Historisk grunn

Fin fremvisning av krigshistorie. Man bør lese en del i dette museet...men også noen fremstilte... les mer

Anmeldt 22. februar 2020
G4851JSthomasg
Skjeberg, Norge
Helgetur

En flott opplevelse. Ble litt overrasket fordi jeg trodde ikke det var så innholdsrikt. En... les mer

Anmeldt 1. april 2019
Elin Heidi S
Oslo, Norge
Les alle 1 144 anmeldelsene

Anbefalte opplevelser i og i nærheten av Oslo
Oslo Discovery Tour
81 anmeldelser
Anmeldt 19. januar 2019 via mobile enheter

Dette museet er det verdt å få med seg for ungdommer og voksne. Dette gir et godt innblikk i andre verdenskrig i Norge. Sterk presentasjon, men ikke så stor og overveldende som museet i Gdansk. Noe interaktive elementer er bra. Liten museumsbutikk. Flotte omgivelser å gå tur i før eller etter et besøk

Dato for opplevelse: januar 2019
Takk, HCMy
Anmeldt 24. september 2018

Jeg er virkelig glad jeg besøkte dette museet. Her får man historien om Norsk hjemmefront fortalt på en interresant måte. Utstillingene er godt laget til og jeg fikk mange nye og informative opplysninger som jeg ikke viste om. Anbefaler virkelig ett besøk på dette museet.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, hsaet
Anmeldt 13. mai 2018

Stakk innom her fordi jeg hadde en time å slå ihjel i Oslo og ble overrasket over hvor interessant jeg syntes museet var. Her finnes mye spennende informasjon og man får innsikt i hvordan det var å leve i et okkupert Norge. Likevel føles museet totalt sett litt utdatert i hvordan det hele presenteres, og i tillegg er museet såpass teksttungt at barn og ungdom sannsynligvis ikke vil finne det spesielt interessant.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Christoffer M
Anmeldt 7. mai 2018

Ta gjerne med barn om de er gamle nok til og forstå budskapet.
Spennende museum og helt greit og bruke litt tid her.

Dato for opplevelse: mars 2018
Takk, per860
Anmeldt 27. april 2018

Med en interesse i krigshistorien i Norge er dette stedet meget bra. Man får et godt innblikk i hjemmefrontens arbeid også utover det som er allmen kjent. Anbefales.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, benl0e