Ulike måter å oppleve Vikingskipshuset på
Anmeldt 12. november 2018 via mobile enheter

En magisk dag, da vi hadde en venninne på besøk fra utlandet. Hun er 89 år gammel og alltid drømt om vikingtiden, nå fikk hun oppleve det selv, ihvertfall nesten.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, paul h
Anmeldt 6. november 2018 via mobile enheter

Vikingskip som er funnet i graver i Norge. Gjenstandene som ble funnet i skipene er også utstilt. Verdifull historie.

Takk, 743marianne
Anmeldt 28. oktober 2018 via mobile enheter

Museet som ligger på Bygdøy
inneholder Gokstad skipet, Oseberg skipet og Tuneskipet.
I tillegg får man se diverse utstyr som har blitt funnet under
utgravningene.
Det er imponerende å se hvor dyktig disse skipsbyggerne må ha vært. Med det utstyret de hadde til bruk har de skapt vakre
og sjødyktige skip og har utsmykket dem på en helt utrolig
måte. For noen håndverkere det
må ha vært.
At noen har blitt gravlagt i skipene, gjør jo at vi kan ha mulighet til å få et tilbakeblikk på
vikingtiden.
Kunne sikkert vært gjort mye mer for å illustrere hvordan det var på denne tiden.
Og,lokalet kunne med fordel vært større.
Men, anbefales virkelig
Dette er vår historie.

Takk, Lailab450
Anmeldt 15. oktober 2018 via mobile enheter

Flott opplevelse for store og små. En kunne hatt enda mer detaljer og informasjon, men å se disse utrolige skipene er fantastisk.

Takk, 908sverrer
Anmeldt 2. oktober 2018 via mobile enheter

Vikingskipene er etter min mening et "must". Alltid morsomt å ta med gjester hit for de ønsker se langt mer og lenger tid enn oss. Et tydelig tegn på at dette fenger og er å anbefale

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Wencke H