“Ikke KØD'a”
Anmeldelse av KöD Oslo

KöD Oslo
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: KöD er både navnet og temaet for våre fire restauranter som ligger sentralt i Århus, Købehavn og Oslo. Konseptet er enkelt: Perfekte tilberedte biffer med godt tilbehør, nøye utvalgte viner av god kvalitet og sist, men ikke minst; en stemning som gir deg lyst til å komme tilbake.
Anmeldt 3. september 2021 via mobile enheter

Fikk en amerikansk biff som var helt ok. Bestilte bearnaise saus den var kald (under kroppstemperatur) ba om ny, den var kald, ba om ny den var kald og fikk forklart at den ikke ble varmere for da skilte den seg. Bearnaise skiller seg ved 60 grader....
Å kalle seg KØD og ikke kunne lage bearnaise er flaut.
Skal aldri tilbake.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, frithjofl

Anmeldt 28. august 2021

Helt fantastisk opplevelse! Fikk først en veldig god kvinnelig servitør (som forøvrig ligner på Julie Bergan) som gjorde starten på opplevelsen særdeles god! Fantastisk vin og utsøkt kjøtt. Etter måltidet fikk vi en ny mannlig servitør som kun hadde to uker erfaring hos KöD! Han brillierte med sine stableferdigheter, top notch Alt i alt perfekt, vi kommer tilbake:)

1  Takk, kinemarie1111
Anmeldt 19. august 2021 via mobile enheter

Kjempe god mat, fin service men mangler det lille ekstra. Fikk lunken kaffe og bernaisesausen var premade. Superfint lokale

Takk, Caspariz
Anmeldt 15. august 2021 via mobile enheter

Fantastisk mat og en nydelig atmosfære, anbefales på det sterkeste. Kommer helt sikkert tilbake. Vi spiste indrefilet og ribeye.

Takk, Pioneer44877174098
Anmeldt 15. august 2021 via mobile enheter

Vi var to par som rett og slett ville ha et godt måltid, og Köd leverte på alle punkter.

Vi hadde bestilt bord og ble møtt av en meget hyggelig og høflig dansk hovmester som fulgte oss til bordet og forklarte oss konseptet med QR-kode for å se meny osv. Han tok drikkebestillingen og kom med husets anbefalte vin, som forøvrig var meget god.

En annen hyggelig kelner tok bestillingen vår og passet hele tiden på oss.

Vi droppet forrett, men tok en "snacks-sak" med litt diverse småretter. Grei start før hovedretten, Chateaubriand. Dette er trolig den beste biffen jeg noensinne har spist i Norge. Smakfull, mør og perfekt krydret. Vi fikk også servert husets 3 sauser som også var kjempegode.

Vi tok en flaske vin til av samme merke og en pai tol dessert som også var veldig god..

Om jeg MÅ sette fingeren på noe har jeg 3 punkter.
- Vinflaske #2 var litt vel kald
- Béarnaisesausen var et snev tam
- Vi hadde bordet i 2½ time.... Kelneren begynte å påminne oss om dette når vi hadde nesten en time igjen. Og da desserten var ferdig ble vi påminnet om at vi hadde dårlig tid (30 min!) Og spurte om vi kunne gjøre opp... Jeg håper at de hadde blingset på når vi kom.... for hvis ikke er det i overkant tidlig å mase...

Normalt sett ville jeg ha trukket et poeng for dette, men naten var så god at det veier opp for masingen

Takk, YALLAMANN

Reisende som så på KöD Oslo, så også på

Har du vært i KöD Oslo? Del dine erfaringer!