“Norsk Maritimt Museum leverer”
Anmeldelse av Norsk Maritimt Museum

Oslo Pass
Vurdert som nr. 47 av 402 ting å gjøre i Oslo
Attraksjonsdetaljer
Anmeldt 7 august 2016

Kan bli litt kjedelig for mindre barn. Du kan se norges kystkulturhistorie fra flere århundrer. Stort museum.

Takk, martin h

Anmeldt 4 juli 2016 via mobile enheter

Hadde med en Kanadisk forretningsforbindelse og begge var veldig fornøyd etter museet var gjennomgått. Her er alt fra historisk flytende fremkomstmiddel som uthulet trestamme, til x-bow og nye redningsvester. (Redningsselskapet hadde jubileumsutstilling når vi var der). Det vises også utviklingen skrog på båter har hatt over flere hundrede år.

1  Takk, Christoffer J
Anmeldt 16 mai 2016

Som en del av ett museums maraton som jeg utførte på Bygdøy i forbindelse med at jeg skaffet meg ett Oslo Pass, tok jeg turen innom Norsk Maritimt Museum. Av alle museene på Bygdøy, så er det dette og Folkemuseet som jeg absolutt vurderer å dra tilbake til for å få oppleve mer. Jeg hadde satt av en time til dette museet, noe som viste seg å være alt for kort tid. Her er det mye å se og oppleve samt at det selges både god kaffe og tilbehør ved inngangen. Ta turen, men sett av godt med tid både til å oppleve museet innvendig og omgivelsene i rundt. Sommerhalvåret er å anbefale for opplevelser ute.

Takk, JeepWranglerAdventures
Denne anmeldelsen ble oversatt fra English. Vis original
Anmeldt 21 februar 2016

Museet er ganske stort hvis du sammenligner det med de fleste andre Oslo museer. Jeg fikk egentlig ikke mye informasjon fra museet. Det er en historisk del som forteller deg hvordan skip utviklet seg i Norge, men bortsett fra det er stedet bare fullt av modell skip. Ikke misforstå meg. Vakre modell skip. Men det er bare det.

Takk, nikko1974UK
Denne anmeldelsen er den subjektive meningen fra et TripAdvisor-medlem og ikke fra TripAdvisor LLC.Opprinnelig sendt inn på English på www.tripadvisor.co.uk. Vis original
Anmeldt 9 april 2015

Den eneste grunnen til at jeg besøkte muséet var at jeg hadde Oslo Pass, og da utnyttet jeg det. Dette var det 5.muséet jeg besøkte på Bygdøy denne dagen. Det som ikke gir muséet en bunnkarakter var det som skulle forestille den indre delen av en stavangersk passasjerskute fra 1914. Her kunne man gå "inn" i skuten for å se den fra "innsiden". Jeg gikk ned noen trapper som knirker noe skikkelig. Beveget meg ned til dekket under. Der var det en liten hall, og en rekke dører som førte inn i hver sin passasjerlugar. Disse var klaustrofobisk små. En koffert ville ikke ha fått plass i passasjerlugaren. Med en en ryggsekk på gulvet så ville det ikke ha vært plass til mer. Man kunne se 2 av dise lugarene fra "innsiden". Ikke var de klaustrofobisk små, de var også svært spartansk innredet.

Takk, oeyvind639

Reisende som så på Norsk Maritimt Museum, så også på

Har du vært i Norsk Maritimt Museum? Del dine erfaringer!