Ulike måter å oppleve Karl Johans gate på
Oslo City Walk
17 anmeldelser
Anmeldt 12. september 2018

Hyggelige spisesteder med uteservering i en varm og flott høstkveld. Ble nesten litt sydlandsk stemming med trær og blomster og 19 gr. Sist helg. Oslo har mangt å by på.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, jorilln
Anmeldt 31. august 2018

Dette er et must. Gata går fra slottet og til Centralstasjonen. Dette er Oslos paradegate. I nedre del av gaten er det en del tiggere og annet.

Takk, ivartina
Anmeldt 28. august 2018

For ca 40 år siden flyttet jeg fra Oslo etter å ha bodd her i 5 år i studietida. Men når jeg går av flytoget og går oppover Karl Johan, får jeg med en gang følelsen av å være "hjemme". Etterhvert har mye endret seg, men Karl Johan er og blir hjertet av Oslo med sitt pulserende live av mennesker fra ulike nasjoner. Et fargerikt fellesskap av mennesker som tiltrekkes denne byen og Oslos sentrum. Her har jeg vært med på mye artig, mye spennende og også alvorligere ting. En påminnelse om min egne studietid kom brått over meg da vi satt på en uterestaurant på Karl Johan. Et demonstrasjonstog til støtte for veganismen passerte like ved, og i etterkant fikk jeg vite at tre av mine barnebarn på besøk nordfra gikk i toget. Mange minner og glede!!! Karl Johan i mitt hjerte!

Takk, 53-reiseglad
Anmeldt 15. august 2018 via mobile enheter

Karl Johan er en lang og ryddig handlegate som har det man trenger av butikker og hovedstadens attraksjoner i umiddelbar nærhet.

Dato for opplevelse: mai 2018
Takk, Oeyvind L
Anmeldt 11. august 2018 via mobile enheter

Synd men sant så har Karl Johan forfalt, i min ungdom kunne man gå fritt, kose seg med vindue shopping/ shopping , mens idag så kryr det av tiggere fra nær og fjær. Gir til den norske ungdomen som sitter der, som er sviktet av samfunnet .ellers vanlige butikker og brune puber

Takk, HannaCatharine