“Nydelig mat”

Code Restaurant
Omgivelser: Gamle Oslo
Omgivelser: Gamle Oslo
Anmeldt 7. august 2021 via mobile enheter

Nydelig mat! Ny meny august 2021. Bestilte hummersuppen til forrett og kveite til hovedrett. Kveiten med hjertesalat var nydelig. Litt små posjoner, så her må man nok bestille 3-retters for å bli ordentlig mett. Flott med brødet til aperitif.

Kelneren vår virket litt sjenert og spurte ikke hvordan maten var underveis. Forventet litt mer service og oppfølging mtp hva slags restaurant dette er, dermed blir det ikke full score denne gang

3  Takk, 680pauloj
Code R, Restaurantsjef på Code Restaurant, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. oktober 2021

Hei,680pauloj

Tusen takk for en flott tilbakemelding, godt å høre at maten var nydelig! :)

Vi håper å se dere snart igjen, og da til full score! :)

Anmeldt 6. juli 2021

Fantastisk brunch med en smaksammensettning som var super ! Servicen var "som vanlig" fantastisk god med gode vinforslag. Dette er byens beste brunchalternativ som ga følelse av 80-talets New York bruncher. Helt topp. Nå venter vi på tre retters lunsjen som vi håper dykker opp etter sommerferien. Nydelig sted !!!

2  Takk, Anders O

Hei, Anders O

Så utrolig flott det er å være tilbake! Utrolig gøy at det faller i smak, vi skal fortsette å være der for våre sultne brunch gjester, takk igjen! EN glede å ta dere imot :)

Anmeldt 2. juli 2021 via mobile enheter

Utsøkt mat! Nydelig råmarinert kveite til forrett. Perfekt stekt entrecôte til hovedrett med nydelig fries og fersk ramsløk fra Hvaler. Måltidet ble avsluttet med en frisk bringebær dessert som avrundet måltidet perfekt. Hyggelig og imøtekommende servitør som var svært oppmerksom. Koselig lokale og vennlig stemning. Kan anbefales på det varmeste!

1  Takk, 778trineh

Hei, 778trineh

Tusen takk for en utrolig flott tilbakemelding, dette var virkelig en hyggelig lesning, takk så mye!

Vi håper og gleder oss til å se dere igjen! :)

Anmeldt 30. juni 2021 via mobile enheter

Klassisk restaurant med fransk/norsk inspirerte retter. Hyggelig sted og god service. Har også egen ostetralle og godt utvalg vin.

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Simenpimen

Hei, Simenpimen

Tusen takk for en flott tilbakemelding, det setter vi stor pris på ! :)

Anmeldt 29. juni 2021 via mobile enheter

Lørdag var min mann og jeg på Code for å spise middag. Trykket er stort i disse sommertider, så da vi bestilte bord et par dager i forveien ble klokkeslettet satt til 17.30. Vi var nok de første gjestene som ankom, og fikk et bord i 1. etasje. Jeg hadde forespurt om et bord utendørs, men det viste seg at disse ikke var i bruk. I ettertid har jeg fått vite at terrassen skal pusses opp og ordnes, og stå klar neste sommer.

Menyen på Code er ikke stor, men allikevel var det flere retter som fristet. Jeg gikk for en liten biff tartar og entrecôte, mens min mann valgte Lobster roll og rødspette. Alt var nydelig. Det eneste jeg hadde å innvende var at jeg synes det er unødvendig å ha ramsløk på tilbehøret til entrecoten, som da tar litt av den gode smaken fra bearnaisen som fulgte med. Til maten drakk min mann en kjempegod Sancerre. Jeg avsluttet måltidet med en Crêpes Suzette, men smaksmessig falt den ikke helt i smak.

Det er åpen løsning inn til kjøkkenet og det så ut som stemningen blant de ansatte var god. Rettene kom veldig raskt, var fint presentert og alt unntatt desserten var vi meget godt fornøyd med. Det er tydelig at det jobber folk på Code som kan faget sitt. Prismessig ligger de nok jevnt med mange andre i samme segment. Servicen var god. Interiørmessig er stilen holdt enkel, med svarte og brune detaljer, ikke noe jåleri her.

Dato for besøk: mai 2021
2  Takk, LineH79

Hei, Lineh79

Takk for en utrolig flott og detaljert tilbakemelding!

Vi håper å se dere snart igjen :)

Reisende som så på Code Restaurant, så også på

Har du vært i Code Restaurant? Del dine erfaringer!