“Middelmådig mat”
Anmeldelse av Brasserie Blanche

Brasserie Blanche
Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Lunsj, Sent på kvelden, Frokost, Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Hyggelig fransk brasserie i Oslo sentrum Restaurant Brasserie Blanche er en hyggelig restaurant mellom slottet og Majorstua. Vi har fokus på franske klassikere, kombinert med spennende retter med sesongens råvarer. Vi er en restaurant for alle, og et like naturlig valg for familie- og vennemiddager, som når du har noe å feire eller skal på date. Inspirasjonen til livet på Brasserie Blanche har vi funnet på gode brasserier i Frankrike. Kombinasjonen av gode råvarer og klassiske oppskrifter, i en hjemmekoselig atmosfære har vært vår oppskrift siden 2005. Entrecôte, sjøtunge meunière og choucroute er noe av det vi har å menyen hver dag. I tillegg har vi egne ukesmenyer.
Anmeldt 13. januar 2019 via mobile enheter

Koselig lokale, tilsynelatende spennende mat som var pent dandert, men overraskende smakløs. Spiste dagens treretters.

Dato for besøk: januar 2019
2  Takk, MarteSH

Anmeldt 1. januar 2019 via mobile enheter

Franske klassiske retter og viner. Maten alltid god her selv om løksuppe ikke er helt min greie. Liker lokalene her som en gang i tiden visstnok var en stall. Blir an lei av taste menyer og rykende tørris retter er Brasserie Blanche et koselig, velsmakende og mer tradisjonelt alternativ.

Dato for besøk: februar 2018
Takk, Oivind_oivind
Anmeldt 17. desember 2018 via mobile enheter

Brasseri Blanche leverer som vanlig. Anbefalingene i matkartet og vinmenyen matcher.
Anbefales i førjuls stresset.

2  Takk, 168kjetilh
Anmeldt 14. desember 2018

Vi spiste en nydelig 3-retters med torsk, andebryst og oster/dessert denne førjulskvelden. Vi ble tatt godt i mot fra første stund og vår kelner hadde anbefalte viner som passet veldig godt til maten. Selv om det var helt fullt denne kvelden så fikk vi maten raskt og vår servitør fulgte opp hele kvelden. At Blanche ikke får toppscore er et lite trekk for at ostefaten som nok var litt kjedelig ift en annet brasseriet i byen, men vi kommer gjerne tilbake Blanche ved en senere anledning. God mat servert av en kunnskapsrik og sjarmerende servitør var en opplevelse som var verdt pengene .

1  Takk, winedine1
Anmeldt 12. desember 2018 via mobile enheter

Bodd i Oslo lenge, men aldri lagt merke til denne restauranten. Ble invitert hit på julebord og wow, ble virkelig imponert over dette stedet. Nydelig mat, mengden var stor og vinen som ble servert til maten(5 retters m/vinpakke) var helt utsøkt! Anbefales på det sterkeste. Min favoritt var torsken!

Takk, christinehZ9703PN

Reisende som så på Brasserie Blanche, så også på

Har du vært i Brasserie Blanche? Del dine erfaringer!