“Fantastisk restaurant”
Anmeldelse av Brasserie Blanche

Brasserie Blanche
Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Middag, Lunsj, Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Hyggelig fransk brasserie i Oslo sentrum Restaurant Brasserie Blanche er en hyggelig restaurant mellom slottet og Majorstua. Vi har fokus på franske klassikere, kombinert med spennende retter med sesongens råvarer. Vi er en restaurant for alle, og et like naturlig valg for familie- og vennemiddager, som når du har noe å feire eller skal på date. Inspirasjonen til livet på Brasserie Blanche har vi funnet på gode brasserier i Frankrike. Kombinasjonen av gode råvarer og klassiske oppskrifter, i en hjemmekoselig atmosfære har vært vår oppskrift siden 2005. Entrecôte, sjøtunge meunière og choucroute er noe av det vi har å menyen hver dag. I tillegg har vi egne ukesmenyer.
Anmeldt 7. august 2021

Alt var bra fra A til Å. Mat for alle. Ekstremt hyggelig personale. Man tror at dette i utgangspunktet skal være litt stivt, men betjening er ledig og fin i praten. Man hører en god stemning fra kjøkkenet. Nydelig plass.

Takk, t0mg_ranj

Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk god mat og god service. Anbefales på det varmeste. En perle i Oslo . Blåskjell kjempegodt, entrecôte nydelig og tataren fantastisk. Dessert, kaffe vin perfekt. En utrolig spennende vinkjeller for de som liker det!!!!

Takk, Reidun E
Anmeldt 4. juli 2021 via mobile enheter

Her kommer det nok stjerne snart!
Veldig koselig atmosfære, kjempeproff kelner/sommelier som anbefalte en nydelig vin til maten vi spiste.
Alle vi møtte på i løpet av kvelden var oppmerksomme og serviceinnstilt.
Maten, spesielt tartaren til forretten, og bernaisen til hovedretten var magisk!
Vi kommer tilbake.

2  Takk, 931s_lvir
Anmeldt 31. oktober 2020 via mobile enheter

Utrolig god mat, hyggelig stemning og fantastiske servitører! Anbefales på det sterkeste, 100% verdt hver eneste krone.

Dato for besøk: oktober 2020
3  Takk, 617olavt
Anmeldt 7. oktober 2020

Herlig fransk stemning. God og svært rask service. Vin-anbefalingene kom som den største selvfølge. Bestilte biff tartar med deilig bearnaise som satt som et skudd. Eneste som manglet var muligens en svak dempet fransk musikk for å skape en enda høyere himmel over opplevelsen, men dette er nok bevist valgt bort.

Dato for besøk: oktober 2020
2  Takk, 608arneh

Reisende som så på Brasserie Blanche, så også på

Har du vært i Brasserie Blanche? Del dine erfaringer!