“Herlig sild”

Cafe Skansen
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Anmeldt 18. september 2021 via mobile enheter

Møte i Oslo og trengte en rask lunsj, valget falt på cafe Skansen. Herlig å sitte ute, trivelig betjening og et herlig måltid. S.OS. er et sildemåltid av de bedre, mye og god mat. Anbefales og frister så absolutt til gjentagelse.

Dato for besøk: september 2021
Takk, 324perm

Anmeldt 11. september 2021 via mobile enheter

Valgte cafe skansen på vår spontan-etter-jobb-tur til byen. Fikk et koselig bord på uteserveringen i deilig kveldssol. Da kelneren så vi hadde med hund fant han uoppfordret frem en skål med ferskt vann til henne. Han ordnet også uoppfordret en papplate hun kunne ligge på, for ikke å bli tilsmusset av grusen i underlaget. Topp og rørende omtanke og service! Min partner valgte dagens fangst : fiskerett bestående av rødspette med nydelig løyrom infuced smørsaus, grillet asparges og poteter. Han var superfornøyd. Jeg valgte ferske blåskjell, noe jeg ofte gjør når vi spiser ute. Dette var, hands down, en av de beste blåskjellmåltidene jeg har hatt. Fyldig salt og syrlig saus med hint av chilli blandet med blåskjellenes sødme . Lekkert. Med deilig ferskt brød å dyppe i sausen var måltidet en høydare. Koselig atmosfære og hjertelig og varm servering. Vi kommer tilbake igjen... og igjen:)

Dato for besøk: september 2021
Takk, 123jeppeh
HeleneSvensen, Daglig leder på Cafe Skansen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. september 2021

Hei, hei
Tusen takk for denne flotte tilbakemeldingen!
Vi setter veldig stor pris på at du har tatt deg tid til å fortelle oss om besøket, og gleder oss til å ønske dere velkommen tilbake!

Hilse gjengen på Cafe Skansen

Anmeldt 15. august 2021

Jeg og min mann ferierer i Oslo og i dag kom vi i skade for å gå inn feil vei til bordene på Cafe Skansen ved festningen. Det var mange ledige bord og vi scannet kodebrikke for å bestille oss et glass vin og noe ost og spekwmat. Etter en stund kom det en servitør bort til oss og begynte å skjelle oss ut på svensk. Hørtes ut som hun kom fra sør-Sverige. Det er greit at vi tydeligvis brøt noen regler ved å gå inn en annen vei enn hovedinngangen, men det må kunne gå an å gjøre oss oppmerksomme på dette uten å kjefte og skjelle oss ut. Det endte med at vi dro fra stedet. Makan til ufin behandling har jeg ikke vært borte i.

Sendt fra min iPhone

Takk, Trine T
Anmeldt 13. august 2021 via mobile enheter

Bestilte «dagens fangst», smørflyndre. Veldig lite fisk, mye poteter og 2 asparges. Når jeg betaler over kr 300 og bestiller en hovedrett forventer jeg noe mer fisk på tallerkenen.

Takk, ole71gjerdrum
Anmeldt 7. august 2021

Kona og jeg var en tur i Oslo denne uken, og solen stekte herlig.
Derfor tenkte vi at vi skulle finne en uterestaurant og slappe av med en lunsj og litt drikke. Valget falt på Cafe Skansen siden vi kom fra Akershus festning og det så koselig ut.
Vi ventet ved skiltet hvor det sto "Vent på hovmester for bordplassering".
Og vi ventet og vi ventet. Det var på slutten av lunsjen så mange av bordene sto tomme og servitører gikk forbi oss gang på gang uten at noen henvendte seg til oss.
Etter fem minutter ga vi opp da ingen kom bort til oss og vi følte oss totalt oversett.
Det er nok at alternativer i området, så da gikk vi dit isteden.
Elendig service vil jeg nok kalle det, kan ikke si noe om maten da vi ikke kom så langt.

Takk, Jan G

Reisende som så på Cafe Skansen, så også på

Har du vært i Cafe Skansen? Del dine erfaringer!