“En skuffende opplevelse”
Anmeldelse av Grefsenkollen restaurant

Grefsenkollen restaurant
Kjøkken: Fransk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Grefsenkollen er gammelt hus fra 1926, 367 m.o.h. med fantastisk utsikt over byen og fjorden. Til oss er du hjertelig velkommen enten det er til en av byens beste restaurantopplevelser, til lunsj eller boller og kakao, eller en kald øl og hjemmelaget pizza på terrassen. Våre møterom legger til rette for inspirerende møter og store tanker. Med fjorden og byen som glitrer i det fjerne er Grefsenkollen en eventyraktig ramme for brylluper, jubileer og store og små firmafester. Vårt nyeste rom, OverOslo bar, er åpen for alle som vil ta turen inn for en kaffe, en drink eller en deilig pizza. I baren er det åpen bollekiosk i helgene og pizzaservering onsdag-søndag. Grefsenkollen er et vakkert sted vi er svært stolte av og vi håper at du drar herfra mett, glad og litt mer inspirert enn da du kom. Velkommen til toppen av Oslo!
Anmeldt 18. august 2021

En mer skuffende opplevelse både på mat og service skal en lete lenge etter enn den vi fikk på Grefsenkollen. Heldigvis for det.

Menyen er delt inn i seksjoner, betyr det at man skal bestille feks grønnsaker og poteter i tillegg til feks kjøtt? Eller er rettene under "grønnsaker" å regne som en fullstendig rett? Vi forsto ikke det. Kelneren kommer for å ta bestillingen, og jeg sier at vi ikke forstår menyen. Hun svarer "ok, da kommer jeg tilbake...!" Ehe, ja? Jeg sa da svært tydelig at hun måtte forklare oss, noe hun motvillig gjorde.

Vi var seks personer, og flertallet ønsket smaksmenyen. En ønsket en lammeburger. På grunn av dette så fikk vi beskjed om at vi alle måtte ta "ala carte", "det er bedre for kjøkkenet og dere." Da kelneren forklarte menyen sa hun ingen ting om dette. Flertallet valgte lammeburger, to valgte kyllingvinger, en valgte røkt laks i tillegg, og jeg blåskjell. Det er er de mest smakløse blåskjellene jeg har spist noen gang, og veldig mange av skjellene var lukket. Kyllingvinger og røkt laks var greit, men lammeburger falt ikke i smak hos noen. En i følget sendte sin nesten urørt tilbake. Kelneren kommenterte det ikke.

Jeg klagde på blåskjellene, og eneste kommentaren jeg fikk av kelneren var "jeg skal si det til chef". Ingen beklagelse.

Noen tok dessert, solbær-desserten var ikke vellykket - mens jeg tok ananas fordi jeg fremdeles var sulten. Denne var god.

Flere i følget hadde vært på denne restauranten før, og mente at den hadde vært i svært god tidligere. Neste gang går vi imidlertid et annet sted, det er
mange gode steder å velge mellom.

Et tankekors: I stedet for smaksmenyen til i underkant av kr 600 pr pers, spiste vi for ca 300 pr pers. Og ettersom vi kun spiste to retter hver, bestilte vi sannsynligvis mindre drikke enn vi ville ha gjort med smaksmenyen. Restaurantens inntekter ble derfor redusert ifht hva de kunne ha vært. Hvilke konsekvenser får det for restauranten på sikt?

1  Takk, may_holen

Anmeldt 8. august 2021

Dårlig service på levering av drikke og mat. Maten var god, men måtte vente lenge på levering av drikke.

Takk, Dusten011
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Stedet har flott uteservering hvor alle bord har utsikt over Oslo. Mat og drikkebestilling via app, ok, men gir en dårlig serbiveopplevvelse. Pizzaen var på det jevne.

Takk, larsj898
Anmeldt 19. juni 2021

Dette var stusselige greier! Svært begrenset meny på uteserveringen og lite engasjerte ansatte; bortsett fra èn (som vi tror var fra Øst-Europa). Det er ubegripelig at man ikke griper muligheten i disse corona-tider og gjør det lille ekstra når man endelig får åpne opp! Helt fantastisk beliggenhet; som kunne gjort opplevelsen perfekt med en litt mer utvidet meny og en litt mer smilende betjening! Blir nok lenge til vi prioriterer å komme tilbake til Grefsenkollen. Det er alt for mange alternativer i Oslo hvor man får en hyggeligere opplevelse enn Grefsenkollen!

Takk, VeraHG
Anmeldt 25. mars 2021 via mobile enheter

En av de beste pizzaene jeg har spist! Fantastisk garnityr, og perfekt stekt steinovnspizza! Anbefales:)

Dato for besøk: mars 2021
Takk, therese2309

Reisende som så på Grefsenkollen restaurant, så også på

Har du vært i Grefsenkollen restaurant? Del dine erfaringer!