“Herlig lunsj!”
Anmeldelse av Brasserie Ouest

Brasserie Ouest
Anmeldt 6. september 2021

Venninnelunsjen ble herlig på Brasserie Ouest. Deilig mat, god vin og svært oppmerksom og serviceinnstilt kelner fra Sverige. Vi hygget oss med både sjøkrepscarpaccio, froskelår, moules frites, chevresalat og en spennende rett som besto primært av gulrøtter. Desserten som var sjokoladeganache med salt oliveniskrem var prikken over i-en. Spennende smaker, god utførelse, rask og oppmerksom service - men i den øvre prisklassen til lunsj.

Dato for besøk: september 2021
Takk, LillSk

Anmeldt 27. august 2021 via mobile enheter

Utrolig god mat og koselig lokale. Men servitøren var veldig merkelig. Jeg var på middag med samboer og foreldrene hans, servitøren henvendte seg kun til min samboer og strøk han også på armen på et tidspunkt. Det var ikke greit og utrolig ukomfortabelt for alle som satt rundt bordet. Håper virkelig denne jenta klarer å holde blikket og fingrene for seg selv i fremtiden, utrolig respektløst. Spesielt i forhold til at vi er i en pandemi der vi skal holde avstand. Dette satt en stopper for en ellers utrolig koselig kveld.

Takk, 547kajal
Anmeldt 23. august 2021

Vi ble tatt godt imot og vist til bordet. Koselig lokale med atmosfære, men kanskje noe støyende.

Måltidet var meget bra. Til forrett hadde vi salat og tartare, som begge deler var smakfulle og nydelig presentert. Hovedretter var piggvar og indrefilet. Piggvaren var helt nydelig - jeg kan ikke huske å ha fått den bedre noe sted. Porsjonene er relativt små. Ostetallerken var god også, og det samme kan man si om dessertene.

Hyggelig og imøtekommende service gjennom hele måltider.

Greit prisnivå, selv om enkelte deler kanskje var noe overpriset.

Alt i alt meget bra, og vi kommer gjerne igjen.

Takk, Breiva
Anmeldt 10. august 2020

Besøkt stedet mange ganger som nærmeste nabo. Alltid godt tatt i mot. Hyggelig å sitte i baren å bli anbefalt vin. Maten er klassisk fransk!
Anbefales!!

Dato for besøk: august 2020
1  Takk, ChardonnayZinfandel
Anmeldt 7. juni 2020

Skal fremstå som Fransk Brasserie, men fikk aldri den frankofile feelingen - og synes den etterhvert heller fremstår som en restaurant som ønsker å fremstå som en eksklusiv, litt gourmetaktig restaurant. I min erfaringsbok er et Brasserie IKKE en restaurant der men "MÅ" bruke mye penger på eksklusiv mat. Savnet litt enkle retter og mundre kostbare viner, f eks en Husets vin.
Litt liten meny i oppstart etter Korona - forståelig nok, men menyen var ikke akkurat "fransk". Rimelig bra variert, og det var det vi (6 pers) spiste også (3 retter hver). Varierte oppfatninger fra bra til meget bra. Indrefileten var veldig bra. Den litt rare jordbærdesserten med basilikumsorbet og diverse - spennende og GOD! Noe utenom det vanlige!
Skuffende start dog: De hadde én liten flaske 1664 igjen, ellers kun engelsk IPA, meksikansk maisøl og slikt. Jeg savnet virkelig et kvalitetsøl, fra Frankrike eller Belgia. Det bør en slik restaurant absolutt ha! Leffe Blonde + Leffe Bruin og gjerne Grimbergen - da er jobben gjort! Og jada, legg gjerne til en IPA, det er for tiden svært populært.
Og jeg undres: Man har en restaurant som prøver å virke fransk, i Norge - og med meny kun på engelsk. Helbom!
Priser: Joda, ikke for gale priser på de fleste rettene, men et vinkart som tar bort noe av restaurantgleden så snart man åpner det. Håpløst vrient å navigere i så mange sider, uten sidenummerering (da hjelper ikke registeret foran). Overveldende mange viner, de fleste svært dyre. Vanskelig å finne "prisgunstig" vin. Vi landet på Brouilly til langt over kr 600 pr flaske. Nyyyyyydelig vin, men savner virkelig rimeligere alternativer.

Dato for besøk: juni 2020
Takk, Erik M

Reisende som så på Brasserie Ouest, så også på

Har du vært i Brasserie Ouest? Del dine erfaringer!