“Jobbmiddag på loftet”
Anmeldelse av Kolonihagen Frogner

Kolonihagen Frogner
Kjøkken: Fransk, Norsk
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Middag, Uteservering, Reservasjoner
Anmeldt 13. desember 2018 via mobile enheter

Først: jeg heier på Kolonihagen litt av prinsipp. Jeg syns de er flinke til å promotere bærekraftig kvalitetsmat langt inn på Rema - og det er der det må inn skal det monne. Ikke alle oppsøker det aktivt i fjonge bakgårder på Frogner... Det virker på meg som alle som jobber der er stolte av dette, og fronter det.
Derfor: jeg følte meg i gode hender og vel ivaretatt i et selskap på 15, midt i julebordsesongen, uten stress og med 4-5 gode retter og enda bedre vin. Litt trekk for fiskeretten, nemlig: diskusjon av typen «er dette klippfisk eller fersk torsk?» rundt bordet tyder på at noe var litt rart med akkurat den... Men tartaren først: goood! Særlig tilbehøret. Var det pepperrot? Mye var det og. Gravet rødfisk og rødløk: veldig godt- og kunne gjerne fått mer! Ribbe: veldig godt!! Og julekrydret iskremdessert? Jojo... It’s the season... Vegetarkollega meldte seg også godt ivaretatt, unntatt fra presentasjonen vi andre fikk. Hun ante ikke hva det var, men fem gode og ulike retter var det der og.
Separatlokalet var veldig hyggelig - litt langt og smalt til den helt store fellesfølelsen rundt langbordet, men det går vel ikke uansett med så mange...
I sum: anbefales uten videre!

Takk, 899daga

Anmeldt 8. desember 2018 via mobile enheter

Hyggelig bakgårdssted på Frogner, med økologisk mat på menyen. Vi fikk en fast lunsjmeny som jeg ikke har opplevd maken til etter at de rev Berlinmuren. Vi fikk en tallerken full av kokt kål med parmesan på toppen og biter av noe vi lurte på om var stekt rødbete. Jeg spiste fire biter av den retten. Til dessert fikk vi en is med kardemomme og honning, ble bare rart. Tok to biter av den retten. Menyen ble aldri forklart eller introdusert, var det en spøk? Hvor økologisk og miljøvennlig var egentlig restauranten når mesteparten av maten de serverte gikk rett i avfallet?

1  Takk, joakimm953
Kolonihagen, Owner på Kolonihagen Frogner, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. desember 2018

Takk for ærlig tilbakemelding. Det var synd du ikke likte maten. Grillet spisskål med bacon og vellagret Bufarost fra Valdres er min personlige favoritt på menyen akkurat nå, så ekstra trist at denne ikke falt i smak. Smak er personlig, og vi kan definitivt bli flinkere til å forklare og introdusere – slik at vi treffer bedre på gjestenes smakspreferanser. Kaste mat er det ingen som er tjent med :) Hilsen Jon-Frede Engdahl.

Anmeldt 24. november 2018 via mobile enheter

Dårlig åpning på kvelden, da rommet vi ble plassert i var iskaldt. Flere satt med jakka på uten at personalet gjorde mine til å gjøre noe med problemet. Da vi ba om å få inn en ekstra ovn eller to kom de omsider med det. Da ble det imidlertid problemer med sikringen, slik at strømmen gikk flere ganger.
Vi fikk derfor første glass med drikke på huset.
Vi spiste en 5 retters meny, og maten var veldig god. Til en 5'er på terningen. Grei service, men vi måtte kommunisere på engelsk.
Greit å ha vært her, men dette fristet ikke til gjentakelse.
Totalt: terningkast 4.

Takk, thomashQ2750CY
Anmeldt 25. oktober 2018

Veldig koselig og innbydende sted på Frogner. Vi fikk raskt et hyggelig bord og service. Veldig begrenset utvalg for lunsj så vi tok en rett hver. Min kjære gikk for spisskål og den var hun svært godt fornøyd med. Jeg gikk for rugbrød med tilbehør. Det smakte også ganske godt. Skulle gjerne ønsket meg litt bedre smak på min lunsj, samt større utvalg i lunsjretter. Prisnivået var helt greit.

Takk, Tartufo17
Anmeldt 24. august 2018 via mobile enheter

Dette var en skuffende opplevelse. After work event med bobler og street food. Det hele begynner med at alt må bestilles i baren, så tar du bongen til disken på kjøkkenet og må stå å vente på maten for å ta den med ut. To småretter var det eneste man kunne bestille, halvfabrikata. Svelene så i hvert fall ikke hjemmelaget ut, minimalt m fisk. Iskaldt ute i bakgården, ikke et IKEA pledd i sikte. Et glass champagne (billig sådan) kr. 165,- for et glass, knapt halvfullt. Ingen servitører i sikte, i gammeldags stil, ingen bestilling ved bordene. Dyrt for veldig lite mat og ingen service. Anbefales ikke.

Dato for besøk: august 2018
1  Takk, 180hanned

Reisende som så på Kolonihagen Frogner, så også på

Oslo, Østlandet

Har du vært i Kolonihagen Frogner? Del dine erfaringer!