Ulike måter å oppleve The Viking Planet på
Vikingplaneten
27 anmeldelser
Anmeldt 30. juli 2020 via mobile enheter

Dette er et heldigitalt museum, hvor det ikke finnes en eneste gjenstand. Derimot var de ulike filmopplevelsene fantastiske! Særlig den de ansatte anbefalte oss å starte med og den med VR-Briller.
Riktignok er den med VR-Briller ikke anbefalt for de yngste. Vår på snart 7 år måtte hoppe over denne, og det skulle vi gjerne visst på forhånd, slik at han kunne blitt forberedt på skuffelsen før vi sto klare ved denne stasjonen.
Hologrammene var også en fascinerende opplevelse.
Hyggelig betjening, og en annerledes museumsopplevelse. Barna elsket det og vi voksne var også meget fornøyde med besøket.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, Kongemoi
ThevikingplanetOslo, General Manager på The Viking Planet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. september 2020

Takk for hyggelig tilbakemelding - vi er glade for at dere hadde en fin opplevelse hos oss. Velkommen tilbake når junior er litt eldre :-)

Anmeldt 9. februar 2020 via mobile enheter

Interessant og godt laget, men det blir raskt litt kjedelig. Pluss for gratis kaffe, te og vann. Passer nok best for barn i grunnskolealder og turister som ikke kjenner til vikingtiden i det hele tatt.

Takk, Homrul
ThevikingplanetOslo, Director of Sales på The Viking Planet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. februar 2020

Tusen takk for besøket. Vi setter pris på din rating og tilbakemelding. Vi håper du likte vår prisbelønte VR- film.

Anmeldt 2. februar 2020 via mobile enheter

Dette er ikke et museum. Dette er i beste fall en populærvitenskapelig framstilling av vikingtiden. Men i all hovedsak en opplevelsespark bygget for å melke turist-penger. Jeg tror ikke på intensjonen deres - noe som kan skyldes at besøket starter med en gigantisk suvenirbutikk full av plast og nips.
Hovedattraksjonen er vikinger i VR, og resten av utstillingen bygger på XR-teknologi og forskjellig digital formidling. Ingen når egentlig opp med tanke på å heve kunnskapsnivå. VR-opplevelsen er for enkel og innholdsløs. «Wow» er ikke innhold.
Den beste opplevelsen var faktisk en 12 minutter lang tradisjonell intro-video.
Innovasjon koster, men billettprisen er likevel altfor høy.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, ulriks1

Tusen takk for besøket og at du tok deg tid til å lage en tilbakemelding som vi skal ta med oss videre. Hyggelig å lese at du likte dokumentaren. Vi jobber med butikken vår og vi får stadig inn nye unike håndlagde produkter som smykker, sverd, kniver og klær som er kopier fra arkeologiske funn.

Anmeldt 27. desember 2019

Vi besøkte Viking Planet med venner fra England og USA og alle var mektig imponert av dette digitale museet. Både voksne og barn var storfornøyde og vi kommer tilbake.

Dato for opplevelse: november 2019
Takk, eigilkve
ThevikingplanetOslo, Director of Sales på The Viking Planet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 29. desember 2019

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og 5-stjerners rating. Gleder oss å lese at vi overgikk forventningene deres. Velkommen tilbake. Godt nytt år!

Anmeldt 7. oktober 2019

Passer for alle aldere. Lærerikt, morsomt. Passer like godt for aktivitet med kollegaer, med familien eller for deg som reiser alene.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, Gretha E
ThevikingplanetOslo, Guest Relations Manager på The Viking Planet, svarte på denne anmeldelsenBesvart 22. oktober 2019

Tusen takk for en en fantatisk flott kommentar og rating. Veldig hyggelig å lese at du likte deg på The Viking Planet.