3 personer ser på dette hotellet
Preferred Hotels
FindHotelUSD 305
eDreamsUSD 289
Anmeldt 4. juli 2020 via mobile enheter

Vi bodde på Amerikalinjen i forbindelse med en bursdagsfeiring. Vi hadde helt fantastisk god service, både i baren og middagen i restauranten på hotellet. Rommene var luksuriøse, nye og rene. Helt herlig følelse.
Treningsrommet som var topp utstyrt og renslig, hadde vi for oss selv på morgenen kl 7.
Frokosten toppet alt av alle frokoster, måtte booke tid pga korona regler, men det var meget godt tilpasset situasjonen .
Hele familien reagerte på vennligheten til dette personalet! Som tidligere husøkonom på hotel, fikk jeg lyst på jobb der Oslofolk.., bruk dette hotellet! ! !
Jeg håper Amerikalinjen med sine 122 rom får masse bookinger fremover.

2  Takk, solberghelene
wilhelmhartwig, General Manager på Amerikalinjen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 6. juli 2020

Kjære solberghelene,

Varmt takk for en fantastisk hyggelig tilbakemelding! Det varmer virkelig våre hjerter å lese din begeistring for huset vårt. Vennlige smil og service i alle ledd er målet hver eneste dag, i hvert eneste gjestemøte. Når du er hos oss skal du føle deg litt spesiell. Det er helt fantastisk å høre at vi klarte å innfri deres forventninger.
Vi gleder oss til å få ønske dere velkommen tilbake i nær fremtid.

Anmeldt 25. juni 2020

Lokasjon: Midt i smørøyet, på godt og vondt.
Rom: Fungerer bra. God seng. Flott bad. Deilig dusj! God seng, men sov dårlig pga varmt rom. (til tross for at jeg skrudde ned termostaten til det laveste)
Service: Smil og god stemning fra de ansatte.
Frokost: Her skuffer de totalt. Har bodd på flere hotell under Coronatiden, og her leverte ikke Amerikalinjen. Ingen valg av mat fra meny som andre tilbyr - en frokostmeny med f.eks. 5 retter er det aller beste!!. Ei heller en "buffet" hvor de ansatte plukker fra det som vanligvis er buffeten. Eneste var standard mix med alt for mye pålegg i forhold til brød. En halv brødskive (+ en rugbrødskive) - litt smålig.
I tillegg så ønsker jeg selv å velge om jeg vil ha nytt håndkle etter bruk. Dag 2 av oppholdet - ikke at de som gjorde rent bare hengte de opp på en kleshenger.
Siste tingen (miniting) er at hovedinngangen er veldig tung å åpne.

Dato for oppholdet: juni 2020
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med NordicChoiceHotels.com
2  Takk, Pandion123
wilhelmhartwig, General Manager på Amerikalinjen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 3. juli 2020

Kjære Pandion123,

Tusen takk for en åpen og ærlig tilbakemelding fra ditt siste opphold hos oss. Vårt overordnede mål er å yte fantastisk service for alle våre gjester – På Amerikalinjen skal vi skape minnerike gjesteopplevelser. Ut ifra din tilbakemelding er det dessverre tydelig at det ikke var alt som gikk like bra når du bodde hos oss, noe vi beklager på det sterkeste.

Av smittevernhensyn har vi nå valgt å servere frokosten på et frokostbrett med en god og delikat blanding av klassiske frokostretter. Tanken her er at vi skal imøtekomme det de aller fleste ønsker seg til frokost. Dersom man ønsker å bestille seg noe i tillegg, har man selvfølgelig også mulighet til det. Jeg har forståelse for at du kjenner deg skuffet dersom du hadde forventet deg en like bugnende frokostbuffet som du kanskje er vant til fra tidligere. Når det er sagt har vi fått svært mange gode tilbakemeldinger på måten vi har løst frokostserveringen de siste ukene. Jeg syns derfor det er oppriktig leit å se at vi ikke riktig klarer å imøtekomme dine forventninger.

Når det gjelder utskifting av håndklær, så er vår praksis å bytte ut alt av håndklær som legges på gulvet. Tørre håndklær som blir lagt på sengen, vil ikke byttes med mindre vi får eksplisitt beskjed om det. Så vidt meg bekjent er dette normal praksis på de aller fleste hotell, uavhengig av standard. Dersom du ønsker at håndkleet skal byttes, anbefaler jeg dermed at du legger det på baderomsgulvet neste gang du bor hos oss.

Døren ved hovedinngangen til hotellet er original fra bygget var nytt i 1919. Jeg har forståelse for at den kan være noe tung å åpne. Du vil finne en knapp på siden av inngangen for automatisk åpning.

På den positive siden er det veldig hyggelig å lese at du fikk et godt inntrykk av personalet på hotellet. Det er vi svært glade for!

Vi ser frem til å få ønske deg velkommen tilbake i juli.

Anmeldt 22. juni 2020 via mobile enheter

Bodde her en søndag til mandag. Bodde på rom 403 sol vender mot Jernbanetorget. Ble ikke plaget nevneverdig av trikkestøy selv om mange trikker passerer rett utenfor. Rommet var flott innredet og med høy/god kvalitet på alt fra håndklær til belysning. Savnet ingenting på rommet. Frokosten var god og innenfor smittevernreglene. Hyggelig betjening i både resepsjon og frokostsal. Vi har allerede bestilt neste overnatting i august.

2  Takk, VacationOslo
wilhelmhartwig, General Manager på Amerikalinjen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. juni 2020

Kjære VacationOslo,

Varmt og hjertelig takk for din flotte tilbakemelding! Dette var virkelig hyggelig lesning. Veldig gøy å høre at opplevelsen din var så bra!
Vi håper det ikke er lenge til vi får se deg igjen på Amerikalinjen.

Anmeldt 21. juni 2020 via mobile enheter

Amerikalinjen har svært sentral beliggenhet. Ingen overgang fra hotellet og over gaten,så man må passere i veien over trikkeskinnene. Vet at dette er søkt om tidligere. Dette bør ordnes snarest. Hotellet er rent,hyggelig og med svært god service da vi kom sent til frokost,selv i koronatiden vi er i.
Vi er skuffet over at rommet er lite og fremstår noe trangt. Ellers er rommet helt ok,med en veldig god seng. Badet er også lite. Moderne,med mosaikkfliser på gulvet. Dessverre var disse veldig kalde. Fliser med kontraster i svart og hvitt på veggene. Ellers velfungerende aircondition på rommet. Godt lydisolert. Ikke den beste utsikten rett i nabohotellet. For vår del innfrir ikke forventningene i forhold til prisen på dette hotellet.

1  Takk, utpaaturer

Kjære khm1000,

Tusen takk for en åpen og ærlig tilbakemelding fra ditt siste opphold hos oss.
Her var det mye bra, men også noe vi kan jobbe med fremover.
Jeg håper at du vil gi oss en ny sjanse til å overbevise deg om at Amerikalinjen er det rette hotellet for deg i fremtiden. Varmt velkommen tilbake og riktig god sommer!

Anmeldt 16. juni 2020

Var innom for et kort helgeopphold, men selv under koronakrisen fikset de alt helt supert. Hotellet og bygningen er utrolig flott. Innvendig er det mange detaljer fra det originale bygget som passer fint inn i det moderne. Rolig interiør som tåler hygge og kos, både i bakgården og i baren.

Rommet, et delux rom, var fresht, rent og en veldig hyggelig opplevelse.
Personellet var hyggelige og serviceinnstilte. Maten på hotellet er det ikke noe å si på. Vi spiste tre-retter, og kjøkkenet kan sakene sine.

1  Takk, richardastrand
wilhelmhartwig, General Manager på Amerikalinjen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. juni 2020

Kjære richardastrand,

Hvilken fantastisk fin tilbakemelding fra deres helgeopphold! Varmt takk for at du deler din opplevelse av Amerikalinjen.
Vit at dere alltid har et hjem her hos oss. Vi ser frem til å se dere igjen om ikke så lenge.