“Mimrelunsj”
Anmeldelse av Grefsenkollen restaurant

Grefsenkollen restaurant
Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Grefsenkollen er gammelt hus fra 1926, 367 m.o.h. med fantastisk utsikt over byen og fjorden. Til oss er du hjertelig velkommen enten det er til en av byens beste restaurantopplevelser, til lunsj eller boller og kakao, eller en kald øl og hjemmelaget pizza på terrassen. Våre møterom legger til rette for inspirerende møter og store tanker. Med fjorden og byen som glitrer i det fjerne er Grefsenkollen en eventyraktig ramme for brylluper, jubileer og store og små firmafester. Vårt nyeste rom, OverOslo bar, er åpen for alle som vil ta turen inn for en kaffe, en drink eller en deilig pizza. I baren er det åpen bollekiosk i helgene og pizzaservering onsdag-søndag. Grefsenkollen er et vakkert sted vi er svært stolte av og vi håper at du drar herfra mett, glad og litt mer inspirert enn da du kom. Velkommen til toppen av Oslo!
Anmeldt 30. juli 2020

Jeg besøkte en kamerat i Oslo, fra den tiden vi vokste opp på Grefsen på 60-tallet og vi var hypige gjester på Grefsenkollen.
Vi dro sammen til Grefsenkollen for en mimrelunsj.
Ikke mye hadde forandrt seg innvendig på 50 år - skikkelig nostaligsk.
Det eneste som hadde blitt oppgradert var maten, som fortsatt erlike god som "i gamledager".
Med hyggelig betjening, flott utsikt og god mat, var alle de gode minnene lett å få fram igjen!

Dato for besøk: august 2019
1  Takk, 52Drugis

Anmeldt 28. juli 2020

Torsdag kveld 23 juli var jeg og noen venner fra Tyskland på Grefsenkollen restaurant for å nyte en øl i kveldssolen og se på utsikten. Vi måtte vente 15 minutter i kø for å bli vist til et bord, selv om det ikke var noen kø der pga betjeningen gikk rundt, men brydde seg ikke om at noen ventet. Da vi endelig ble møtt av noen ved inngangen til uteområdet sa hun bare at vi kunne sitte hvor vi ville. Vi fant et ledig bord og ventet på noen som kunne ta bestillingen vår. Betjeningen så overhode ikke til å være stresset eller interessert i kunde eller å tjene penger. Da 40minutter var gått og ingen hadde kommet til bordet, ble vi lei og gikk ut av restaurantområdet så jeg hun som hadde tildelt oss bord og sa at vi hadde ventet i 40 minutter uten at noen kom. Hun sa da bare "jeg sa i fra at dere satt der" og ikke noe mer, ikke noe beklagende. Dette er igjen bare et eksempel på elendig Norsk service. Skulle trodd at restauranten hadde mer fokus på service, omsetning og tjene penger etter korona-nedstengningen, men nei.

2  Takk, Turist-i-egen-by3
Anmeldt 11. juli 2020 via mobile enheter

Grefsenkollen er vel verdt et besøk - fint å gå skogsvei fra Grefsen eller Tonsen. Grefsenkollen byr på en fantastisk utsikt. Den kan nytes fra uteserveringen. God og enkel cæsarsalat uten brød. Fra Grefsenkollen er det fint å gå ned til idylliske Trollvann og Årvoll. Kommer tilbake hit. Anbefales

1  Takk, gislel_kkenh
Anmeldt 27. juni 2020 via mobile enheter

Vi feiret sønnens mastergrad her vi. For et lykketreff. Max service og nydelig mat. Topp opplevelse. Bestilte «litt mer av hvert» som er en dele meny, nydelig. Kjempefornøyde!

Dato for besøk: juni 2020
Takk, frodeh721
Anmeldt 19. mai 2020 via mobile enheter

Kjempegod pizza med elg og tyttebær og en fantastisk pizzabunn. Et flott sted å sykle for å spise middag eller ta noe å drikke etter jobben mens man nyter stillhet og utsikten.

Dato for besøk: mai 2020
1  Takk, Ronja2

Reisende som så på Grefsenkollen restaurant, så også på

Har du vært i Grefsenkollen restaurant? Del dine erfaringer!