“Skuffende opplevelse.”
Anmeldelse av MeiWei

MeiWei
Bestill på internett
Beskrivelse: MeiWei er et kinesisk ord som betyr Velsmakende. Eat well - be well Bli med på en kulinarisk reise hvor du kan nyte spennende smaker fra det asiatiske fusjonskjøkken. Maten er laget fra bunnen av. Noen retter er originale og velkjente, og andre har en eksperimentell vri du tidligere ikke har smakt. Hjemmelaget Dim Sum, Sandwicher og Salater med asiatisk preg, ulike type nudler enten i suppe eller stekte variant, samt et utvalg av autentiske varme retter står på menyen. Vi har dessuten Bento box (kombi boks), og spennende sammensatte settmenyer. MeiWei’s innbydende og sentrale lokale, spennende meny og vennlige priser, er et perfekt treffsted enten du skal ut med forretningsforbindelser, familier, venner eller kolleger. MEIWEI ønsker deg velkommen til vår restaurant i Tullinsgate 6, rett ved Holbergs plass. Vi har åpent fra lunsj til middag.
Anmeldt 3 uker siden

Maten var skuffende til prisen å være, både i smak og kvalitet. Vi bestilte Bento boks til forrett med vårruller, en scampi og dumplings. Det var ikke særlig imponerende. Dessuten var det funnet hår i en av dumplingsene, og det var ikke snakk om ved siden av eller oppå - men det var hår innbakt i selve kjøttet, noe vi sa i fra om. Ettersom vi også er av asiatisk opphav var tanken på at det var vårt eget naturlig, men det kan virkelig ikke bortforklares når håret satt fast i en del av kjøttet. For å ikke overdrive dette, så var det snakk om et hårstrå, noe vi ikke gjorde en stor sak ut av, men sa det pent til hun som betjente oss slik at de er bevisst om det. Heller krevde vi ingen kompensasjon eller noe, men en liten unnskyldning hadde ikke skadet. Det vi fikk var en slags benektelse og samme servitøren kom ikke til bordet vårt igjen.

Ikke bestill crispy duck om du er kjent med retten og har en slags forventning, eller om du har lyst til å prøve det for første gang. Kjøttet var markant forberedt en god stund før servering og har blitt varmet opp rett før. Det var tørt og noen steder var det hardt å tygge, og heller var porsjonen noe skuffende i forhold til prisen.

Det virker som det er mange fornøyde kunder og det var flere retter som kunne kanskje ha vært et bedre valg, men dette var rett og slett ikke stedet som ga oss den autentiske kinesiske maten vi kom for.

En stor anbefaling til deg som ønsker god asiatisk mat til noe á la samme pris, er DInner restaurant ved Karl Johan, som er super på smak og kvalitet + mat som er verdt prisen, og ikke minst kjempe service!

Dato for besøk: september 2019
Takk, plaifay

Anmeldt 8. september 2019 via mobile enheter

Denne restauranten bør prøves. Vi var åtte stykker som spiste ulike ting, og alle var strålende fornøyd med maten. Selv spiste jeg crispy duck, og det er en av de bedre jeg har smakt. Her får du god mat til en god pris. Lokalet er lyst og fint, og servicen upåklagelig. Anbefales veldig! Vi kommer igjen.

Dato for besøk: september 2019
Takk, AnnisTro
Anmeldt 3. september 2019 via mobile enheter

Jeg bruker ikke gi topp score. Sparer det til helt unike anledninger. Denne gangen psnublet jeg over en skatt og vil gjerne dele den!
Betjeningen var meget rask og hjelpsom. Men hvordan kunne middagen serveres så raskt? Presentasjonen var crisp, dampende varm, fyldig, sterk, men fortsatt ikke sånn at det sterke overstyrte de andre smakene.
Egentlig ville se jeg ha noe smakfullt og annerledes enn sykehusmat. Gjett om! Fordi maten begeistret meg, greide jeg ikke å la være å smake på vårrullene også. Noe så vakkert, sprøtt og deilig!
Denne restauranten må oppleves!
Jeg gleder meg alt til neste gang!

Takk, 393_ysteinf
Anmeldt 27. august 2019

Vi leide MeiWei for å ha sommerfest med jobben (40-50 stykker) med aperitif, 4-retters og tilhørende drikke. Kjempeservice i forkant! Himmelsk crispy duck, fantastiske hovedretter med sjømatgryte og mongolsk biff, samt en deilig dessert med créme brûlée. Gode vinanbefalinger. Kommer gjerne tilbake igjen, både med jobben og venner!

Takk, Martin N
Anmeldt 19. august 2019

Vi var 5 stk og spiste ett komplett måltid. Alle var enig om at hit må vi absolutt igjen! Så smakfullt! God betjening og fine priser.

Takk, Sissel S

Reisende som så på MeiWei, så også på

Har du vært i MeiWei? Del dine erfaringer!