6 personer ser på dette hotellet
FindHotelUSD 221
eDreamsUSD 220
EtripUSD 221
Anmeldt 8. august 2021 via mobile enheter

Min datter og jeg tok en spontan Oslotur på tampen av ferien. Vi valgte The Hub, mye pga plassering. Utrolig stilrent hotell og nydelige rom. Det er uten tvil den beste hotellsengen jeg noen gang har sovet i. Frokosten var et kapittel for seg, buffeten var helt fenomenal med alt du kunne tenke deg, og litt til! Personalet var tydelig opptatt av smittevern! Dette var en herlig opplevelse og vi kommer garantert igjen. Anbefales

Takk, lindahC2457LH
Marianne Høybakk, Other på Clarion Hotel The Hub, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. september 2021

Hei, og så glad jeg ble for å lese din review. Dette gir oss alle på The Hub masse energi, mot og begeistring til å stå på videre etter en tøff periode. Vi ser selv at vi ikke er 100% tilbake enda, men vi blir så glad for slike tilbakemeldinger og det er absolutt en motivasjon for oss for å stå på. Tusen tusen takk!

Håper det blir flere spontanturer på dere og vi får anledning til å ønske dere velkommen tilbake,

Anmeldt 8. august 2021

En skuffelse. Du får bedre service på tre-stjerners hotell. Resepsjonisten lovte først innsjekkingstid hun ikke kunne holde, deretter ville hun ikke snakke med noen kunder fordi hun «var opptatt med andre oppgaver» (det var kø). Dårlig holdning og uprofesjonelt å bli møtt på denne måten.
Det er åpenbart oppstartsproblemer på hotellet, og da jeg endelig fikk sjekket inn sa resepsjonisten at rommet som var bestilt var det minste rommet de hadde og sengen var kun 120 cm. På nettsiden står det 140 cm, men dette kjente resepsjonisten ikke til. Jeg valgte derfor å oppgradere siden det kun kostet 300 kroner for to netter for å få en større seng, og jeg var under inntrykk av at sengen i det andre rommet var kun 120. Jeg er fornøyd med oppgraderingen, men det beste hadde så klart vært om det hadde skjedd på ærlige premisser.
Det er også dårlige innsjekk- og utsjekkstider med innsjekk kl 16 og utsjekk kl 11. Alle andre hoteller klarer å håndtere vanlig drift med mer kundevennlige tider. Her er The Hub enten kraftig underbemannet eller har glemt at de er til for kundene, og ikke omvendt.
Hotellrommet er fint, stort og rent, men servicenivået holder dessverre ikke til standarden The Hub selger seg som.
Det virker også som at de bruker den pågående pandemien som unnskyldning til å spare penger og ikke tilby full service. Trestjerners-hotellet jeg bodde på de første dagene av turen gjorde det betydelig bedre med full service (bedre enn forventet), og har allerede lært at unødvendig dårligere service ikke er noe kundene setter pris på.
Jeg er ikke imponert dessverre.

1  Takk, 890gjest
Marianne Høybakk, Other på Clarion Hotel The Hub, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. august 2021

Hei,

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive om oss her på TripAdvisor. Vi er helt ærlige på at årsaket Covid-19 situasjon så er det som at vi har gjenåpnet Norges største hotell igjen. Med personal ute i permittering i over 1 1/2 år, nye kolleger og gjester og ansatte som kom tilbake på samme tid. Har dette for oss vært noen av de største utfordringene vi har stått ovenfor og helt klart ser vi også at vi har fått noen oppstartsproblemer årsaket dette. Når det gjelder det du skriver ang. 120 cm senger så har ikke vi dette ved hotellet. Men våre Moderate rom (hotellets minste og rimeligste kategori) har 140 senger hvor man har kun inngang ved en side til sengen. Perfekt for 1 person men kan kjennes noe lite for 2. Vi har totalt 3 seng str som er 140, 160 og 180.
Veldig glad for å høre at du likte det oppgraderte rommet. Er dere 2 stk så er det absolutt å anbefale.
Innsjekk og utsjekkstider kl 16:00 og 11:00 gjelder kun over sommerperioden. Dette er for at mange ønsker sene utsjekk og mange familierom som krever ekstra tid å rengjøre, og for at logistikken skal gå opp til nye gjester må vi ha noen tid å vaske rommene i mellom :) Nå er vi tilbake til "normal" drift og da er innsjekk kl 15:00 og utsjekk kl 12:00. Det er vi glade for.
Jeg kan sikrestille deg om at vi har søkt bemanning siden mai måned 2021 og vi var forberedt på en travel sommer.
Vi har rekruttert under hele perioden og det handler ikke om å spare penger her men at rett og slett gjestene og ansatte kom tilbake samtidig. Veldig utfordrende og vi ber om forståelse. Vi lover at vi kommer sterkere tilbake og vi håper vi får sjansen til å ønske dere velkommen tilbake ved en annen anledning.

Anmeldt 8. august 2021 via mobile enheter

Flott rom vi fikk fra ny del. Savner Silver medlemskap fordelene vi har, den sjekkingen 11:00 og frokost var kaotisk på lobbyen. Hotellet er flott, betjeningen jobber godt. Bassenget er litt kald eller veldig kald i følge kona. Sov veldig godt. Savnet såkalt hotell rom freebies siden jeg glemte tannbørste. Frokost god, men kaffe er dessverre altfor dårlig i forhold til min smak.

Takk, 775danielo

Hei,

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive om oss her. Noen punkter å ta tak i her og det skal vi gjøre.
Veldig glad for at du sov veldig godt.
Håper vi får anledningen til å rette det du noterte deg ved ditt opphold og ønske deg velkommen tilbake til oss.

Anmeldt 4. august 2021 via mobile enheter

Rommet er greit, men ikke noe wow-effekt over det. Veldig dårlig spa avdeling, virker som hotell sparer strøm..? Kaldt vann, ingen badstuer var på. Bestilte drink i baren i 13.etg. Liten og veldig dyr, og smakte ikke i nærheten av så godt som den skulle. Frokosten som måtte være tidlig, altså come on? Det er midt i ferien, folk vil ikke stå opp kl 7 for å spise. Vi stod opp og hadde ganske høye forventninger, ble plassert inn i noe som lignet på et eksamenslokale og synes utvalget var dårlig og utdatert. Mye gammeldags mat, savna mer frukt og grønnsaker og bedre utvalg av kaffi. Location er bra, men alt i alt et veldig overpriset hotell som holder en standard jeg mener bør være en selvfølge i 2021. Litt blanda drops som jobber der, noen var hyggelige mens andre burde reist på servicekurs.

Romtips: Unngå baren. Tregt. Dyrt. Ikke gode på drinker.
Takk, annasQ9562NU
Marianne Høybakk, Other på Clarion Hotel The Hub, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. august 2021

Hei annasQ9562NU,

Tusen takk for din tilbakemelding.
Det er trist å lese at vi ikke sto til forventningene under ditt opphold.
Hele vår normal situasjon er endret årsaket covid-situasjon. Det har vært en tøff tid og vi har gått fra 14 gjester til 1800 gjester hver dag nå i sommer på rekord fart. Vi har en vei å gå før vi er der vi var, men vi lover å stå på å fortsette å jobbe på for å bli enda flinkere i det vi gjør og ikke minst skape unike gjesteopplevelser. Spa-avdeling har vi ikke ved The Hub men en trening og relax avdeling. Her har vi et treningsbasseng med strøm som er temperert til 22 grader. Badstu og steam er tidsinnstilt iht forskrifter og har av-tid 3 gang i døgnet som er skiltet med gitte tidspunkt. Jeg forstår at relaxområde ikke fallt helt i smak dersom man har forventning om en spa-opplevelse for dette er en arena som er perfekt å benytte etter en treningsøkt eller som en treningsøkt, men ikke nødvendig som en spa-opplevelse. Når det gjelder baren i 13 etg Calmeyers Hage kan du få cocktails laget av nordisk-produsert sprit (hint - BAREKSTEN og HIMKOK) laget med lokale råvarer og urter fra vår egen takåker. Det er leit å høre at dette ikke falt i smak hos dere. Baren er godt kjent for sine drinker. Når det gjelder frokosttid så forstår vi denne tilbakemeldingen veldig godt. Faste frokosttider er eneste mulighet for mange hoteller for å kunne tilby en sikker og god frokost iht smittevern og 1m. Vi er helt avhengige av for å ikke servere i take-away bokser som tidligere at gjestene samarbeider med oss og har forståelse for at for å kunne tilby alle gjester buffet så må man følge sin fastsatte tid. Om man 1 dag får veldig tidlig så sørger vi alltid for at vi kan tilby en senere tid en annen dag. Dette er en praksis på flere hoteller i dag for å ha et system for godt smittevern som vi plikter til og for å kunne servere buffet. I flere måneder har hotellene praktisert med take-away kun og da var innholdet svært begrenset. Vi er derfor veldig glad for at vi kan tilby buffet, men da er frokosttider som eneste løsning og vi takker for at gjestene samarbeider, og har forståelse for at det handler om et godt smittevern. Vi gleder oss til vi kan tilby alle å komme til sin ønsket tid igjen innenfor våre åpningstider. Vi har også forståelse for at man har ferie, men dessverre også i ferien må vi forholde oss til de gitte restriksjonene.
Når det gjelder personalet så er vi uenige. Vårt personell har vært permitterte sammenhengende 1 1/2 år. Dette gjelder ikke bare hos oss men i reiselivsbransjen generelt. Det man kan se ute på hotellene og reiselivet nå er en noe tilbakesatt bransje som er på vei å restaurere seg igjen. Med et stort hjerte for våre bransje så er jeg uhyre stolt over alle reiselivsmedarbeidere der ute å innsatsen de har gjort under sommeren. Jeg forstår at mange gjester har forventninger og sammenligner også servicenivå med før corona traff oss og som man må mange måter også skal - for vi skal bli bedre enn det. Men det er også viktig å være ærlig på at slik er det ikke nå og det vil ta tid for vår næring å komme dit. Det er ingen hemmelighet at det er slik i vår næring. Det kan jeg gi en lovnad på er vi tar alle tilbakemeldinger og vi skal fortsette kjempe på og løfte servicen til helt nye høyder i tiden fremover. Så må vi i denne mellomperioden be om forståelse for at det vil ta oss litt tid før vi er 100 % på plass igjen. Tusen tusen takk for at dere er våre gjester i denne perioden.

Marianne Høybakk

Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Super fint hotell, utrolig flott. Hyggelige og hjelpsomme ansatte. Middag og frokost smakte veldig godt, masse og velge i. Kommer gjerne hit igjen senere. Ligger midt i hjertet av Oslo, nært til alt. Rommene er fine med minibar, badene er store og fine. LCD veggen ved heisen har jeg aldri sett maken til før, utrolig.

1  Takk, Stianhorne
Marianne Høybakk, Other på Clarion Hotel The Hub, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. august 2021

Hei Stianhorne,

Tusen tusen takk for fine ord om vårt hotell og våre ansatte. Dette betyr mye for oss og spesielt nå etter et halvannet år med lite business. Gleder oss til å ønske deg velkommen tilbake til oss.

Marianne Høybakk