“Bra, men ikke som Pjoltergeist”
Anmeldelse av Katla as

Katla as
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Siden 2018 har Katla satt Tullinløkka på kartet, i et lyst og luftig hjørnelokale. Sett deg tilbake og nyt utsikten fra et hektisk restaurantmiljø med høy temperatur fra sin åpne grill og steinovn. Atli Mar Yngvasson forlenger smaksopplevelsene fra Pjoltergeist ved å kombinere smaker fra ulike land i samme rett. Hans reiser til land som Korea, Thailand og Mexico skaper retter som krysser latinamerikanske og asiatiske smaker med nordiske råvarer. Rene smaker som er troverdige mot råvarene og en meny som endres hyppig, men som alltid baserer seg på havets delikatesser. Hos oss kan du både bestille en settmeny på åtte retter med bordbestilling, eller droppe innom matbaren hvis du ønsker å nyte vår à la carte meny og en spicy margarita. Katla har 60 plasser i baren, 45 sitteplasser i restauranten og et eget chambre sépareé med plass til 16 personer. Velkommen inn til en varm og romslig restaurant.
Anmeldt 3. november 2018 via mobile enheter

Hyggelig restaurant med god mat og hyggelig service, men kommer ikke opp mot Pjoltergeist. Blir for stuerent. Men fint alternativ til de som synes det blir for skummelt å krysse elva etter mørkets frembrudd og dra til Tøyen/Grønland for å spise på scandinavias beste restaurant og samme konsept. Tenker følgelig på Golden Chimp. Ingen over, ingen ved siden. Selv om Katla er et greit alternativ.

Takk, Oivind_oivind

Anmeldt 24. oktober 2018 via mobile enheter

Utrolig hyggelig service og god stemning i restauranten fra start til slutt .
Masse deilige små retter før selve serveringen startet .
Og deilige smaker og kreative retter hele veien . Gode vin anbefalinger .
Alle koste seg maks .

Takk, Bardouini
Anmeldt 15. oktober 2018

Vedr bookingsystemet @dinner booking: Da jeg bestilte her, følte jeg meg lite velkommen. Strikte tider i en streng tone var min opplevelse. La inn allergier. Så to dager før ble jeg bedt om å bekrefte bookingen. Beskjed om at allergier måtte gis før ankomst. Da jeg trykket på Bekreft knappen, var det ikke mulig å legge inn dette. Så søkte jeg opp restauranten og la inn allergier un der Kontakt, da ble jeg henvist til en annen epostadr og måtte gjøre det igjen.
Da vi kom til restauranten ble vi ta i mot av en hyggelig servitør som spurte om det var noen som hadde allergier. Hva er da poenget med alt styret ved bookingen? I restauranten så løste de melkeproteinallergien løste de på en forbilledlig måte.
God service under hele måltidet. De har ikke vinmeny, men vi fikk gode anbefalinger.
Maten kan summeres opp som innovativ, nye og rene smaker, kreativ, men veldig mye fet smak. Vi savnet litt syre som kunne nøytralisert fettet.
Favoritten var derfor suschien og desserten. Her hadde de heldigvis spart på risen. Risen pleier sjelden å være god, men her var den veldig god.
Etter mye fett, var det forfriskende med kokosis og annas.
Hyggelig med runde bord, men ikke lett å snakke sammen over bordet pga høy musikk.

Takk, bentemoent
Anmeldt 29. september 2018 via mobile enheter

Me gleda oss til kvelden, etter veldig god erfaring med Pjoltergeist. Eg er ikkje så glad i sterk mat, så kamskjella blei for hotte for meg. Elles var alt tipp topp! Mine favorittar var nok tunfisken, piggvaren og takoyakien.

1  Takk, 189ingvildh
Anmeldt 8. september 2018 via mobile enheter

«Pjoltergeist er død - lenge leve Pjoltergeist!»

Dette er kun ment positivt: Den fantastiske og spennende maten fra Pjoltergeist har fått ny innpakning (nytt lokale) og ny vri, og det er derfor en nytelse å spise på Katla også!

Servicen var topp, lokalet lyst og luftig, og vinanbefalingene var gode (= valuta for pengene).

Det er bare å bestille bord, og begynne å glede seg!

1  Takk, ChrisHus

Reisende som så på Katla as, så også på

Har du vært i Katla as? Del dine erfaringer!