“Vonde møbler, lite service”
Anmeldelse av Champagneria - Solli

Champagneria - Solli
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Champagneria byr på et godt utvalg av fristende drikke. Kjøkkenet serverer deilig tapas i hyggelige, uformelle lokaler med utsikt mot Frognerveien. Vinkartet er stort, med både rimelige og eksklusive alternativer, med og uten bobler. Når kjøkkenet stenger, forvandles Champagneria til et livlig utested. Vi har dyktige bartendere bak disken, og på fredager og lørdager sørger en DJ for ekstra stemning. Velkommen!
Anmeldt 27. juli 2021

Har vært skeptisk til Champagneria da det ligger ved siden av trafikkert vei, men en rolig søndag midt i sommerferien prøvde vi oss likevel. Servitør gjorde lite av seg. Det verste var likevel møblene som var svært ukomfortable, vi forsøkte å flytte på oss 3 ganger.

Takk, victoriao873

Anmeldt 7. juni 2020

Reserverte bord til 4 i forveien, gledet meg etter sjekk av meny og vinkart på nettet. Ble veldig skuffet. Servicen var latterlig, dette er en tapas resturant og når vi kom inn klokken 19 på en lørdag var det tomt for de 5 mest populære rettene. Allerede da var vi usikre på om vi skulle gå, men valgte å gi det en sjanse. Skulle bare ha reist oss og gått dessverre. Når vi to par skulle bestille mat gikk vi etter vanlig tanke med 3 retter til jenter og 4 til mannfolket, når vi var halvveis i bestillingen nektet kelneren vår å gi oss det vi ønsket å bestille fordi "det er altfor mye mat". Jeg forsøkte gjentatte ganger å få frem da hva vi kunne forvente av feks en porsjon patatas bravas, men det kunne han ikke svare på men mente at 7- 8 "retter" per par var helt unødvendig. Så da forsøkte vi igjen med å bestille da heller 3 retter per person (inkludert brød og alioli). Når maten kom ville jeg nesten le. Biffen var sånn maks 50gram, denne skulle da ifølge kelneren deles av to mennesker. Scampi var 6 reker. Patatas bravas porsjonen kan med litt velvilje mette 2 mennesker OM man i tillegg har annet tilbehør til kjøtt/fiske rettene. Brød porsjonen var trist og liten. Enkelt oppsummert - kelneren var helt ute å kjørte, og man kan lure på om han heller ønsket å "spare" retter til senere bord.

Det hele ble avsluttet da kelneren kom bort til oss 20.40 (1 time og 40 min inn i vår reservasjon) og meldte at vi måtte dessverre gå fordi det kommer nye gjester - til tross for at min reservasjon var satt i 2 timer. Ikke sa han hade til oss engang når vi da gikk.

Jeg skal aldri tilbake, ikke engang for et glass vin eller champagne. Spar pengene, løp heller til Delicatessen!

Dato for besøk: juni 2020
4  Takk, helenefronth
Anmeldt 5. mars 2020 via mobile enheter

Et forferdelig sted på alle måter. Virker ikke som noen har styring. Ok drinker, men ellers er det bare å styre unna mat.

Dato for besøk: mars 2020
2  Takk, hskogvoll
Anmeldt 22. november 2019 via mobile enheter

Vi opplevde dessverre at julebordet ble avsluttet unødvendig brått og ikke som forventet. Vi var en gruppe kollegaer, godt voksne alle sammen og innført i pent antrekk. Reservert et bord på forhånd og ble henvist raskt til bordet når vi kom. Videre, etter litt venting fikk vi servert maten. Ikke unødvendig langt venting ville jeg ha sagt. Sånn gjennomsnittlig. Det var i grunn heller ikke så mange der, bortsett fra oss. Bestilte noe bobler mens vi venta og det var heller ikke noe å utsette på. Utsøkt mat med nydelig drikke og hyggelig servering. Men, rett etter at vi så vidt rakk å bli forsynt (5-7 min etter), fikk vi beskjed av servitørene at noen av oss var tydelig beruset og måtte forlate stedet. Noe dog som vi var og er uenig i. Ingen av oss var det man kan definere som tydelig beruset.
Jeg foreslo pent om at vi kunne bare få sittet videre og kanskje bestilt noe dessert, uten at vi behøvde å få alkohol servering videre. Dette forøvrig helt uten diskusjon. Betjeningen var ikke enig i dette og ville ha to-tre stykker av oss ut, så fort som mulig.
Noe vi synes var usedvanlig håntering. Vi satt og koste oss og det var veldig god stemning rundt bordet som ikke var sjenerende for andre. Har aldri opplevd lignende før og kommer nok til å ha Champagneriet ikke som første eller neste valget på listen.
Vi dro videre til et annet sted og ble tatt godt imot uten at det ble stilt opp noen spørsmål ved at vi hadde fått for mye innabords, fikk kjøpt drikke og koste oss videre.

Dato for besøk: november 2019
4  Takk, L1131ALannas
Anmeldt 9. juli 2019 via mobile enheter

Hyggelig sted med god tapas, vin og atmosfære. Trivelig å sitte ute på fortauet og følge med på gatelivet. Avslappet atmosfære og veldig hyggelig og imøtekommende betjeningen. God tapas!! Chevre med honning som var gratinert er jo gidt!!

Dato for besøk: juli 2019
Takk, 580karib

Reisende som så på Champagneria - Solli, så også på

Har du vært i Champagneria - Solli? Del dine erfaringer!