“Middels”
Anmeldelse av Albert Bistro

Albert Bistro
Kjøkken: Grill, Fransk
Middagsalternativer: Frokost, Middag, Sent på kvelden, Reservater
Beskrivelse: Velkommen til vår enkle, men livlige restaurant med et fransk fortaussnitt. Vi serverer fristende franske klassikere som tilberedes med kjærlighet. Med det franskinspirerte interiøret, det åpne kjøkkenet og den franske menyen, ønsker vi at Albert skal fremstå som en moderne franskmann som nyter bestemors godt bevarte oppskrifter på en stilfull bydelscafé.
Anmeldt 10. juli 2018 via mobile enheter

Bestilte bord for lunsj. Ble ønsket velkommen av hyggelig hovmester og vist til et bra bord i lokalet. Interiør hjemmekoselig med fyr på peisen. Vi bestilte and og fisketallerken. Maten ble servert etter en stund og smakte godt. Ikke helt topp men slett ikke så galt. Servitøren var hyggelig men litt fraværende. Sen respons. Fine toalettet ovenpå. Til å være en plass midt i smørøyet på Aker Brygge er totalinntrykket middels. Med enkle grep kan det bli så meget bedre.

Dato for besøk: november 2017
1  Takk, Fornebu

Anmeldt 1. juli 2018 via mobile enheter

En solfylt lørdag så jeg frem til et bedre måltid blåskjell på Albert Bistro (Aker Brygge). Nå burde jeg jo vite (siden jeg bor i Oslo) at Aker Brygge ofte byr på høy pris, dårlig service og under middels kvalitet... i hver fall på sjøsiden. Allikevel ble jeg kraftig overrasket når min porsjon med blåskjell kom på bordet. I bunn av blåskjellpanna lå det noen små skjell og tittet opp på meg. Tjuefire i tallet om vi skal være nøyaktig, ved siden av var det to biter brød på størrelse med kanapeer. Jeg fikk fikk kontakt med servitøren som med en syrlig kommentar sa at dette var størrelsen på porsjonen. Jeg spiste mine tjuefire skjell, der noen var knøttsmå og andre var tomme, hadde passet perfekt som forrett. Kraften skjellene var dampet smakte ramsalt og det var verken sport av løk eller andre urter av noe slag i den. I mellomtiden ba vi flere ganger om mer vann, men det kom aldri. Øl derimot serverer de kjapt. Det samme gjorde de med regningen... 200 kroner (blåskjell) for en kjip og dårlig opplevelse.

Dato for besøk: juli 2018
1  Takk, svenncs
Anmeldt 26. juni 2018

Selvfølgelig, vi er på Aker brygge og prisnivået er deretter, men fiskesuppa var aldeles nydelig, rask servering, selv om det var mye folk. Det var st. Hans aften, tross alt.
Hun som serverte oss, var nok ikke norsk, men hun snakket norsk og det var det ikke alle som gjorde på Aker brygge.

Takk, Ida Marie H
Daniel J, Manager of operations på Albert Bistro, svarte på denne anmeldelsenBesvart 27. juni 2018

Hei,
Takk for en flott anmeldelse! Kul at du likte vår fiskesuppe :)

Anmeldt 19. juni 2018

Frokosten på Albert er veldig bra og pris gunstig. Bra beliggenhet og koselig atmosfære. Dessverre hatt et par dårlige opplevelser med servicen. Møtte opp for å spise frokost men ble avvist i døren med beskjed om at de ikke tok inn flere gjester fordi de kun var 2 servitører. Dette kunne de fint løst ved å være litt handlingskraftige å effektivt jobbet seg fra bord til bord i stedet for å løpe vimsete rundt som vi så at de gjorde, spesielt den kvinnelige hovmesteren har ikke kontroll. Vi måtte snu i døren, og var ganske missfornøyde med det. Men maten er som sagt bra og Albert er verdt et besøk- hvis man blir sluppet inn.

Takk, Annikac71

Hei Annika,

Takk for tilbakemelding, dette hjelper oss at bli bedre. Beklager at vi på dette besøk ikke klarte at levere på den nivå som vi ønsker og dere fortjener.

Anmeldt 19. juni 2018 via mobile enheter

Den 17.juni dro jeg og to venninner for å spise på Albert Bistro på Aker brygge. Da vi først ankom var det en hyggelig kar som tok oss godt imot og fint at det var tillatt med hund.

Senere derimot følte vi oss til bry ettersom det å endre på en liten lunsjrett var for mye. Jeg er fult klar over at jeg var litt kresen, men samtidig må man gjøre kundene sine fornøyde og eneste jeg ba om var å bytte ut laks på en brødskive med kylling/skinke. Servitøren hadde ikke mye kunnskap om menyen eller norsk av den grunn, så ble mye venting og frem og tilbake. Spurte derfor om jeg kunne snakke med manager og da startet det.

Denne manageren er kanskje noe av det mest uprofesjonelle servicen jeg har vært borti og en veldig dårlig holdning. Jeg jobber selv i service bransjen og dette var virkelig ikke aktuelt. Hun startet ikke samtalen med en vanlig hilsen, men satte seg ned på en veldig uproffesjonell måte og startet samtalen med «hva er problemet her». Hun blikket meg på et falskt, frekk og en måte der hun så ned på meg. Man kunne se på hele henne at hun hadde fordommer og virket irritert.
Forteller at jeg ikke spiser sjømat og om det finnes andre løsninger på de ulike rettene dems og da får jeg til svar «Mener du at når jeg har 150 gjester at jeg kan ta tilrettelegge ulike ting for alle?»
Jeg svarer med at nå har ikke akkurat 150gjester spurt men jeg spiser ikke sjømat og er allergisk mot løk og sopp. Og tenker det er vel bedre å gjøre kundene fornøyde uansett om det er litt avansert. Jeg sikket også inn og såpass mange gjester og avansert var det ikke. Får derfor til svar «ehh, skal du bare spise pasta du da eller?»
Altså vanligvis om en kunde er litt vanskelig skal man prøve å finne en løsning eller beklage fint. Hun diskuterer dermed imot og er frekk. Vi var tre jenter og følte det var veldig ubehagelig ettersom hennes oppførsel barn så spydig.
Forteller henne at jeg selv har jobbet på Olivia og Sumo og vi gjør alt for å gjøre kundene fornøyde, om de til og med tar feil. Får derfor høre, « Da kan du gå på Olivia å spise» også bare forlot hun samtalen. Hun beklaget ikke for noe, var veldig uproffesjonell og stakk bare midt under en samtale uten noe avdskjed.
Dette synes jeg at dere skal ta tak i, for har flere som sitter igjen med dårlig opplevelse. Nå har det blitt opplevd at maten ikke er helt på topp, men servicen har alt og si. Dette føler jeg at dere mangler, og det kan gå veldig galt for deres bedrift. Ønsker et svar raskest mulig på hvordan dere håndterer dere. Har også sendt inn en mail inn til arbeidstilsynet.

Jeg pleier vanligvis ikke å sende inn slike klager eller ta bilde av ansatte, men denne personen var virkelig uprofesjonell og langt ifra serviceinnstilt. Utrolig ubehagelig. Og jeg er offentlig person, så burde kanskje ikke uttale meg, men følte meg krenket.

Med vennlig hilsen
Newa Reza

Takk, Newareza

Hei Newa,

Takk for din tilbakemelding, Beklager å det dypeste din opplevelse ved dit besøk hos oss. Din tilbakemelding er kommunisert internt og tatt i mot med alvor.

Reisende som så på Albert Bistro, så også på

Har du vært i Albert Bistro? Del dine erfaringer!