“Skrekkelig opplevelse!”
Anmeldelse av Bølgen og Moi Gimle

Bølgen og Moi Gimle
Anmeldt 22. august 2021 via mobile enheter

For det første hadde vi ringt to ganger for å bestille bord, og ventet begge ganger 20 minutt uten å få svar. Det gikk ikke an å booke bord via hjemmesiden. Vi ankom Bølgen og Moi og restauranten var nærmest tom. Vi ble ikke bemøtt med den vennlighet og profesjonalisme man forventer på en restaurant. Menyen var ikke særlig imponerende. Vinen var i overkant dyr. Vi endte med å bestille blåskjell. Flere av blåskjellene viste seg å være lukket, og kraften var uspiselig. Det piskede smøret som fulgte med, var heller ikke pisket. Det var kun en kelner, og hun var mer ute av lokalet enn inne hos oss gjester. Dette er vår verste restaurantopplevelse, og vi kommer aldri igjen. Bølgen og Moi-æraen er over, i alle fall på Frogner. I naborestauranten Ouest Brasseri står gjestene i kø, det vrimler med meget serviceminded, vennlige og kunnskapsrike kelnere i en estetisk og helfransk atmosfære. Maten er fantastisk god, likeså et fantastisk utvalg av drikkevarer. Bølgen og Moi har enormt mye å lære fra naboene!

4  Takk, Kristine D

Anmeldt 22. juli 2021

Vi bestilte blåskjell. Maten smakte fersktog var nydelig. Servitøren Linn ga oss kjempegod service og god stemning.

Takk, ferdinandvonfischer
Anmeldt 8. juli 2021 via mobile enheter

Hovedretten var veldig god (kalv), men dessverre hadde kokken brukt samme kniv på løk og jordbær, så desserten (brownies) smakte løk. Helt grusomt.
Pluss for hyggelig servitør.

Takk, Sandra A
Anmeldt 4. juli 2021 via mobile enheter

Veldig god atmosfære, hyggelig betjening og god mat.
Litt trekk for små porsjoner av spekefjølen, bortsett fra det var det helt topp.
Hyggelige gjester også ved de andre bordene

2  Takk, 931s_lvir
Anmeldt 20. juni 2021 via mobile enheter

Hvordan skal man beskrive en innovativ og ny opplevelse.
Det er nesten som en ferd du ikke kan søke men må få sjansen til å oppleve.

Du blir møtt av verdens hyggeligste Team med noen store smil og omtanke for kunden.

Når du har valgt ut det du ønsker å bestille. Er det ikke lenge før du får servert drikken du skal ha med måltidet. Men ikke så tidlig at maten er en evighet unna.

Alt går som en drøm etter bestillingen er satt. Du glemmer tid og sted mens du tar inn omgivelsene og drømmer deg bort i samtaler med den du kom med.

Selve maten er himmelsk. Blåskjellene er ferske og er behandlet på en måte som får frem dems beste smak. De er søte og smaken av umami sprer seg raskt over tunga. Matchet med sitron eller lime utvikler smaken seg i en spennende retning som danser i munnen din.

Cesar salaten er on par med det som står på menyen. En fantastisk kombinasjon av salat, ost, dressing, kjøtt og krutonger. En fin balansering på et tau mellom to fjell. Det er en perfekt mengde av de forskjellige komponentene. En bit og det er en bombe av smaker i munnen.

Det første du smaker er osten som smelter med en gang den treffer tungen din. Etterfulgt av friskheten til salaten og skarpheten til dressingen. Som en dans sprer det seg ut over og gir en frihet til å nyte dette balanse spillet du har på talerknen.

Når det kommer til Vin, Øl og andre drinker ville jeg tatt de ansattes anbefaling. Ikke bare serverer de deg en opplevelse men noe som forsterker og matcher smakene du allerede sitter igjen med etter første bit.

Så alt i alt vil jeg på det sterkeste anbefale Bølgen & Moi Gimle.
Jeg takker for meg denne gang og gleder meg til neste måltid.

Takk, Foodielover96

Reisende som så på Bølgen og Moi Gimle, så også på

Har du vært i Bølgen og Moi Gimle? Del dine erfaringer!