“God mat”
Anmeldelse av Kos Kos

Kos Kos
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Cafe Beirut serverer mat fra hele Midtøsten. Her kan du nyte retter fra Palestina, Libanon, Marokko, Persia og India - en oase midt i det travle Oslo, ned en trapp fra gateplan. Beirut er ikke bare snakk om en kulinarisk opplevelse, men også en reise i internasjonal kjøkkenkunst. Med den moderniserte menyen kan Cafe Beirut nå tilby en unik kombinasjon av fransk cuisine og Middelhavets krydderdufter. Etter matens gode opplevelse kan du sette deg tilbake og føle deg hensatt til østens mystiske rike. Nyt en velsmakende vannpipe mens musikken forvandler lokalet til et møte med club à la London, Paris eller New York. Fra kl. 23.00: Orientalsk disco. Magedans onsdag, torsdag og fredag. Cafe Beirut er en del av Mona Lisa Huset, der du også finner Mona Lisa restaurant, ByråKrat pub & bar, Høybråten cognac & cigarbar, Da Vinci pub og Chateau nightclub.
Anmeldt 18. desember 2018

Såvel lammefileten som indrefilten var perfekt stekt og nydelig krydret. Tilbehøret, som var det samme for de to rettene, var også smakfullt. Det var aspargesbønner, aubergine, paprika og sølvløk. Den tomatiserte sausen til lammet var godt krydret. Bearnaisen til oksen var også god. Desserten, en ostekake var ordinær, mens kaffen var svært god. Det som trekker ned er trøbbel med regninga. Når den kom var det en uforklarlig "rett" som var påført. en "rett" verken vi eller vår hyggelige servitrise forstod noe av. Dessuten hadde indrefileten blitt en Chateaubriand og dermed 70 kroner dyrere. Ikke tror jeg heller at det var et annet par innom restauranten akkurat når vi var der og som hadde bestilt nøyaktig de rettene vi spiste og nøt det samme drikke, men som hadde bestilt denne uforklarlige retten samtidig. For sløvt dessverre, men ta gjerne turen. Maten var suveren.

Takk, Arne N

Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Maten smakte godt, restauranten er grei, men service og særlig oppfølging fra kelner var svært klandreverdig.
Hun var raskt frempå med menykartet og tok bestilling, men så ble det slutt.
Maten kom innenfor akseptabel ventetid, men deretter ingen oppfølging. Tomme glass, heller ingen oppfølging om å kjøpe mere drikke. Bestille dessert - gikk ikke foruten at vi måtte gå mot disken ved kjøkken og selv bestille.
Bestilte regning, ingen kom med den og etter 20 minutter måtte vi igjen oppsøke disken for å gjennomføre betalingen.
Smak på mat står til 4, service = 1. Pga helhetsinntrykket/service av en kelner som kanskje bør vurdere annen karrierevei, gis totalkarakter 2.

Takk, JoHo68
Anmeldt 4. desember 2018 via mobile enheter

Kommer alltid innom dette stedet med venninner og anbefales på det sterkeste fra oss alle! Får alltid like hyggelig service og ikke minst super god mat på sekundet. Du får en ordentlig følelse av at du er i midtøsten med ordentlig arabisk stil og mat.
Hørt at de har magedansere på lørdager, så det må jeg få testet ut

1  Takk, Newareza
Anmeldt 4. desember 2018 via mobile enheter

Har prøvd både tapas og hovedrett, dette anbefaler jeg virkelig å prøve ut. Føler jeg er i utlandet og kobler helt av. Passer for alle om du vil være alene, med kjæresten, venner eller/og familie :)

Takk, Helene H
Anmeldt 28. november 2018

Vi var 4 venner som hadde et alldeles herlig måltid sammen. Bestilte en av de faste 3 retters. Anbefales. Tror vi fikk alle Meze'ene de hadde på menyen på deling på oss alle. :-) Et flott stykke kjøtt til hovedrett. Store porsjoner, Vi var nesten for mette - når desserten kom på bordet.

Kelneren betydde mye for vår gode opplevelse. Masse godt humør. Ikke fullt den kvelden, så han tok seg god tid til å prate. Men ikke for mye på noen måte. Svært behagelig. veldig bra service. Passelig pause mellom rettene.

Eneste vi alle skulle ønske var at de Libanesiske mattradisjonene fikk en mer sentral rolle på Kos Kos.

Vi kommer gjerne tilbake!

Takk, minnie0586

Reisende som så på Kos Kos, så også på

Har du vært i Kos Kos? Del dine erfaringer!