte. Jeg vil spesielt trekke frem servitøren, Elise, som kom med gode forslag til vin og lot meg smake på flere alternativ når jeg var usikker på hva jeg skulle velge. Hun var også blid og hyggelig. Det var god mat og bra størrelse på porsjonen. Vi valgte Tenderloin, som var ekstremt mør og fin. Ett minus var salaten, som kun besto av noen grønne blader, ikke engang en tomatbit. Anbefaler dette stedet.

Dato for besøk: mars 2020
2  Takk, 854christinh
Anmeldt 24. februar 2020

Alltid god mat og service. Stort vinkart med mange fristelser til en hyggelig pris!
Et brasserie på topp.

Dato for besøk: januar 2020
Takk, W3007NSandreasl

Reisende som så på Brasserie Ouest, så også på

Har du vært i Brasserie Ouest? Del dine erfaringer!