Vikingplaneten

Vikingplaneten
50 anmeldelser
Anmeldt 22. juli 2021 via mobile enheter
Anmeldelse av: Vikingplaneten

Morsomt med vr-film. Flotte filmer ellers. Savnet at de gikk litt «dypere» inn i tingene? Sikkert fint for dem som hører om vikinger for første gang.

Dato for opplevelse: juli 2021
Takk, 562_steh
Anmeldt 3. oktober 2020
Anmeldelse av: Vikingplaneten

Flott og lærerik opplevelse. Interaktivt opplevelse for store og små. Her var mye morro å se på og trykke på. Spesielt VR filmen slo godt an!
Anbefaler en tur hit

Dato for opplevelse: oktober 2020
1  Takk, jdjd74
ThevikingplanetOslo, sales and marketing på The Viking Planet Oslo, svarte på denne anmeldelsenBesvart 5. oktober 2020

Hei
Vi er så glad for at du hadde en hyggelig opplevelse hos oss!
Velkommen tilbake:)

Anmeldt 30. juli 2020 via mobile enheter

Dette er et heldigitalt museum, hvor det ikke finnes en eneste gjenstand. Derimot var de ulike filmopplevelsene fantastiske! Særlig den de ansatte anbefalte oss å starte med og den med VR-Briller.
Riktignok er den med VR-Briller ikke anbefalt for de yngste. Vår på snart 7 år måtte hoppe over denne, og det skulle vi gjerne visst på forhånd, slik at han kunne blitt forberedt på skuffelsen før vi sto klare ved denne stasjonen.
Hologrammene var også en fascinerende opplevelse.
Hyggelig betjening, og en annerledes museumsopplevelse. Barna elsket det og vi voksne var også meget fornøyde med besøket.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, Kongemoi
ThevikingplanetOslo, General Manager på The Viking Planet Oslo, svarte på denne anmeldelsenBesvart 7. september 2020

Takk for hyggelig tilbakemelding - vi er glade for at dere hadde en fin opplevelse hos oss. Velkommen tilbake når junior er litt eldre :-)

Anmeldt 9. februar 2020 via mobile enheter

Interessant og godt laget, men det blir raskt litt kjedelig. Pluss for gratis kaffe, te og vann. Passer nok best for barn i grunnskolealder og turister som ikke kjenner til vikingtiden i det hele tatt.

Takk, Homrul
ThevikingplanetOslo, Director of Sales på The Viking Planet Oslo, svarte på denne anmeldelsenBesvart 10. februar 2020

Tusen takk for besøket. Vi setter pris på din rating og tilbakemelding. Vi håper du likte vår prisbelønte VR- film.

Anmeldt 2. februar 2020 via mobile enheter

Dette er ikke et museum. Dette er i beste fall en populærvitenskapelig framstilling av vikingtiden. Men i all hovedsak en opplevelsespark bygget for å melke turist-penger. Jeg tror ikke på intensjonen deres - noe som kan skyldes at besøket starter med en gigantisk suvenirbutikk full av plast og nips.
Hovedattraksjonen er vikinger i VR, og resten av utstillingen bygger på XR-teknologi og forskjellig digital formidling. Ingen når egentlig opp med tanke på å heve kunnskapsnivå. VR-opplevelsen er for enkel og innholdsløs. «Wow» er ikke innhold.
Den beste opplevelsen var faktisk en 12 minutter lang tradisjonell intro-video.
Innovasjon koster, men billettprisen er likevel altfor høy.

Dato for opplevelse: juli 2019
2  Takk, ulriks1

Tusen takk for besøket og at du tok deg tid til å lage en tilbakemelding som vi skal ta med oss videre. Hyggelig å lese at du likte dokumentaren. Vi jobber med butikken vår og vi får stadig inn nye unike håndlagde produkter som smykker, sverd, kniver og klær som er kopier fra arkeologiske funn.