“Beste ramen i verden”
Anmeldelse av Koie Ramen

Koie Ramen
Anmeldt 3. november 2018 via mobile enheter

Har spist ramen veldig mange steder rundt om i verden. Ingen matcher Koie. Fantastisk sted med utrolig ramen. Anbefales på det varmeste.

Takk, Oivind_oivind

Anmeldt 26. august 2018 via mobile enheter

Har vært her to ganger! Og jeg synes det er et veldig bra sted! Høflige og blide ansatte som henter vann til bordet med en gang! Maten er også raskt servert! Jeg er like fornøyd de to gangene jeg har vært der! Maten er kjempegod! Gode smaker og forskjellige konsistenser! Det eneste jeg synes mangler litt er mer utvalg av vegetarretter! Men jeg kommer snart tilbake igjen!

Takk, soniahelenes
Anmeldt 20. august 2018

Jeg har gledet meg lenge til å sjekke ut Koie, Oslo trenger virkelig en ramensjappe. Plassen er litt som de andre i området, utpreget minimalistisk hipster-lokale med dårlige krakker å sitte på, kaldt og lite trivelig. Men det går raskt fra man bestiller mat til den er på bordet.

Vi bestilte en shoyu og en tonkotsu-ramen, pluss edamame. Edamamen var dekka med nok salt til å speke den, slitsomt å måtte børste av masse salt av maten for å i det hele tatt kunne spise den. Suppene var nok den største skuffelsen, da de var relativt smakløse. Vi forventa ikke samme standard som man får i Japan, men vi har spist mye bra Ramen rundt omkring i Europa, og håpte det var på linje med det.

Estetisk sett var de veldig fine å se på, men vi forventa smak, ikke bare en tam kraft med lite umami. Svineribben var i tillegg litt seig, så det er definitivt ikke Chashu (mør, marinert svineribbe som smelter), så her har de nok tatt en litt kjip snarvei. Nudlene var ok, og eggene var bra tilberedt.

Er det verdt 160-170,-? Ikke sånn som det er nå, mener jeg. Har man lyst på ordentlig god nuddelsuppe finnes det bedre og billigere vietnamesiske alternativer i området.

2  Takk, Aukanaii
Anmeldt 15. august 2018 via mobile enheter

God ramen, travel plass. Midt i rushtiden så vi måtte vente litt på bord. Rask servering når vi først fikk plass.

Takk, Thomas S
Anmeldt 14. mars 2018 via mobile enheter

Koselig sted, mitt i byen. Stedet er like hipt som gata sjæl. Hadde gitt en sterk 3er, men ble så fascinert av egget som lå flytende i skålen. Så de får en 4’er.

Dato for besøk: mars 2018
Takk, Travellers-map

Reisende som så på Koie Ramen, så også på

Har du vært i Koie Ramen? Del dine erfaringer!