Nasjonalmuseet - Nasjonalgalleriet - STENGT
Bestill på forhånd
Hvorfor bestille på Tripadvisor?
  • Høydepunkter på turen og hele reiseruten
  • Enkel bestilling på Internett
  • Laveste pris garantert

Anmeldt 19. november 2018

Spennende utstilling og Sohlberg har mange andre malerier å vise til, i tillegg til det mest anerkjente "Vinternatt i Rondane" !

Dato for opplevelse: november 2018
1  Takk, akristof85
Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

Det er en mindre samling her enn i andre verdenskjente gallerier, men her kan man se noen få malerier av Matisse, Monet, Cesanne, Renoir, Van Gogh, Munch, Krogh. Det gir et vidunderlig inntrykk.

Dato for opplevelse: oktober 2018
Takk, Lena_Oslo
Anmeldt 16. oktober 2018

Idag var jeg på Nasjonalgalleriet og så Harald Sohlberg utstillingen Uendelige landskap.
Dette var i seg selv en flott opplevelse langt over forventning. Malerienes dybde, fascinerende buk av farger og ikke mins de tydelige spor av Japans innflytelse på beskrivelse av norske landskap var en opplevelse.
Etter utstillingen fant vi veien inn i en liten «Fransk cafe» som for meg her vært en godt bevart hemmelighet. Akustikken kunne vært bedre, men det tok ikke bort gleden over den beste kalkunsalaten jeg har spist noengang. Løp og opplev før de stenger.

Dato for opplevelse: oktober 2018
1  Takk, ArveGM
Anmeldt 3. oktober 2018

Vi får jo snart et nytt Nasjonalmuse, men det er mange fine utstillinger der. Gammel erverdig bygning. Kunne vært tilrettelagt med audio-guide system, slik at det er lettere å gå på egenhånd.

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, helenbs1
Anmeldt 30. september 2018 via mobile enheter

Flott utstilling av Harald Sohlberg sine verker. Han hadde en flott sammensetning av sterke farver som tydeliggjorde uttrykket i hans bilder.

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, olejacobt2015