4 personer ser på dette hotellet
Gratis avbestilling frem til 30.09.21
CheapTicketsUSD 303
TripadvisorUSD 254
Anmeldt 20. juli 2020 via mobile enheter

Hadde to netter her fra 14-16 juli. Idet vi gikk inn i resepsjonen ble vi imponert av design og kvalitet på hotellet. Hotellrommet var alldeles flott og rent og ryddig. Pga corona var det ikke kommet igang med frokostbufféen. Men det gjorde ingenting. De superhyggelige damene som vertet oss opp med deilig frokost trenger ros for god service og topp stemning. Maten var veldig god, og vi kunne velge mellom to ulike "retter". Når vi var ferdige ble vi tilbudt dessert, så da måtte vi jo takke ja til det. Mini crossaint og pannekaker smakte veldig godt til kaffen.

1  Takk, frewar92
Wilhelm Hartwig, General Manager på Amerikalinjen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 21. juli 2020

Kjære frewar92,

Varmt og hjertelig takk for fantastisk hyggelig tilbakemelding! Det gleder meg å lese at du satte så stor pris på Amerikalinjen. Hjemmelagde amerikanske pannekaker til frokost er også min favoritt.
Vi håper på mange flere besøk etterhvert.
Varmt velkommen tilbake ved en senere anledning og riktig god fortsettelse på sommeren!

Anmeldt 15. juli 2020 via mobile enheter

Flott hotell med meget bra beliggenhet. Par på tur i egen by, og kunne ikke valgt et bedre hotell. Meget stilig hotell, god mat, god service. Meget stille rom selv om det ligger rett ved Oslo S. Tips: be om et rom med utsikt mot jernbanetorget!

2  Takk, Kalle1983
Wilhelm Hartwig, General Manager på Amerikalinjen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 17. juli 2020

Kjære Kalle1983,

Tusen takk for fantastisk hyggelig tilbakemelding fra deres staycation. Det gleder meg å lese at dere satte så stor pris på Amerikalinjen. Vi håper på mange flere besøk etterhvert.
Varmt velkommen tilbake ved en senere anledning og riktig god sommer!

Anmeldt 15. juli 2020

Helt fra vi ankom hotellet, til vi forlot vårt fremdragende vertsskap var vi oppvartet som konger og Dronninger. Har reist mye i min tid, og overnattet på eksklusive hoteller i inn og utland, men Den Norske Amerikalinjen tar kaken. Vi opplevde en service uten sidestykke, og under frokosten ble vi oppvartet Majestetisk med en hyggelig nordlending vi dessverre ikke husker navnet på. I coronatider, fikk vi servert en magisk frokost som vil bli husket lenge. Og servicen var fenomenal. Skal du til Oslo, anbefales dette hotellet på det aller aller sterkeste. Tusen hjertelig takk for en utenomjordisk opplevelse. Og Nei, vi er ikke betalt for denne skryten! ;) ;) ;)

1  Takk, NiceNorway

Kjære NiceNorway,

Tusen takk for fantastisk hyggelig tilbakemelding fra ditt siste opphold hos oss. ''Utenomjordisk opplevelse'' var jo litt av en strålende referanse. Den hyggelige nordlendingen heter Ørjan og han er en ekte stjerne. Denne tilbakemeldingen blir han glad for!
Det gleder oss ordentlig å lese at du satte så stor pris på Amerikalinjen.
Varmt velkommen tilbake ved en senere anledning. Ønsker deg en flott sommer!

Anmeldt 13. juli 2020

Her blir du tatt godt imot, kjempegod service, atmosfæren fra du kommer til du reiser. Masse fine detaljer og praktiske løsninger på rommet og i selve hotellet.
Sentral beliggenhet.
Et av de beste hotellene vi har overnattet på i Oslo og passer nok best for dem som ikke har små barn.

1  Takk, Anita S
Wilhelm Hartwig, General Manager på Amerikalinjen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2020

Kjære Anita S,

Hvilken fantastisk hyggelig tilbakemelding! Varmt takk for at du deler din opplevelse med oss og Trip Advisor sine lesere.
Jeg håper vi kan få gleden av å ønske dere velkommen tilbake om ikke så lenge.
Fortsatt god sommer!

Anmeldt 8. juli 2020

2. gang jeg prøver Amerikalinjen, sist var rett etter åpningen og ting lugget litt - derfor hadde jeg høyre forventninger til dette oppholdet. Vi har kjøpt "Summer-treat" i grunn før årets ferie men fikk dagen før melding fra hotellet om vi hadde noen ønsker etc. Vi spurte om pris på oppgradering og til slutt ble vi enige om suite. Vi har nå lagt i ca 12000kr for vårt 4-netters opphold på Stordalens 5-stjernes hotell på Jernbanetorget. Vi hadde med et barn på 1 1/2 år og derfor så vi frem til gode måltider på hotellet og kanskje en øl i baren.

Da vi sjekket inn var derimot det første vi fikk vite (selvsagt etter at dem hadde trukket 12000kr fra undertegnede) at baren var stengt på søndager og mandager, restauranten var stengt på søndagen, ingen room-service på rommene, ingen turndown service på suiten, frokost åpner ikke før kl 08 (greit i helgene, men ikke i hverdagen før fellesferie!). Alt "på grunn av situasjonen", jeg prøvde å argumentere men dette var visst helt vanlig og innafor i kjeden. Det verste var at betjeningen i resepsjonen serverer det på en ufin måte og leverer så dårlig service at dem ikke har noe i dette yrket å gjøre.

Når det skal sies, så skal den reviewen her kun gå til resepsjon og hotellledelse. (noen må jo være Hjernen bak denne profitteringen) Skru ned 2 av stjernene, dere kan ikke fortsette slik.

Til Restauranten ATLAS: Fantastisk måltid denne gangen også. God service og topp standard på begge våre besøk denne gang. Porthouse-spesial steaken deres var Amazing!

Romtips: 701 var veldig bra, litt problemer med å stille tempereatur
2  Takk, Ekaars

Kjære Ekaars,

Tusen takk for en åpen og ærlig tilbakemelding fra ditt siste opphold hos oss.
Vårt overordnede mål er å yte fantastisk service for alle våre gjester – På Amerikalinjen skal vi skape minnerike gjesteopplevelser. Ut ifra din tilbakemelding er det dessverre tydelig at det ikke var alt som gikk like bra da du bodde hos oss, noe vi beklager på det sterkeste.

Jeg tar, som øverste leder på hotellet, fullt ansvar for endrede åpningstider og begrensning i servicetilbudet i denne perioden, men jeg mener det blir feil å kalle dette for profittering. Reiselivsbransjen har, som mange andre bransjer, vært ekstremt hardt rammet av Covid 19. Vi begrenser ikke vårt servicetilbud for å tjene mer penger, vi gjør det for å kunne forsvare å holde dørene åpne. Forhåpentligvis vil vi se en gradvis økning i etterspørselen etter hotellrom og i takt med dette vil vi følgelig gjeninnføre både room service, turn down service, samt utvide åpningstidene i våre mat- og drikkeavdelinger. Det er altså et ressursspørsmål som har gjort at vi har måttet ta noen tøffe prioriteringer, etter at vi gjenåpnet i mai. Vårt overordnede mål har vært å kunne tilby en så lik gjesteopplevelse som vi gjorde pre-korona, som mulig. Med halvparten av våre medarbeidere fremdeles permittert, har det vært krevende, men vi opplever at de aller aller fleste av gjestene våre viser stor forståelse og er svært fornøyde med gjesteopplevelsen på Amerikalinjen, også i denne perioden.

Jeg syns det er leit og beklagelig å lese at du opplevde kommunikasjonen med mine medarbeidere i resepsjonen slik du gjorde.

På den positive siden er det veldig hyggelig å lese at du fikk et godt inntrykk av Atlas Brasserie. Det er vi svært glade for!
Jeg håper at du vil gi oss en ny sjanse til å overbevise deg om at Amerikalinjen er det rette hotellet for deg i fremtiden. Jeg har sendt deg en oppfølgingsmail etter vår telefonsamtale og håper å høre fra deg dersom det skulle bli aktuelt med et nytt opphold hos oss.

Varmt velkommen tilbake og riktig god fortsettelse på sommeren!