“STYR UNNA”
Anmeldelse av Lektern

Lektern
Vurdert som nr. 1 298 av 1 556 Restauranter i Oslo
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Lekter'n er byens største uterestaurant og den best besøkte sommerserveringen. Stedet på Aker Brygge er ensbetydende med sol, sjø og leskende drikke. Her får du pils, reker, skalldyr, salat, pizza og hamburgere. Lekter'n Lounge Her kan man sole seg, slappe av og innta mat og drikke lett henslengt i en solseng eller i en myk sofa. På dagtid serverer serveres full Lekter'n-meny i tillegg til smoothies, shakes og annet friskt. Fredag og lørdag kveld girer Loungen over i DJ-modus og fest helt frem til kl. 03.00. Lekter'n featuring House of Sushi Den nye sushibaren på taket er et lite stykke Japan på Aker Brygge. Fantastiske råvarer, sauser og marinader - i samarbeid med noen av byens beste sushikokker.
Anmeldt 12. august 2021 via mobile enheter

Utrolig dårlig service og dårlig mat. Vi ventet i nesten en time på å få servert drikken vår, og den kom da 10 min ETTER at maten kom. Vi spiste blåskjell - som vi er veldig glad i, men disse var dvaske og smakte dårlig. I tillegg var det generelt skittent, og i løpet av de timene vi satt der ble mange bord ryddet til nye gjester, men ikke ett eneste bord ble vasket mellom gjestene.

1  Takk, Annette E

Anmeldt 11. august 2021 via mobile enheter

God service og hyggelige servitører.
Det var fantastisk fin sommer dag vi kommer til å huske det.
Maten var ok, vi bestilte burger, de var gode men ikke helt top.
Vi koste oss mye.
Lektern får 5 stjerner av oss.

Takk, G7270JXalia
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Bestilte 2 burger tallerker og begge burgerne var rå og blodige. Da vi klaget, fikk vi kjeft for at vi ikke skrev det i kommenterfeltet om det. Men i all verden.. hvorfor skal jeg skrive at jeg ikke vil ha rått kjøtt? De var så respektløse og har ingen anelse om h ordan man behandler kunder… Nei og nei dette var absolutt siste besøket mitt til Lektern.

Synd å se at den fine gamle Lektern har taps seg i verdi… Sannsynligvis nye eiere som ikke kan noe om servering…

1  Takk, kilicb
Anmeldt 23. juli 2021 via mobile enheter

Kult sted med en sykt bra beliggenhet. PÅ sjøen! God mat - ikke dyrere enn forventet. Absolutt verdt pengene en flott sommerdag med gode venner! Synes alt var topp med unntak av en engelsktalende klovn av en ansvarlig servitørsjef eller et eller annet som ikke helt skjønte kundeservice-oppgaven sin og heller ville leke sjef og utøve litt meningsløs makt. Vi var 5 venner som etter noen timer tok med ølen og flyttet oss til et nytt bord. Han kom da og sa at dette måtte klareres med en vert eller annen ansatt. Greit nok - sjekker du om det er ok da så flytter vi oss tilbake om det ikke er greit. Nei alle dere må flytte tilbake for så å finne en å spørre og så kan dere gå hit igjen. 5 pers må gå tilbake med sine glass. Han krevde at vi måtte sette pss ned på vårt opprinnelige bord. Han vi spurte sa; ja selvfølgelig det er masse ledige bord-bare flytt. Klassisk case av «ikke kjør inn på ferja før jeg har sagt kjør inn på ferja - kjør inn på ferja». Vet ikke om det er lønnsomt i det lange løp å ha noen som får 5 voksne menn til å føle seg litt teite for at de selv skal statuere eksempler/føle at de har makt i leedende servicestilling på et slikt sted. Ble jo bare dumt og føles meningsløst og nesten litt urettferdig etter å ha brukt nærmere 10.000 på øl, vin og mat over flere timer. Ingen stor greie, men meningsløst og uten grunn - og trekker jo ned her!

Takk, Rune650
Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Veldig god mat og bestilling med QR kode funker meget bra.

MEN hele opplevelsen er kjempedårlig på grunn av PSS-Vekterene. Innledningsvis stiller det seg en vekter rett ved bordet vårt og ser sur ut, og ser ut til å speide etter den minste ting han kan ta oss på. Det ble selvfølgelig konsumert en del alkohol, men ingen laget noe dårlig stemning og ingen var overstadig beruset, og smittevernstiltakene ble overholdt.

Videre hadde jeg kjøpt en flaske vin, og reiste meg for å fylle på ett glass til en kompis på samme bord. Da kom vekteren sporenstraks bort og tok tak i skuldra mi og sa «dette er siste gangen jeg ser deg reise deg, det er ikke din jobb å fylle andres glass».
Etter dette sto han å så strengt på meg resten av kvelden.

I 23- tiden var en i følget vårt litt vel bedugget, og jeg støtter vurderingen om at han hadde godt av å gå seg en tur. MEN måten han ble kastet ut på var helt uakseptabel. Han prøvde å ta telefonen sin for å få med seg tingene, og vekteren grep tak rundt håndleddet hans. Heldigvis så en annen vekter det og kom til unnsetning og de-eskalerte situasjonen igjen.

Kort oppsummert; kjempedårlig opplevelse på grunn av en vekter som står og speider etter å lage trøbbel….

2  Takk, Sunshine17304874885

Har du vært i Lektern? Del dine erfaringer!