“God mat og god stemning”
Anmeldelse av Rorbua

Rorbua
Bestill bord
fre. 6.8.
20:00
Kjøkken: Sjømat, Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Middag, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Rorbua åpnet i september 1990 og har siden starten tilbudt et genuint rorbu miljø for sine gjester. Rorbua har som navnet tilsier en varm og intim atmosfære som de fleste føler seg velkommen i, og dette er vel en av grunnene til at Rorbua har mange faste gjester. Innredningen er innspirert av nordnorsk kystmiljø og da i særdeleshet lofotfisket. På veggene henger bilder fra fiskermiljøet på Lofoten, baren er en gammel fiskebåt delt på langs, og en “ekte” utkikkstønne henger i en av bæresøylene. Det er lett å glemme at man er på Aker Brygge.
Anmeldt 30. januar 2019 via mobile enheter

Vi var to par på Rorbua en onsdag kveld i slutten av januar. Restauranten var ca halvfull og det var en behagelig stemning.
Vi hadde Skagenrøre og en Norsk fjøl til forrett. Sistnevnte kunne alene deles på fire uten att det ville blitt for lite, og begge deler var nydelig.
Hovedrettene var også veldig smakfulle og store. Smaken av Norge var veldig bra, og Jeg smakte også på skreien: tommel opp der og!

Dato for besøk: januar 2019
1  Takk, arjaneinbu

Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Må berømme kjøkkenet som leverte en fortreffelig middag. Vi fikk servert alt fra lutefisk til ribbe, pinnekjøtt og reinsdyr og alle var meget fornøyd. Selv spiste jeg reinsdyr og det er nok noe av det beste jeg har spist på lang, lang tid. Hyggelig servering og godt tilbehør samt god drikke gjorde kvelden perfekt. At man har litt god takhøyde og tillater litt volum hjelper jo også. Takk til Rorbua for en herlig kveld

Takk, 10urleik
Anmeldt 3. desember 2018 via mobile enheter

Kl 13 var det rolig på rorbua, så vi hadde noen koselige timer der. Veldig hyggelig og oppmerksom ung mann tok seg av oss. Vi gikk begge for fiskesuppen med forskjellig fisk og skalldyr, og med godt brød til . Rikelig med mat i den store utgaven. God var den også. Kommer gjerne tilbake hit

Takk, hilde_se2000
Anmeldt 29. oktober 2018

Det er jo litt spesielt, at når vi er på Rorbua så møter vi mennesker! Mennesker med hjertevarme. Før jeg nevner Runar - så må jeg jo fortelle om Samanta som nettopp har sluttet. Håper vi ser deg igjen. Men det var også veldig hyggelig å bli kjent med Runar, han ga oss alt vi ønsket oss! Vi er en familie som har besøkt Rorbua i 5 generasjoner. Nå er vi 4 - men hvis vi plusser på de gamle som alltid var med oss, og vårt nye oldebarn på 3 mndr - så har vi 5 generasjoner på Rorbua. Og maten er virkelig på sitt beste nå. Jeg spiste Dagens - som var den reneste, fineste torskefileten jeg har smakt på lenge. Nydelig. Og alle familie-medlemmene rundt bordet var fornøyd.Og tusen takk til Runar som gjorde denne dagen veldig spesiell.

1  Takk, monast
Anmeldt 22. august 2018

Lenge siden vi hadde vært på Rorbua, og hadde ikke prøvet kjøkkenet her før, så var spent på å prøve dette. Fra den spennende menyen falt valget på fiskesuppe, som jo virkelig kan være en opplevelse hvis den er laget med kjærlighet og gode ingredienser.
Kanskje skulle vi ha prøvet noe annet på menyen. Denne fiskesuppen var definitivt ikke av det slaget som frembragte noen ovasjoner. For det første, altfor, altfor, salt. Utover saltsmaken var det heller ikke noen gode smaker som frembragte noen begeistring og gjorde dette til en minneverdig opplevelse. Standard små fiskebiter og blåskjell klarte heller ikke å redde inntrykket.

Pluss for ok miljø og betjening.

Dato for besøk: august 2018
Takk, Thomas H

Reisende som så på Rorbua, så også på

Har du vært i Rorbua? Del dine erfaringer!