TripAdvisor

“Veldig bra matopplevelse”
Anmeldelse av J2 Modern Korean

J2 Modern Korean
Anmeldt 7. september 2019 via mobile enheter

Utrolig bra mat, deilig vin og veldig sjarmerende service. Anbefales helhjertet!
Sakemenyen er vel verdt.

Dato for besøk: september 2019
Takk, AnitaK1072

Anmeldt 7. juli 2019 via mobile enheter

Kona og jeg feiret bryllupsdag på den koreanske restauranten J2 i Pilestredet i går. Må bare få anbefale den på det sterkeste! Jeg nekter å tro at du får bedre verdi for penga i restaurant-Oslo nå enn deres 7-retter til 650 kr!

Smakfulle varierte snacks til forrett, hvor fritert blekksprut på pinne var høydepunktet.

En forfriskende laksesashimi med sobanudler og kald buljong som rett nr to.

Rett nr tre(en av mine to favoritter denne kvelden) var hjemmelaget tofu med spinat, rabarbra og en himmelsk trøffelsoya!

Deretter fikk vi en meget god miniburger med fritert kylling korean style.

Så ble vi servert makrell penslet med Gochujang(eller noe lignende), som fikk følge av amarettokrem og sprø grønnkål. Jeg tror jeg aldri har opplevd tre ting harmonere bedre med hverandre på en tallerken før!

Kveldens kjøttrett var i Ibericosvin med vårløkkimchi, chimichurri og kimchiris. Også nydelig!

Måltidet ble avsluttet med en matchaiskrem med bl. a. de røde bønnene de lager søtlige ting av i Korea.

Drikkepakken til 650 kr inneholdt tre typer sake og to vin. Alt sammen spennende og godt matchet med maten!

Servicen og oppmerksomheten vi fikk fra både servitør og kokken selv var helt i ypperste klasse! Dette er hyggelige folk med et klassekonsept som virkelig fortjener flere gjester :)

Dato for besøk: juli 2019
4  Takk, haakonhoffj
Anmeldt 28. juni 2019 via mobile enheter

Jeg feiret bursdagen min her, og hadde en fantastisk matopplevelse. Spennende og nydelig mat og veldig hyggelige ansatte. Anbefales på det varmeste!

Dato for besøk: juni 2019
Takk, Z5554LMmariak
Anmeldt 1. juni 2019

Fantastisk ny koreansk stilmat, god atmosfære og oppmerksomhet. Mat med mye smak og økonomisk sted. Jeg anbefaler det, og jeg vil gå tilbake igjen.

Dato for besøk: juni 2019
Takk, svgorange
Anmeldt 1. mai 2019

J2 Restaurant drives av to koreanske kokker med lang erfaring fra asiatiske restauranter i Norge. Med denne kjennskapen, hadde vi som gruppe på 9 en helt klar forventing om kvalitet og gode smaker. Lokalet er minimalistetisk, moderne og har sitteplasser til ca 20 gjester.
Vi hadde reservert til første bordsetning kl 17:30. Vi ble godt mottatt og vist til våre bord. Siden menyen er en fast meny basert på 7 retter, var det bare til å ta stilling til om vi ville ha pairing med sake og vin til maten. Noen av oss valgte dette.
Etter vi hadde fått satt oss til rette, får vi utlevert varme kluter for å vaske hendene våre med.
Vi som hadde valgt pairing får nå sakeglass med asjett som blir fylt opp fullt til det renner over. Jeg tenkte bare for meg selv, dette lover godt.
Først får vi nå servert snacks som er basert på 2 småretter. Mild start der også sake’n passer helt utmerket sammen. Fortløpende kommer rettene som består av salat, grønnsaker, hjemmelaget tofu, sjømat, fisk, kjøtt i burger format, og kjøtt i en mer tradisjonell setting. Ris kommer blandet med kimchi som gir en god smak, men ikke for sterkt Hele tiden kommer det påfyll av sake, vin. Avslutningsvis får vi servert Patbingsu som var basert på kokosmelk og grønn te is.
Alle rettene er type småretter, men etter 7 retter var jeg mett og litt til. Men det var andre i gruppen som følte at de kunne spist mer.

Oppsummering min er at vi ble godt mottatt, godt ivaretatt der jeg følte at kokkene hele tiden var oppmerksom og gav oss veldig god service. Maten og drikken var godt balansert der ingen av smakene var for sterke eller overgikk hverandre. Jeg spiser mye koreansk mat hjemme og har spist mye i Korea. J2 Restaurant presenterer ingenting i nærheten av det som man kaller tradisjonelle retter. Råvarene var gode og tilberedt godt med gjenkjennings referanser til koreanske smaker.

Hva det koster: 7-retters meny 650 kr. Sake & Vin Pairing Meny 650 kr

Dato for besøk: april 2019
6  Takk, JangSungChul

Reisende som så på J2 Modern Korean, så også på

Har du vært i J2 Modern Korean? Del dine erfaringer!