Vi støtter følgende nettlesere:

Oslo, Norge
596 anmeldelser
170 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 59 nyttige stemmer
“En meget viktig samling vedr. norsk maritim historie!”
5 av 5 bobler Anmeldt 6 oktober 2016

Flott ligger det flotte Norsk Maritimt Museum (tidligere; Norsk Sjøfartsmuseum) ved vannkanten ytterst på neset, hvor man ser over til Oslo, Nesodden og Oslofjorden. Museet er fullt av viktige klenodier, modeller, malerier, og masse maritime gjenstander. Bra informasjonssenter, med salg av konseptet, samt en kafe. Ute er det mange maritime gjenstander- og en samling eldre fjordbåter. Koselig område- og utsikt, og gir en god forståelse av viktigheten sjøen- og havet har- og betyr for skipsnasjonen Norge. Et must! d:o)

Besøkte august 2016

22 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 23 nyttige stemmer
“Familie utflukt. ”
4 av 5 bobler Anmeldt 4 september 2016 via mobile enheter

Bestemte oss for å ta turen til Bygdøy å maritimt museum. Hva et veldig bra å vidt spekter av båt å maritim historie. Passer både for yngre å godt voksne. Gjerne også ute seilere som kjenner seg godt igjen. Kommer nok igjen ved en senere anledning :)

Besøkte september 2016
Takk, Stian R
Norge
29 anmeldelser
21 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 4 nyttige stemmer
“Norsk Maritimt Museum leverer”
4 av 5 bobler Anmeldt 7 august 2016

Kan bli litt kjedelig for mindre barn. Du kan se norges kystkulturhistorie fra flere århundrer. Stort museum.

Besøkte juni 2016
Takk, martin h
Oslo, Norge
28 anmeldelser
14 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 5 nyttige stemmer
“Imponerende museum med historie og nåtid. ”
5 av 5 bobler Anmeldt 4 juli 2016 via mobile enheter

Hadde med en Kanadisk forretningsforbindelse og begge var veldig fornøyd etter museet var gjennomgått. Her er alt fra historisk flytende fremkomstmiddel som uthulet trestamme, til x-bow og nye redningsvester. (Redningsselskapet hadde jubileumsutstilling når vi var der). Det vises også utviklingen skrog på båter har hatt over flere hundrede år.

Besøkte juni 2016
1 Takk, Christoffer J
103 anmeldelser
20 attraksjonsanmeldelser
common_n_attraction_reviews_1bd8 46 nyttige stemmer
“Innholdsrikt museum som absolutt er verdt ett besøk både for store og små”
4 av 5 bobler Anmeldt 16 mai 2016

Som en del av ett museums maraton som jeg utførte på Bygdøy i forbindelse med at jeg skaffet meg ett Oslo Pass, tok jeg turen innom Norsk Maritimt Museum. Av alle museene på Bygdøy, så er det dette og Folkemuseet som jeg absolutt vurderer å dra tilbake til for å få oppleve mer. Jeg hadde satt av en time til dette museet, noe som viste seg å være alt for kort tid. Her er det mye å se og oppleve samt at det selges både god kaffe og tilbehør ved inngangen. Ta turen, men sett av godt med tid både til å oppleve museet innvendig og omgivelsene i rundt. Sommerhalvåret er å anbefale for opplevelser ute.

Besøkte april 2016
Takk, JeepWranglerAdventures

Reisende som så på Norsk Maritimt Museum, så også på

Har du vært i Norsk Maritimt Museum? Del dine erfaringer!